Pokračovanie článku: Test: Volkswagen Polo GTI - auto, na ktorom je naozaj radosť jazdiť

Skvelé na ceste

A teraz to najdôležitejšie. Polo GTI má pod kapotou poctivý dvojliter s výkonom 206 koní a veľmi slušným krútiacim momentom 320 Nm, dostupným v pomerne širokom otáčkovom spektre. Agregát je kombinovaný so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG, manuál z ponuky pri tomto modeli vypadol. Táto kombinácia zabezpečuje autu slušné zrýchlenie, na stovku mu stačí 6,5 sekundy a maximálku má 240 km/h.

Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI (2023)
Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI (2023)
+11Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI (2023)

Celý výkon smeruje na prednú nápravu, auto využíva elektronickú uzávierku diferenciálu XDS, podvozok je oproti bežnému Polu znížený o 15 mm a má cca o 40 percent tuhšie pružiny. V rámci príplatkovej výbavy sme v testovanom aute mali aj adaptívne tlmiče s dvomi nastaveniami pre štyri jazdné režimy – Eco, Normal, Sport a Individual.

To, čo je na tomto aute fascinujúce, je jeho univerzálnosť. V komfortnom režime je z neho pohodový malý rodinný hatchback. V športovom sa zmení na ostrý hothatch, avšak s veľmi predvídateľným a pomerne neutrálnym správaním. Niekomu môže možno pripadať trochu sterilné, nám však vyhovovalo dokonale.

Na výber boli štyri jazdné režimy. Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI (2023) Na výber boli štyri jazdné režimy.

V zákrutách má karoséria len minimálne náklony, auto v nich dobre drží stopu a miernu nedotáčavosť pocítite až keď naozaj riadne zatlačíte na plyn. V športovom režime sa ESP správa pomerne benevolentne, aj keď ho nevypnete úplne. To isté platí pre automat – môžete radiť páčkami pod volantom, ale keď sa mu bude zdať, že priveľmi tlačíte „na pílu“, zasiahne a preradí.

Celkovo vám toho ale auto dovolí dosť na to, aby ste si jazdu mohli naozaj užiť. DSG prevodovka spolupracuje s motorom dobre a je aj pomerne rýchla, len pri bežnej jazde v komfortnom nastavení trpí klasickým neduhom týchto prevodoviek. Najprv s preradením váha, potom sa to snaží „dobehnúť“ prudkým podradením a trhnutím, pocítite to občas najmä pri rozjazdoch z križovatiek.

Záver

Spotreba výrazne závisí od jazdného štýlu. My sme napríklad s Polom GTI jazdili v relatívne chladnom počasí a na zimných pneumatikách. Približne polovica jázd pripadala na okresky, štvrtina na diaľnice a štvrtina na mesto. Na žiadnom z tých typov ciest sme neodolali tomu, aby sme občas potenciál auta nevyskúšali, ale držali sme s väčšinu času „na uzde“. Výsledkom bol priemer tesne nad 9-litrovou hranicou. Ak by sme jazdili v lete, s priemerom by sme zrejme boli približne o liter nižšie. Nie je to málo, no vzhľadom na parametre nemá toto auto prehnaný apetít.

Vzadu sú LED svetlá a nechýba ani dvojitá (a... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI (2023) Vzadu sú LED svetlá a nechýba ani dvojitá (a funkčná) koncovka výfuku.

Autor tohto článku v minulom roku odjazdil, vrátane Pola GTI, približne 70 rôznych áut a toto by určite zaradil do prvej desiatky tých, ktoré ho najviac zaujali. Je mimoriadne všestranné a univerzálne, dovolí vám toho fakt dosť, hoci divokosť modelu Hyundai i20 N, ktorý je jedným z jeho priamych konkurentov, mu chýba. To však nie je na škodu, skôr naopak.

Vzhľadom na výkon a výbavu by sme si asi nedovolili napísať, že za málo peňazí dostanete veľa muziky, pretože tých vyše 26-tisíc eur nie je málo. Ako sem už napísali – za cenu tohto auta dostanete slabší Golf s 1,5-kovým motorom v základnej výbave. V porovnaní s ním patrí testované Polo GTI do celkom inej ligy. A to píšeme aj s vedomím toho, že motor 1,5 TSI zhodou okolností Golfu celkom svedčí.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #hothatch #Volkswagen Polo GTI #test auta #autotest
Články podľa značiek