Záver
Testovaná Scala nás príjemne prekvapila v dvoch smeroch. Predovšetkým vnútorným priestorom. A to najmä na zadných sedadlách. Druhým prekvapením bol výrazne odlišný pocit z jazdy oproti automatu, čím nechceme ani v najmenšom tvrdiť, že automat je zlý. Len motor s ním skrátka pôsobí podstatne utlmenejším dojmom.
Scala sa s cenami drží stále relatívne pri zemi. Len pre zaujímavosť: najlacnejšia Fabia s 81 kW trojvalcom a 6-stupňovým manuálom stojí vo výbave Ambition 15 640 eur, Scala s rovnakým motorom, prevodovkou a výbavou 18 890 eur a Octavia v identickej kombinácii 23 340 eur. Takže Scala je o 3 250 eur drahšia než Fabia a o 4 450 eur lacnejšia než Octavia.
Z nášho pohľadu je Scala praktické a dobre vyzerajúce auto, ktoré sa vás síce nesnaží ohúriť dizajnom a ani žiadnymi extra hi-tech „fičúrami“, no má pritom veľmi dobre nastavenú základnú bezpečnostnú výbavu, výborný jazdný komfort a ovládateľnosť a pohodlný interiér. Najmä v strednej výbave Ambition je z pohľadu cena/hodnota dobrou voľbou.