Pokračovanie článku: Test: Opel Astra PHEV. Nadchol vzhľadom, zaujal na ceste, nepresvedčil cenou

Vydarené auto

Na Slovensku Opel v minulom roku predal celkovo 2 255 áut, čo vôbec nie je zlý výsledok. V predajoch bol lepší ako Renault, Ford alebo Citroën. Najpopulárnejším modelom Oplu na našom trhu bol suverénne malý crossover Crossland X (700 predaných áut), čomu sa v súčasnej SUV-crossoverovej mánii nemožno čudovať. Astra minulý rok prechádzala generačnou výmenou, takže, pokiaľ bude dosť áut, prejaviť by sa to malo na predajoch v tomto roku. V tom minulom sa z Astry (vrátane Sports Toureru) predalo len 123 kusov.

Z nášho pohľadu toto auto rozhodne stojí za pozornosť – a nielen dizajnovo. Na test sme mali plug-in hybridnú verziu s veľmi slušným systémovým výkonom 133 kW / 180 koní. Za ten vďačí benzínovej 1,6-ke s výkonom 110 kW (150 koni) a 81 kW (110 koní) elektromotoru. Kým sa však dostaneme k technickým údajom a tomu, ako toto auto vlastne jazdí, zastavme sa na chvíľku pri vzhľade. Ten si totiž pozornosť naozaj zaslúži.

Opel Astra plug-in hybrid (2023)
Opel Astra plug-in hybrid (2023)
+7Opel Astra plug-in hybrid (2023)

Novú Astru spoznáte spredu podľa toho, že maska a svetlomety tvoria jeden celok, kompletné svetlá sú do nej zakomponované. V testovanej bielej farbe to možno trochu zaniká, no celý exteriér, pôsobiaci pomerne uhladene naozaj zaujímavo oživuje niekoľko ostrých línií a prelisov.

Vzadu sú úzke, ale veľmi výrazné horizontálne orientované svetlá v tvare hokejok. Medzi nimi je logo a pod ním veľký nápis Astra. A keď sme už pri zadnej časti – batožinový priestor má štandardne 422 litrov, pričom podlahu možno umiestniť do dvoch polôh. „Náš“ testovaný plug-in hybrid sa však kvôli zástavbe batérie musel uspokojiť s menším kufrom s objemom 352 litrov.

Interiér

Kabína je prekvapivo priestranná, hoci novinka s dĺžkou 4 374 „nabrala“ v tomto smere oproti predchodkyni len 4 milimetre. O niečo výraznejšie však narástol rázvor, ktorý definuje vnútorný priestor – o 13 mm (2 675 mm) a taktiež šírka auta – o 51 mm (1 860 mm).

Predné sedadlá s certifikátom AGR sú... Foto: Pravda, Martin Domček
Opel Astra plug-in hybrid (2023) Predné sedadlá s certifikátom AGR sú nadštandardne pohodlné.

V interiéri na prvý pohľad zaujme prístrojová doska. Jej dominantným prvkom sú už od štandardnej výbavy dva prepojené 10-palcové displeje osadené v jednom, na šoféra orientovanom paneli, ktorého súčasťou je ešte aj ľavý krajný výduch klimatizácie. Toto riešenie volajú Pure Panel, interiér sa vraj vďaka nemu zbavil množstva tlačidiel. Pravdou je, že veľký prehnutý panel pôsobí naozaj impozantne. Nevieme to dobre popísať, ale všimnite si ho na fotkách. Tento dizajnový prvok je podľa nás totiž fakt vydarený. Ale to je náš čisto subjektívny názor.

Ak si myslíte, že po konštatovaní „vďaka dotykovému panelu sa interiér zbavil množstva tlačidiel“ bude nasledovať lamentovanie nad tým, ako sa všetko komplikovane hľadá a nastavuje hlboko v dotykovom menu, sklameme vás. Všetky základné funkcie, nastavovanie klimatizácie, vyhrievanie sedadiel, ovládanie hlasitosti majú svoje vlastné a jednoducho prístupné tlačidlá.

Veľký zaoblený dvojdisplejový panel je... Foto: Pravda, Martin Domček
Opel Astra plug-in hybrid (2023) Veľký zaoblený dvojdisplejový panel je dominantným prvkom prístrojovej dosky.

Dizajn prístrojovej dosky, rovnako ako jej spracovanie a kvalita použitých materiálov nás príjemne prekvapili. K tomu treba prirátať komfortné vyhrievané sedadlá s certifikátom AGR, potvrdzujúcim ich nadštandardnú kvalitu z hľadiska opory chrbta, akceptovateľný priestor vzadu a dostatok odkladacích priestorov. Kabíne v podstate ani nemáme čo vytknúť.

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #plug-in hybrid #Opel Astra #test auta #autotest
Články podľa značiek