Pokračovanie článku: Test: Škoda Octavia Sportline 2,0 TSI 4×4. RS to nie je, ale jazdí skvele

My sme vyskúšali jej silnú verziu s pohonom 4×4. Tá má pod kapotou benzínový dvojliter s výkonom 140 kW, respektíve 190 koní a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm. Zastavme sa ale najprv na chvíľu pri dizajne. Auto sme dostali na test vo verzii Sportline s nápadnou oranžovou metalízou Phoenix.

Dizajn, ktorý sa vydaril

Túto farbu skvele dopĺňali čierne detaily, typické pre verziu Sportline. Dominovala im čierna mriežka chladiča, čierne však boli aj (príplatkové) 18-palcové disky, vonkajšie spätné zrkadlá, difúzor, zadný spojler a dokonca aj lemy okolo bočných okien. Nechýbali ani čierne nápisy Sportline na blatníkoch či čierny nápis Škoda na veku kufra. V tejto kombinácii bola „naša“ testovaná Octavia naozaj neprehliadnuteľná.

Športové sedadlá s integrovanými opierkami... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Octavia Sportline 2,0 TSI 4×4 (2023) Športové sedadlá s integrovanými opierkami vyzerajú výborne, nejakú extra veľkú bočnú oporu však neposkytujú.

Interiér vychádza z úrovne Style, no na palubnej doske pribudla lesklá čierna dekoračná lišta. Čierne sú aj klimatizačné výduchy, čalúnenie stropu a tiež aj športových sedadiel s integrovanými opierkami hlavy, na ktorých je využitá technická tkanina Thermoflux. Tá prepúšťa štvornásobne viac vzduchu, než štandardná látka.

Interiéru dominuje kvalitný infotainment s 10-palcovou obrazovkou, ktorý je doplnený navigáciou a 8 reproduktormi značkového audiosystému. Nechýba samozrejme ani digitálny kokpit s možnosťou zmeny a individualizácie zobrazovaných údajov a použitej grafiky.

Škoda Octavia Sportline 2,0 TSI 4×4 (2023)
Škoda Octavia Sportline 2,0 TSI 4×4 (2023)
+15Škoda Octavia Sportline 2,0 TSI 4×4 (2023)

Sportline má už v základe veľmi silnú výbavu vrátane vyššie spomenutého virtuálneho kokpitu, LED predných a zadných svetiel, športového podvozku, parkovacích senzorov vpredu aj vzadu, doplnených zadnou kamerou, dvojzónovej automatickej klimatizácie, bezkľúčového ovládania, voľby jazdných režimov, tempomatu a predovšetkým množstva bezpečnostných asistentov a pokročilých technologických riešení.

Testované auto malo ešte v rámci príplatkovej výbavy predné Matrix svetlá, navigáciu, adaptívny tempomat, už zmienené väčšie 18-palcové kolesá a oranžovú metalízu.

V aute nechýbal ani digitálny kokpit. Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Octavia Sportline 2,0 TSI 4×4 (2023) V aute nechýbal ani digitálny kokpit.

Veľkým benefitom Octavie je vnútorný priestor. A to nehovoríme len o 600-litrovom kufri a priestore vpredu, ale aj o sedení na zadných sedadlách.

Prekvapivo úsporná, prekvapivo pohodlná

Silnou stránkou auta je z nášho pohľadu výkonný 140 kW benzínový dvojliter s veľmi slušným maximálnym krútiacim momentom 320 Nm, dostupným už od 1 500 otáčok. Poskytuje nielen nadštandardnú dynamiku, na stovku s ním testovaná Octavia dokáže zrýchliť za 6,8 sekundy, ale zároveň je až prekvapivo úsporný.

My sme s ním najazdili v chladnejšom zimnom počasí a na zimných 18-palcových pneumatikách približne 800 kilometrov rovnomerne rozdelených medzi mesto, okresky a diaľnice. Aj pri občasnom vyskúšaní dynamického potenciálu auta sme napokon skončili s priemerom 7,5 litra, čo pokladáme za výbornú hodnotu.

Miernu výhradu máme k 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovke, ktorej akoby sa občas nechcelo z križovatky vyraziť, no keď o niečo viac stlačíte plynový pedál, spamätá sa a vyrazí vpred s trhnutím, akoby sa snažila dohnať to, čo zameškala.

Podvozok je síce naladený o niečo tvrdšie, než u menej výkonných modelov, no stále pritom ostáva až prekvapivo komfortný. Auto pritom nemalo adaptívny podvozok, ale klasické mechanické tlmiče, podvozok bol znížený o centimeter. Aj vďaka pohonu 4×4 má auto veľmi dobrú trakciu, správa sa pri prejazdoch zákrut predvídateľne a dobre drží stopu.

Vzadu nechýba čierny spojler, svetlá využívajú... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Octavia Sportline 2,0 TSI 4×4 (2023) Vzadu nechýba čierny spojler, svetlá využívajú LED technológiu.

Z nášho pohľadu Octavia vo verzii Sportline veľmi dobre vyzerá, mimoriadne jej pritom svedčí najmä testovaná oranžovo-čierna kombinácia. Dvojlitrový benzínový štvorvalec s výkonom 190 koní dokáže byť nielen dynamický, ale aj naozaj úsporný. Škoda, že si nie celkom rozumie s dvojspojkovou 7-stupňovou DSG prevodovkou. Naopak, auto nás skutočne prekvapilo jazdným komfortom, podvozok si zaslúži absolutórium.

Ak sa pozrieme do cenníku, tak testovaná verzia Sportline ja cenovo takmer na rovnakej úrovni ako Octavia RS 2.0 TSI s výkonom 180 kW, respektíve 245 koní. Tá síce nie je vybavená pohonom 4×4, no v základe má o niečo lepšiu výbavu vrátane navigácie alebo adaptívneho tempomatu. Každá z verzií má svoje pre a proti, my by sme na každodenné jazdenie uprednostnili predvídateľnejšiu a hlavne komfortnejšiu verziu Sportline, aj keď má o 40 kW nižší výkon.

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #4x4 #0 TSI #test auta #autotest #Škoda Octavia 2
Články podľa značiek