Vyskúšali sme Hyundai Bayon - lacný crossover s nízkym apetítom

Bayon nás zaujal futuristickým vzhľadom, komfortom a nízkou spotrebou. Testovaný motor však niekomu môže pripadať mdlý.

30.04.2023 07:00
debata (8)
Hyundai Bayon je z hľadiska rozmerov veľmi... Foto: Pravda, Martin Domček
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 74KW (2023) Hyundai Bayon je z hľadiska rozmerov veľmi podobný Kone, tá je však o niečo drahšia a lepšie v základe vybavená.

Hyundai Bayon je futuristicky vyzerajúci crossover, ktorý si však za trochu dizajnovej extravagancie neúčtuje tak veľké „príplatky“, ako je v posledných mesiacoch zvykom najmä u niektorých francúzskych značiek. Netvrdíme, že sa musí každému páčiť, no z nášho subjektívneho pohľadu patrí k najzaujímavejším malých crossoverom, ktoré sú aktuálne dostupné na našom trhu.

Bayon, Kona a „tí druhí“

A keď sme už pri veľkosti, tak aspoň pre názornosť – Bayon je o niečo menší než Hyundai Kona, no väčší než Hyundai i20. V reči konkrétnych čísiel to znamená, že jeho dĺžka je tesne pod hranicou 4,2 metra, šírka je 1,78 metra a rázvor má 2,58 metra. Pri relatívne kompaktných rozmeroch navyše ponúka celkom slušný kufor s objemom 411 litrov.

V minulom roku sa na Slovensku podľa štatistík Zväzu automobilového priemyslu predalo z tohto modelu solídnych 581 kusov, čím mierne prekonal aj predaj ďalšieho crossoveru v ponuke kórejskej automobilky, ktorým je Kona. Tento rok sa zatiaľ z Bayonu predalo za prvý kvartál 145 kusov, predaje sú v porovnaní s Konou úplne vyrovnané.

Oproti nej je Bayon len o 25 milimetrov kratší, má o 20 milimetrov kratší rázvor, no o 37 litrov väčší kufor. Sú to rozmerovo veľmi podobné autá, Kona možno vyzerá vďaka tomu, že je o 6 centimetrov vyššia, o niečo masívnejšie. Alebo iné porovnanie – ak hľadáte náhradu za populárny model iX20, tak práve Bayon je auto, ktoré ho plnohodnotne nahrádza a pridáva ešte aj niečo navyše.

Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 74KW (2023)
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 74KW (2023)
+8Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 74KW (2023)

Pokiaľ ide o základné ceny bez zliav, Kona je o 2 550 eur drahšia, má však v základe silnejší trojvalec s výkonom 120 koní a aj bohatšiu výbavu. Ak by sme to mali zhrnúť, tak Kona je podľa nás viac dizajnovou a štýlovou záležitosťou, Bayon je z pohľadu cena/hodnota pragmatickejšou voľbou.

Práve cena je na tomto modeli naozaj zaujímavá. V základe totiž stojí Bayon 16 490 eur (1,2i, 62 kW, 5-stupňový manuál), pričom je naň možné získať 1 500 eurový bonus, ktorý cenu „stlačí“ dokonca na úroveň cca 15 500 eur. Zaujímavá je aj cena verzie, ktorej test práve čítate – 1,0 T-GDi s výkonom 74 kW a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ten stojí v základe bez zliav 17 640 eur a s využitím bonusu sa viete dostať na cenu len tesne nad hranicou 16-tisíc eur.

Prístrojová doska vyzerá jednoducho,... Foto: Pravda, Martin Domček
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 74KW (2023) Prístrojová doska vyzerá jednoducho, spracovanie je však na veľmi slušnej úrovni.

Len pre zaujímavosť – ak sa pozrieme na slovenský bestseller medzi crossovermi, teda Škodu Kamiq, tá je od Bayonu len o 6 centimetrov dlhšia a vďaka o 7 centimetrov dlhšiemu rázvoru ponúka o niečo väčší vnútorný priestor, no batožinový priestor je prakticky identický, Bayon má v tomto smere „navrch“ o 11 litrov. V základe však stojí Kamiq 18 160 eur, takže je oproti Bayonu drahší o 1 760 eur a v prípade, ak využijete pro kórejskom modeli ponúkaný cenový bonus, tak rozdiel medzi oboma modelmi bude vyše 3 200 eur. A to už stojí za zamyslenie.

Futuristický dizajn, konzervatívny prejav

Pozrime sa teraz na testované auto podrobnejšie. Začnime dizajnom. Po dizajnovej stránke ide o pomerne nápadné auto, no nie natoľko, aby odradilo konzervatívnejšie orientovaných záujemcov. Výrazná je na ňom predná maska, rozširujúca sa smerom nadol a vyplnená prekladanými obdĺžnikovými prvkami, doplnená trojdielnymi full LED svetlami a nad nimi oddelenými úzkymi horizontálne orientovanými dennými svetlami. Ešte zaujímavejšia je podľa nás zadná časť auta s „bumerangovými“ LED svetlami umiestnenými pomerne vysoko a prepojenými lištou.

Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 74KW (2023)
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 74KW (2023)
+9Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 74KW (2023)

V interiéri sú zväčša tvrdšie plasty, spracovaný je však kvalitne a hlavne je naozaj priestranný – a to nielen vpredu, ale aj na zadných sedadlách. Štyria priemerne vysokí dospelí sa v tomto aute odvezú úplne bez problému, respektíve komfortne. Ak k tomu prirátame vyše 400-litrový kufor, tak vnútorný priestor patrí, spolu s dizajnom, k silným stránkam tohto auta. Vodič môže mať pred sebou digitálny prístrojový štít a infotainmentový stredový displej má veľmi slušnú grafiku a aj pomerne rýchlu odozvu.

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #crossover #test auta #Hyundai Bayon #autotets
Články podľa značiek