Pokračovanie článku: Vyskúšali sme Hyundai Bayon - lacný crossover s nízkym apetítom

Pokiaľ ide o testovaný motor v kombinácii so 6-stupňovým manuálom, platí o ňom presne to, čo sme vyššie konštatovali pri dizajne. Z pohľadu cena/hodnota je dobrou voľbou a manuálu sa netreba báť, radenie je pomerne presné. Výkon 100 koní na takto veľké a relatívne ľahšie auto určite stačí. Motor sa správa kultivovane, pri štandardných rýchlostiach ho prakticky nepočuť, no ak prekročíte výraznejšie maximálny povolený limit na diaľnici, respektíve v tiahlych stúpaniach, navyše s naloženým autom ho už celkom počuť.

Silnou stránkou auta je kufor s objemom 411... Foto: Pravda, Martin Domček
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 74KW (2023) Silnou stránkou auta je kufor s objemom 411 litrov.

Ale vytáčať tento agregát do červeného pásma absolútne netreba, nie je na to vôbec stavaný. Je to rodinný crossover, tak s ním treba aj jazdiť. V strednom pásme niekde okolo hranice 2 000 otáčok sa tento motor cíti výborne, nie je to rozhodne žiadny trhač asfaltu, svedčí o tom aj zrýchlenie na stovku za 10,7 sekundy.

Ak máte radi dynamickejšiu jazdu, možno vám bude pripadať tento motor mdlý a nevýrazný, potom bude lepší mild hybrid. Ak však jazdíte „rodinným spôsobom“ a nepotrebujete si na ceste nič dokazovať, je to výborná voľna. Z hľadiska bezpečnosti má pri predbiehaní dostatok výkonu, len sa netreba báť podradiť (aj výraznejšie).

Predné sedadlá sú pohodlné a prekvapivo dosť... Foto: Pravda, Martin Domček
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 74KW (2023) Predné sedadlá sú pohodlné a prekvapivo dosť miesta je, vzhľadom na celkové rozmery auta, aj vzadu.

Testovaný agregát nás príjemne prekvapil aj spotrebou, hoci sme jazdili v chladnejšom počasí, tak priemer sa pohyboval okolo hranice 6 litrov, respektíve tesne nad ňou. Na okreskách a s ľahšou nohou na plyne sa dá jazdiť aj o liter nižšie, naopak, na diaľnici a pri atakovaní povoleného diaľničného limitu sa spotreba dokázala držať niekde na úrovni 7 litrov, čakali sme vyšší apetít. No mierne pod 130-kou stále drží motor ptáčky tesne pod 3-tisícovou hranicou, čo je fajn.

Auto, ktoré stojí za zváženie

Chválime aj podvozok, ktorý je naradený pomerne komfortne a veľmi dobre si dokáže poradiť aj s väčšími priečnymi aj pozdĺžnymi nerovnosťami. Ako sme už napísali – Bayon nie je veľmi stavaný na dynamickú jazdu, pri nej sú relatívne citeľné náklony karosérie, no s testovaným motorom je výbornou voľbou pre bežné jazdenie a šoférov, ktorí uprednostňujú komfort pred dynamikou. Bez problémov bude slúžiť aj ako kompaktne rodinné auto a netreba sa báť ani dlhších jázd, spotreba na diaľnici je totiž naozaj prijateľná.

Platí síce, že objem sa nedá nahradiť a s naloženými autom v tiahlych stúpaniach spotreba stúpne aj cez osemlitrovú hranicu, pod výraznejšou záťažou sa totiž tento agregát už trochu trápi. No koľko takýchto ciest absolvujete do roka?

Vzadu nechýbajú výrazné lištou prepojené... Foto: Pravda, Martin Domček
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 74KW (2023) Vzadu nechýbajú výrazné lištou prepojené svetlá, umiestnené pomerne vysoko.

Ak niekto hľadá menší cenovo dostupný crossover s rozumnou spotrebou, tak z nášho pohľadu by Hyundai Bayon určite patril do trojice áut, ktoré by sme vedeli s čistým svedomím doporučiť. A práve v kombinácii s manuálom. Príplatok za dvojspojkovú 7-stupňovú prevodovku na úrovni 1 750 eur je už na zváženie, navyše s ňou sa motor správa utlmenejšie.

O niečo lepšiu dynamiku bude mať pri rovnakej (a možno aj nižšej) reálnej spotrebe 88 kW litrový mild hybrid so 48V architektúrou, no pri ňom sa stratí jedna, z nášho pohľadu, najväčších devíz tohto auta – veľmi prijateľne nastavená cena.

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #crossover #test auta #Hyundai Bayon #autotets
Články podľa značiek