Jeden motor, dve verzie
S ponukou motorov to zatiaľ nie je žiadna sláva. Na výber máte vlastne len jediný a to v dvoch výkonových variantoch. Je to štvorvalcový benzínový agregát s objemom 1,33 litra, na ktorý sa Renault mimoriadne spolieha. Slabšia verzia má maximálny výkon 103 kW a krútiaci moment 260 newtonmetrov. My sme testovali silnejšiu, ktorá ponúka výkon 116 kW a krútiaci moment 270 newtonmetrov.
Li-ion batéria má v tomto mild hybride kapacitu len 0,15 kWh, takže žiadnu extra veľkú elektrickú dopomoc od nej čakať nemožno, čo sa logicky podpísalo aj na spotrebe. My sme po týždni dosiahli kombinovaný priemer 7,3 litra na sto kilometrov, pričom cesty boli viac-menej rovnomerne rozdelené medzi mesto, okresky a diaľnice.
Nie je to zlé, ale priznávame, že sme čakali o niečo lepšie hodnoty. Sme preto celkom zvedaví na test full hybridu, kde bude elektrická dopomoc predsa len väčšia a malo by sa to výraznejšie prejaviť na spotrebe. Bezstupňová prevodovka CVT by mohla pri rozbiehaní reagovať o niečo rýchlejšie, prospelo by dynamickejšiemu pocitu z jazdy.
Podvozok je naladený skôr tvrdšie, čo je z hľadiska smerovej stability fajn, ale relatívne dosť sme cítili najmä prejazdy priečnych nerovností a tiež nepatrí k najtichším. Jazda po „panelke“ mám dala dosť zabrať.
Záver
Z nášho pohľadu je silnou stránkou Australu pomer cena/hodnota, už základná výbava je tak bohatá, že prakticky k nej ani nič extra naviac netreba. A to v súčasnosti môžeme konštatovať len veľmi zriedka. Zvonku auto pôsobí skôr konzervatívne, nie však nudne. Je to jednoducho dizajn, ktorý vám “neudrie do očí“, no auto aj po rokoch bude vyzerať úplne v pohode.
Interiér je spracovaný kvalitne, dizajnéri sa pohrali s dvomi veľkými displejmi a rozmiestnením údajov na nich tak, že menu je pomerne prehľadné a oba displeje sú z hľadiska rýchlosti reakcií a aj kvality zobrazenia nadštandardné. Priestor v kabíne tiež hodnotíme ako primeraný a odkladacích priestorov je nielen dosť, ale sú aj praktické a rozumne umiestnené.
Testovaná 160-koňová verzia mala o niečo vyššiu spotrebu než sme čakali a ani dynamikou nás úplne nepresvedčila. Z aktuálne dostupných verzií by v prípade tohto auta určite stála za vyskúšanie aj kombinácia slabšej 140-koňovej verzie s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, ktorá je navyše o štyri tisícky lacnejšia.