Test: VW T-Roc 1,5 TSI. Príjemne prekvapil spotrebou a dokonca aj cenou

Kombinácia 1,5-litrového motora so 6-stupňovým manuálom nás príjemne prekvapila nielen spotrebou, ale aj kultivovanosťou. Interiér zas kvalitou spracovania.

11.06.2023 07:00
debata (12)
Z hľadiska dizajnu sa zmeny prejavili asi... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen T-Roc Life 1.5 TSI ACT 6G (2023) Z hľadiska dizajnu sa zmeny prejavili asi najviac na prednej maske a prednom nárazníku.

Volkswagen T-Roc je auto, ktoré má trochu inú pozíciu na slovenskom a európskom trhu. Za rok 2022 bol T-Roc v celoeurópskom meradle s celkovým počtom 181 153 predaných kusov tretím najpredávanejším autom bez ohľadu na značku a triedu. Pred ním skončili len Peugeot 208 a Dacia Sandero, oba sa dostali tesne nad hranicu 200-tisíc predaných áut.

„Silná štvorka“ Volkswagenu

T-Roc sa v uplynulom roku v Európe predával dokonca lepšie ako Golf. Ten zaznamenal výrazný pád. Zatiaľ čo v roku 2021 bol ešte najpredávanejším autom Európy, v roku 2022 klesol až na piate miesto, ktoré navyše len s „odrenými ušami“ obhájil pred dotierajúcou Toyotou Yaris.

Volkswagen T-Roc Life 1.5 TSI ACT 6G (2023)
Volkswagen T-Roc Life 1.5 TSI ACT 6G (2023)
+10Volkswagen T-Roc Life 1.5 TSI ACT 6G (2023)

Na Slovensku bol v roku 2022 T-Cross štvrtým najpredávanejším Volkswagenom. Pred ním skončili Tiguan, Golf a T-Cross (v tomto poradí). Po prvých štyroch mesiacoch tohto roku (májovú štatistiku registrácií nových áut sme v čase písania tohto testu ešte nemali k dispozícii) je situácia podobná. Tiguan je zatiaľ najpredávanejším Volkswagenom (304 kusov), druhý je Golf (301 kusov). Za ním nasledujú T-Cross (295 kusov) a T-Roc (255 kusov). Prvú päťku uzatvára malý crossover Taigo, z ktorého sa za január až apríl predalo 225 kusov.

Ako vidno z vyššie uvedených údajov, o klientov sa výrazne „preťahujú“ dva modely s podobným modelovým označením – T-Cross a T-Roc. V čom sa vlastne odlišujú? V číslach to ukazuje nižšie uvedená tabuľka:

Rozmery, objemy (porovnanie s T-Cross)

Model Volkswagen T-Roc Volkswagen T-Cross Rozdiel
Dĺžka (mm) 4 244 4 108 + 136
Šírka (mm) 1 819 1 760 +59
Výška (mm) 1 559 1 559 0
Rázvor náprav (mm) 2 590 2 564 + 26
Objem kufra (l) 445 455 – 10
Základ. cena (euro) 23 590 19 190 + 4 400

Po technickej stránke je hlavný rozdiel medzi oboma modelmi v tom, že T-Cross je postavený na rovnakej platforme ako VW Polo (MQB A0), zatiaľ čo testovaný T-Roc vychádza z Golfu, oba stoja na platforme MQB A1, rovnako ako napríklad aj Tiguan.

Druhý podstatný rozdiel spočíva v tom, že T-Roc môžete kúpiť aj s pohonom 4×4. A to v benzínovej aj naftovej verzii. Najlacnejšia „štvorkolka“ je 2.0 TSI 4Motion DSG, dostupný je už vo výbave Style, strednej z troch ponúkaných. Mať ho môžete za 35 290 eur. Aby sme boli presní – výbavy sú vlastne štyri. Tou najvyššou je vysokovýkonná verzia R, reprezentovaná len jediným modelom – 300-koňovým 2.0 TSI 4Motion DSG. Zaň zaplatíte vyše 44-tisíc eur.

Ako sa vyrába v Bratislave už 20 rokov VW Tuareg.
Video

My sme tentokrát však vyskúšali T-Roc z opačného konca cenového spektra. Do rúk sa nám dostal druhý najlacnejší variant 1,5 TSI ACT, vybavený 6-stupňovým manuálom, navyše v najnižšej dostupnej výbave Life.

V základe zaň dáte 26 090 eur, akciová cena v čase písania tohto článku bola dokonca 24 590 eur. Stále je to o niečo viac, než dáte napríklad za konkurenčnú Škodu Kamiq s motorom 1,5 TSI a manuálom, mierne sa však odlišujú výbavy (Kamiq v základe nemá napríklad digitálny prístrojový štít, adaptívny tempomat alebo 16-palcové disky z ľahkých zliatin). Navyše z nášho pohľadu je T-Roc oveľa charizmatickej­ším autom.

Facelift mu prospel

Na charizme mu výrazne pridal minuloročný facelift. Zvonku „pofaceliftová“ verzia zaujme osvetlenou lištou v maske chladiča prepájajúcou predné svetlá. A keď sme už pri nich: predné LED svetlá sú už v základnej výbave, IQ.Light LED Matrix patria do príplatkovej výbavy. Pre základnú výbavu Life, ktorú sme testovali nie sú vôbec v ponuke.

Interiér je spracovaný naozaj kvalitne. My sme... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen T-Roc Life 1.5 TSI ACT 6G (2023) Interiér je spracovaný naozaj kvalitne. My sme boli v základnej výbave mimoriadne vďační za volant s "normálnymi" tlačidlami.

Iná je aj mriežka chladiča a nárazník má pozmenený vzhľad otvorov pre vstup vzduchu. Zmenil sa aj dizajn zadného nárazníku, delené horizontálne orientované zadné LED svetlá majú mierne inovovanú grafiku a dynamické smerovky – tie sú však len súčasťou systému IQ.Light.

Zásadný (kvalitatívny) posun však vidno najmä v interiéri, ktorý získal priam prémiový charakter, pribudli mäkčené plasty, kvalitnejšie dekory aj výplne dverí. Nový displej infotainmentu má podobu voľne stojace tabletu s uhlopriečkou 8 palcov (možnosť rozšírenia o navigáciu cez We Upgrade), alternatívou je väčší 9,2-palcový. Okrem sériového digitálneho združeného prístroja môže mať modernizovaný T-Roc aj voliteľný Digital Cockpit Pro, čo je väčší- 10,25-palcový LCD prístrojový panel s nastaviteľnými funkciami a zobrazením. Sériovo je dostupný pre výbavy Style a R.

Volkswagen T-Roc Life 1.5 TSI ACT 6G (2023)
Volkswagen T-Roc Life 1.5 TSI ACT 6G (2023)
+15Volkswagen T-Roc Life 1.5 TSI ACT 6G (2023)

Nižšie výbavy majú svoje čaro. V tomto prípade ide konkrétne o volant. Na ňom sú totiž klasické tlačidlá. Nie kapacitné, ako vo vyšších výbavách, o ktoré stačí letmo zavadiť a už sa vám kde-čo prepína netušeným spôsobom, pridáva sa hlas, menia počúvané stanice a podobne. Klasické tlačidlá fungujú úplne super, kapacitné (aspoň na volante) sú z nášho pohľadu krokom vedľa.

© Autorské práva vyhradené

12 debata chyba
Viac na túto tému: #SUV #crossover #VW T-Roc #test auta #autotest
Články podľa značiek