
Volkswagen T-Roc je auto, ktoré má trochu inú pozíciu na slovenskom a európskom trhu. Za rok 2022 bol T-Roc v celoeurópskom meradle s celkovým počtom 181 153 predaných kusov tretím najpredávanejším autom bez ohľadu na značku a triedu. Pred ním skončili len Peugeot 208 a Dacia Sandero, oba sa dostali tesne nad hranicu 200-tisíc predaných áut.
„Silná štvorka“ Volkswagenu
T-Roc sa v uplynulom roku v Európe predával dokonca lepšie ako Golf. Ten zaznamenal výrazný pád. Zatiaľ čo v roku 2021 bol ešte najpredávanejším autom Európy, v roku 2022 klesol až na piate miesto, ktoré navyše len s „odrenými ušami“ obhájil pred dotierajúcou Toyotou Yaris.
Na Slovensku bol v roku 2022 T-Cross štvrtým najpredávanejším Volkswagenom. Pred ním skončili Tiguan, Golf a T-Cross (v tomto poradí). Po prvých štyroch mesiacoch tohto roku (májovú štatistiku registrácií nových áut sme v čase písania tohto testu ešte nemali k dispozícii) je situácia podobná. Tiguan je zatiaľ najpredávanejším Volkswagenom (304 kusov), druhý je Golf (301 kusov). Za ním nasledujú T-Cross (295 kusov) a T-Roc (255 kusov). Prvú päťku uzatvára malý crossover Taigo, z ktorého sa za január až apríl predalo 225 kusov.
Ako vidno z vyššie uvedených údajov, o klientov sa výrazne „preťahujú“ dva modely s podobným modelovým označením – T-Cross a T-Roc. V čom sa vlastne odlišujú? V číslach to ukazuje nižšie uvedená tabuľka:
Rozmery, objemy (porovnanie s T-Cross)
Model | Volkswagen T-Roc | Volkswagen T-Cross | Rozdiel |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 244 | 4 108 | + 136 |
Šírka (mm) | 1 819 | 1 760 | +59 |
Výška (mm) | 1 559 | 1 559 | 0 |
Rázvor náprav (mm) | 2 590 | 2 564 | + 26 |
Objem kufra (l) | 445 | 455 | – 10 |
Základ. cena (euro) | 23 590 | 19 190 | + 4 400 |
Po technickej stránke je hlavný rozdiel medzi oboma modelmi v tom, že T-Cross je postavený na rovnakej platforme ako VW Polo (MQB A0), zatiaľ čo testovaný T-Roc vychádza z Golfu, oba stoja na platforme MQB A1, rovnako ako napríklad aj Tiguan.
Druhý podstatný rozdiel spočíva v tom, že T-Roc môžete kúpiť aj s pohonom 4×4. A to v benzínovej aj naftovej verzii. Najlacnejšia „štvorkolka“ je 2.0 TSI 4Motion DSG, dostupný je už vo výbave Style, strednej z troch ponúkaných. Mať ho môžete za 35 290 eur. Aby sme boli presní – výbavy sú vlastne štyri. Tou najvyššou je vysokovýkonná verzia R, reprezentovaná len jediným modelom – 300-koňovým 2.0 TSI 4Motion DSG. Zaň zaplatíte vyše 44-tisíc eur.
My sme tentokrát však vyskúšali T-Roc z opačného konca cenového spektra. Do rúk sa nám dostal druhý najlacnejší variant 1,5 TSI ACT, vybavený 6-stupňovým manuálom, navyše v najnižšej dostupnej výbave Life.
V základe zaň dáte 26 090 eur, akciová cena v čase písania tohto článku bola dokonca 24 590 eur. Stále je to o niečo viac, než dáte napríklad za konkurenčnú Škodu Kamiq s motorom 1,5 TSI a manuálom, mierne sa však odlišujú výbavy (Kamiq v základe nemá napríklad digitálny prístrojový štít, adaptívny tempomat alebo 16-palcové disky z ľahkých zliatin). Navyše z nášho pohľadu je T-Roc oveľa charizmatickejším autom.
Facelift mu prospel
Na charizme mu výrazne pridal minuloročný facelift. Zvonku „pofaceliftová“ verzia zaujme osvetlenou lištou v maske chladiča prepájajúcou predné svetlá. A keď sme už pri nich: predné LED svetlá sú už v základnej výbave, IQ.Light LED Matrix patria do príplatkovej výbavy. Pre základnú výbavu Life, ktorú sme testovali nie sú vôbec v ponuke.

Iná je aj mriežka chladiča a nárazník má pozmenený vzhľad otvorov pre vstup vzduchu. Zmenil sa aj dizajn zadného nárazníku, delené horizontálne orientované zadné LED svetlá majú mierne inovovanú grafiku a dynamické smerovky – tie sú však len súčasťou systému IQ.Light.
Zásadný (kvalitatívny) posun však vidno najmä v interiéri, ktorý získal priam prémiový charakter, pribudli mäkčené plasty, kvalitnejšie dekory aj výplne dverí. Nový displej infotainmentu má podobu voľne stojace tabletu s uhlopriečkou 8 palcov (možnosť rozšírenia o navigáciu cez We Upgrade), alternatívou je väčší 9,2-palcový. Okrem sériového digitálneho združeného prístroja môže mať modernizovaný T-Roc aj voliteľný Digital Cockpit Pro, čo je väčší- 10,25-palcový LCD prístrojový panel s nastaviteľnými funkciami a zobrazením. Sériovo je dostupný pre výbavy Style a R.
Nižšie výbavy majú svoje čaro. V tomto prípade ide konkrétne o volant. Na ňom sú totiž klasické tlačidlá. Nie kapacitné, ako vo vyšších výbavách, o ktoré stačí letmo zavadiť a už sa vám kde-čo prepína netušeným spôsobom, pridáva sa hlas, menia počúvané stanice a podobne. Klasické tlačidlá fungujú úplne super, kapacitné (aspoň na volante) sú z nášho pohľadu krokom vedľa.