Test: Audi Q3 45 TFSI e - prémiový plug-in, ktorý sa fakt vydaril

Auto nás prekvapilo nízkou spotrebou pri vybitej batérii a slušným elektrickým dojazdom. Nabíjanie je však o niečo pomalšie a cena pomerne vysoká.

20.07.2023 06:00
debata
Audi Q3 stojí na rovnakom základe ako Tiguan,... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Audi Q3 45 TFSI e (2023) Audi Q3 stojí na rovnakom základe ako Tiguan, čo značí, že z hľadiska vnútorného priestoru je na tom naozaj nadštandardne.

Po dlhšom čase sa nám do redakcie dostalo Audi – a to v podobe plug-in hybridného kompaktného SUV Q3 s modelovým označením 45 TFSI e. Veľkosťou ho možno prirovnať k Tiguanu, s ktorým zdieľa rovnakú platformu MQB. Na dĺžku má 4 484 mm a pridáva k tomu veľmi slušný rázvor 2 680 mm – ten je tiež identický s Tiguanom.

Pekné zvonku, príjemné zvnútra

My sme ho na test dostali vo výraznej červenej farbe a s výbavou S-Line, v ktorej sú v rovnakej farbe lakované aj všetky ochranné plastové farby. Musíme priznať, že nám sa v tejto farbe a v kombinácii s veľkými 19-palcovými diskami naozaj páčilo. Je to však samozrejme subjektívna vec, celkom chápeme, že niekomu môže takáto farba pripadať až zbytočne expresívna.

Pozitívny pocit nás neopustil ani po nasadnutí do kabíny, respektíve po prvých desiatkach odjazdených kilometrov. V prvom rade musíme pochváliť športové sedadlá – autor tohto textu má s výškou 190 centimetrov a váhou vyše sto kilogramov častokrát nie úplne komfortný pocit zo sedenia v športových sedlách.

 Audi Q3 45 TFSI e (2023)
 Audi Q3 45 TFSI e (2023)
+15 Audi Q3 45 TFSI e (2023)

Tieto však aj napriek výbornému bočnému vedeniu majú dostatočne široký sedák, navyše dĺžkovo nastaviteľný a majú dokonca aj pozdĺžne nastaviteľnú hlavovú opierku. A to pri súčasných opierkach, ktoré sú častokrát extrémne vyhnuté vpred ocenia nielen vyšší ľudia, ale napríklad aj dámy s dlhšími vlasmi, zviazanými do chvosta. A keď sme už pri sedadlách – priestor vzadu je tiež dostatočný, navyše všetky sedadlá sú samostatne posúvateľné.

Za kombináciu maximálneho komfortu a dobrého... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Audi Q3 45 TFSI e (2023) Za kombináciu maximálneho komfortu a dobrého bočného vedenia si športové sedadlá v tomto aute zaslúžia "jednotku s hviezdičkou".

Dobrý pocit máme aj z ergonómie rozvrhnutia ovládačov, v rámci ktorých sú v Audi zachované v hardvérovej podobe prakticky všetky, ktoré nám v konkurenčných autách integrované do displeja trochu „lezú na nervy. Taktiež grafika centrálneho displeja je mierne konzervatívna, avšak prehľadná a predovšetkým – displej je dostatočne citlivý a reaguje naozaj rýchlo, takže máte z neho „smartfónový“ pocit. Vnímaná kvalita plne zodpovedá prémiovému charakteru značky, v tomto smere Q3-ke niet čo vytknúť.

Dobre vyladená technológia

Pozrime sa teraz na to najdôležitejšie – plug-in hybridný pohon. Nie vždy sme z neho nadšení, pretože v mnohých autách ste „odsúdení“ na neustále dobíjanie, inak vám spotreba výrazne rastie.

V plug-in hybridnej Q3-ke to však celkom neplatí. Pozrime sa na to podrobnejšie – auto v tomto smere využíva osvedčenú technológiu, ktorú nájdeme napríklad v Škode Octavia RS iV, VW Golf GTE alebo aj v Seat Tarraco FR. Ide o výkonnejšiu verziu plug-in hybridnej sústavy s motorom 1,4 TFSI (110 kW, 250 Nm) a synchrónnym elektromotorom (85 kW, 330 Nm) zabudovaným v 6-stupňovej automatickej prevodovke S tronic (DSG).

VIDEO: Špičkový motorár o nejasnej budúcnosti spaľovacích motorov
Video

Takže tu máme výsledných systémových 180 kW (245 koní), ktoré sprevádza mohutný krútiaci moment 400 Nm. Pre Q3 to znamená zrýchlenie na stovku za 7,3 sekundy a maximálku obmedzenú na 210 km/h (140 km/h v čisto elektrickom režime).

Systém je doplnený o podlahový li-ion akumulátor s kapacitou 13 kWh (využiteľná kapacita je 10,4 kWh), čo má stačiť na 51 km bezemisnej jazdy. Umiestnený je v podlahe, v zadnej časti auta. Čiastočne tam zaberá miesto palivovej nádrži, ktorá je výrazne vyvedená do spodnej časti batožinového priestoru, takže uberá spaľovacej verzii pár litrov z batožinového priestoru. Výsledných 380 litrov je však veľmi slušná hodnota.

 Audi Q3 45 TFSI e (2023)
 Audi Q3 45 TFSI e (2023)
+9 Audi Q3 45 TFSI e (2023)

Okrem čisto elektrického, ponúkajú aj jazdné módy Hybrid, Battery Hold pre uchovanie energie v akumulátoroch na čas, keď sa vodič rozhodne pre bezemisnú jazdu a, samozrejme, režim Charge, keď sa batérie nabíjajú generátorom poháňaným spaľovacím motorom. Hnací moment je smerovaný pri Q3 výlučne na predné kolesá. Ak chcete štvorkolku, na výber je napríklad dvojliter iba s o niečo nižším výkonom (naftový 40 TDI 147 kW, respektíve 200 koní alebo benzínový TFSI s výkonom 140 kW alebo 190 koní). Oba sú od testovaného plug-in hybridu aj výrazne lacnejšie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #plug-in hybrid #Audi Q3 #test auta #autotest
Články podľa značiek