Renault Kangoo sme na test získali v dvoch prevedeniach. Ako praktický rodinný minivan s modelovým označením TCe 130 EDC, pod ktorým sa skrýva variant s benzínovým motorom s objemom 1,33 litra s výkupnom 96 kW, respektíve 130 koní, doplnený dvojspojkovou 7-stupňovou prevodovkou EDC. Druhým do partie bol úžitkový dvojmiestny Renault Kangoo Van e-Tech Electric. Ako už napovedá jeho názov, vybavený bol elektromotorom s maximálnym výkonom 90 kW, čo je 120 koní a energiu mu dodávala batéria s využiteľnou kapacitou 45 kWh. Pozrime sa na oba modely podrobnejšie.
Ide to aj bez mreže
Obrovským benefitom osobnej verzie je, že na rozdiel od konkurencie, ju môžete kúpiť bez problému so spaľovacím motorom bez toho, aby ste ju museli registrovať v kategórii N1. Teda ako ľahké úžitkové vozidlo s deliacou prepážkou za sedadlami. Takých áut v tejto kategórii už nie je veľa, kvôli emisnej politike ich prakticky všetci konkurenti ponúkajú výlučne v elektrickej verzii. Okrem testovanej motorizácie je stále osobné Kangoo dostupné aj s naftovým motorom. Ak ste aktívna rodina a do takéhoto auta sa balíte na dlhšie cesty za hranice všedných dní, tak diesel je na nezaplatenie.
Práve „balenie“ je dôvodom, prečo ľudia volia osobné minivany. Sú pre nich zaujímavé nielen vďaka tomu, že majú obrovský batožinový priestor z hľadiska objemu, ale aj preto, že vďaka špecifickej karosérii je tento priestor dostatočne vysoký na to, aby sa vám tam jednoducho zmestili aj rôzne neštandardné športové potreby, kempovacie a rybárske vybavenie a podobne.
Kangoo sa v tomto smere môže pochváliť batožinovým priestorom s kapacitou takmer 780 litrov (2 800 so sklopenými sedadlami) a nízko umiestnenou nakladacou hranou. Navyše má modulárne lyžiny, takže pri montáži strešného boxu nepotrebujete priečniky. Oceňujeme na ňom aj nízku nakladaciu hranu a možnosť v prípade potreby jednoducho zasunúť kryciu roletu batožinového priestoru za operadlá zadných sedadiel.
Praktické riešenia
Taktiež zadné sedáky viete skryť do podlahy a preklopiť operadlá zadných sedadiel tak, že dostanete rovnú plochu. To je super, len sedáky sú kvôli tomu o niečo kratšie a nie práve najkomfortnejšie. Na operadlách predných sedadiel sú praktické výklopné stolíky. Úložných priestorov je v aute taktiež dostatok a oceňujeme aj posuvné dvere na oboch stranách, čo výrazne uľahčuje prístup. Celý interiér je spracovaný naozaj kvalitne a chválime, že všetko potrebné je úplne na dosah. Kangoo si navyše zachovalo všetky dôležité ovládače v hardvérovej podobe, takže sa nepotrebujete každú chvíľu „hrabať“ v menu infotainmentu.
A keď už spomíname motory, ak sa pozriete do cenníku, zistíte, že v rámci svojej kategórie a v porovnaní s najbližšou konkurenciou má Kangoo výborný pomer cena/hodnota, stále patrí k cenovo naozaj dostupným autám.
V základnej verzii TCe 100 (75 kW/100 koní) ho kúpite už za 22 600 eur. „Naše“ testované výkonnejšie TCe 130 (96 kW/130 koní) začína na sume 23 800 eur.
Keď ho chcete s automatom, je dostupné iba vo vyššej z dvoch ponúkaných výbav (Equilibre a Techno), no stále má pomerne sympatickú cenu, začínajúcu na sume 27 500 eur. Základný diesel Blue dCi 95 (70 kW/95 koní) štartuje na sume 24 400 eur, výkonnejší variant Blue dCi 115 (85 kW/115 koní) je o tisícku drahší.
Živý motor, dobrý automat
My sme testovali benzínový štvorvalec s objemom 1,33 litra v kombinácii s automatickou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. K ich spolupráci nemáme výhradu, dokonca motor je až prekvapivo živý a dobre zaberá už od nízkych otáčok. Navyše ani automat sa ho nesnaží za každú cenu „dusiť“ a držať v extrémne nízkych otáčkach. Spotreba však bola o niečo vyššia, než sme čakali, no stále ešte v rozumných medziach.
Deklarovaný priemer 6,9 litra sa nám dosiahnuť nepodarilo, pri približne rovnomernom rozložení ciest medzi mesto, okresky a diaľnice sme dosiahli priemer 7,6 litra, trochu ho kazili diaľnice, kde sme sa pohybovali nad osemlitrovou hranicou.
Dôležitejšie ale je, že v meste s ním v pohode dokážete jazdiť tesne nad hranicou šesť litrov, čo je výborné. Auto je navyše dobre odhlučnené, podvozok veľmi slušne zvláda nerovnosti a auto prekvapilo veľmi dobrou stabilitou v zákrutách, kde sa nakláňa len minimálne. Niet sa však čo diviť, Kangoo stojí na platforme CMF-C, rovnakej ako Mégane.
Z nášho pohľadu je silnou stránkou Kangoo v jeho „civilnej“ inkarnácii široká ponuka motorov, vrátane naftových, a stále veľmi dobre nastavené ceny. Testovaná verzia, ktorá spája najsilnejší benzínový agregát s automatom jazdí veľmi dobre, len treba rátať s o niečo vyššou spotrebou. Z pohľadu šoféra má Kangoo veľmi dobre vyriešenú aj vnútornú ergonómiu, silnou stránkou auta je aj dostatok odkladacích priestorov.