Test: Renault Captur E-Tech Engineered. Skvelý v meste, slabší na diaľnici

Captur zaujme najmä netradičnou architektúrou full-hybridného pohonu. Tá v praxi funguje veľmi dobre, spotreba v meste je minimálna.

06.08.2023 07:00
debata (6)
Vo výbave E-Tech Engineered nie sú v zlatej... Foto: Pravda, Martin Domček
Renault Captur E-Tech (2023) Vo výbave E-Tech Engineered nie sú v zlatej farbe len predná a bočná lišta, ale dokonca aj koncovky výfukov.

S Capturom prišiel Renault na trh v roku 2013 a zviezol sa na stúpajúcej vlne záujmu o SUV a crossovery. Keďže bol medzi prvými, stal sa pomerne rýchlo aj bestsellerom. Hneď vo svojom prvom roku skončil v Európe v kategórii kompaktných crossoverov na treťom mieste. Z hľadiska európskeho predaja bol pre tento model doteraz najsilnejší rok uvedenia druhej generácie – 2019. V ňom sa v Európe predalo z Capturu takmer 223 000 kusov.

Potom však prišli náročné krízové roky, predaj áut výrazne klesol a na úroveň roku 2019 sa zatiaľ nedostal. Napriek tomu sa však Capturu darilo slušne a v uplynulom roku sa z neho v Európe predalo vyše 130-tisíc kusov. Na Slovensku v roku 2022 patril Captur s predajom 405 kusov do silnej trojky modelov Renaultu, ktoré z hľadiska predaja vysoko čneli nad ostatné. Okrem Capturu do nej patrili ešte Arkana (424 predaných kusov) a samozrejme dlhoročný bestseller Clio (480 predaných kusov). Po prvom polroku aktuálneho roku je už Captur s predajom 268 kusov „dvojkou“ Renaultu, lepšie sa predáva už len Clio (344 kusov).

Vertikálny displej, vznášajúca sa konzola

S Arkanou a Cliom spája Captur aj platforma CMF–B (Common Module Family). Na nej však v súčasnosti stojí väčšina modelov nielen Renaultu, ale aj sesterskej Dacie. Interiéru auta dominuje na vodiča mierne natočený 9,3-palcový vertikálny displej infotainmentu, doplnený digitálnym prístrojovým štítom. Ten môže mať uhlopriečku 7 alebo 10 palcov. Tá väčšia zvláda aj zobrazenie navigácie. Druhou vecou, ktorá v interiéri zaujme, je stredová konzola ukotvená len v prístrojovej doske, voľne sa “vznášajúca“ nad podlahou medzi sedadlami. Na nej sa nachádza elektronický volič automatickej prevodovky, ktorá tiež nie je len tak nejakým „obyčajným“ automatom. O tom však neskôr.

Renault Captur E-Tech (2023)
Renault Captur E-Tech (2023)
+13Renault Captur E-Tech (2023)

Ukotvenie konzoly umožnilo pod ňou vytvoriť pomerne veľký dodatočný odkladací priestor. Tých je v aute naozaj dostatok a sú aj dobre rozmiestnené a prakticky využiteľné. Za ne si auto rozhodne zaslúži pochvalu. Je sympatické, že Renault zachoval samostatný panel klimatizácie, čo jej ovládanie uľahčí. Nový je aj volant s kompaktnejším airbagom a v prípade nami testovanej najvyššej výbavy E-Tech Engineered aj s decentným logom E, ktoré je súčasťou jeho spodného ramena.

Showroom: Jazdený Renault Captur - v istých kruhoch vážený model
Video

Za zmienku určite stoja aj posuvné zadné sedadlá. Pri ich úplnom posunutí dopredu vznikne batožinový priestor s objemom 440 litrov, pri posunutí maximálne dozadu sa zmenší na 326 litrov. Sú to približne o sto litrov menšie hodnoty než pri spaľovacích verziách, ide o priestorovú daň za full hybrid s batériou. Z luxusných prvkov spomeňme vyhrievaný volant a čelné sklo alebo audio Bose s deviatimi reproduktormi. To je však za 500-eurový príplatok aj v nami testovanej najvyššej výbave.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault Captur #test auta #autotest #full hybrid #Captur E-Tech Engineered
Články podľa značiek