Test: Jeep Avenger. Vyskúšali sme európske Auto roka. So zmiešanými pocitmi

Avenger dobre jazdí, dobre vyzerá a má nízku spotrebu. Nie je však lacný a trochu nás v ňom potrápila aj elektronika.

03.09.2023 07:00
debata (11)
Jeep Avenger chce konkurovať modelom ako Opel... Foto: Pravda, Martin Domček
Jeep Avenger (2023) Jeep Avenger chce konkurovať modelom ako Opel Mokka alebo Peuegot 2008.

Jeep Avenger je nepochybne mimoriadne zaujímavé auto. A hneď z niekoľkých dôvodov. Tým prvým je, že je to vôbec prvý čisto elektrický Jeep. Zároveň je to aktuálny víťaz ankety Európske auto roka. A aby sme nezabudli – je to zároveň najmenší Jeep v portfóliu značky, ktorý je určený špeciálne pre európsky trh.

Chce byť bestsellerom

Avenger by sa podľa predstáv koncernu Stellantis mal stať európskym bestsellerom značky. Pravdou však je, že aspoň na Slovensku zatiaľ tento model veľa vody nenamútil, za prvých sedem mesiacov sa z neho predalo päť kusov. Najpredávanejším Jeepom na Slovensku je jednoznačne Compass, z ktorého sa predalo doteraz 161 kusov, cez 100 kusov sa predalo aj z modelu Renegade. Práve ten bol do príchodu Avengeru najmenším Jeepom v portfóliu tejto ikonickej značky.

V interiéri zaujme dvojfarebná prístrojovka s... Foto: Pravda, Martin Domček
Jeep Avenger (2023) V interiéri zaujme dvojfarebná prístrojovka s prísne horizontálnym rozvrhnutím.

Testovaný čisto elektrický Avenger je však s dĺžkou len 4 084 mm milimetrov (rázvor má 2 562 mm) od modelu Renegade kratší o 160 mm. Je to vlastne kompaktný crossover, ktorého konkurentmi sú napríklad Opel Mokka alebo Peugeot 2008. V podstate má s nimi veľmi podobný základ, pretože stojí na modernizovanej platforme e-CMP, vyvinutej koncernom Stellantis pre viacero značiek. Ak sme v úvode tohto odstavca napísali, že je čisto elektrický, tak to nie je celkom pravda.

Pod jeho kapotou sú totiž aj benzínové motory, avšak pôvodne boli určené len pre Španielsko a Taliansko. Postupne sa začali objavovať aj v ďalších krajinách a práve v tomto čase dorazil benzínový Avenger aj na Slovensko a má už oficiálny cenník. Predávať sa bude zatiaľ len s jediným motorom a v jednej výbavovej verzii.

Jeep Avenger (2023)
Jeep Avenger (2023)
+12Jeep Avenger (2023)

Konkrétne má pod kapotou trojvalec 1,2 GSU s výkonom 74 kW (100 koní), ktorý je doplnený 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, poháňaná je predná náprava. Dostupný je zatiaľ len v strednej výbave Altitude s cenou 26 990 eur. Len pre zaujímavosť, „náš“ testovaný elektrický Avenger stojí v tejto výbave 39 990 eur, je teda o 13 000 eur drahší. V základnej výbave Longitude vyjde ešte o dve tisícky menej.

Je to ešte Jeep?

Z hľadiska dizajnu je Avenger asi „najnejeepovejším Jeepom“ v portfóliu značky. To však nie je výhradou, skôr pohľadom autora tohto testu, ktorý takmer 15 rokov jazdil na Jeepe Wrangler. Ak sa však odosobníme od tejto „oldschoolovej“ optiky nazerania na značku, treba priznať, že zvonka aj zvnútra je Avenger sympatickým kompaktným crossoverom. Jeep jednoducho hľadá nových klientov a presne tento typ auta by mu v tom mohol pomôcť.

Jeep Magneto: Prvý elektrický Wrangler
Video

Aby to však nevyznelo tak, že Jeep sa z hľadiska vzhľadu odvracia od svojich koreňov. Predná maska má pre Jeep typických sedem vertikálne situovaných otvorov. Zároveň chráni svetlá, ktoré sú mierne zapustené, čo je fajn z hľadiska drobných „ťukancov“, pri ktorých sa nepoškodia. Z profilu upútajú pozornosť lichobežníkové výrezy blatníkov a veľké 18-palcové disky. Za zmienku určite stojí aj svetlá výška 200 mm, ktorá je v tejto triede nadštandardná. Jednoducho, Jeep nezabudol ani v tomto miniatúrnom formáte na svoje drsné korene. Dokonca pre Avenger udáva celkom slušné nájazdové a výjazdové uhly (20 a 32 stupňov), za ktoré vďačí najmä krátkym previsom.

Interiér vyzerá v dvojfarebnej kombinácii a s horizontálnym usporiadaním zaujímavo a nebudú vám v ňom prekážať ani tvrdé plasty, ktoré dominujú. Digitalizáciu reprezentuje 7-, alebo 10,25-palcový virtuálny kokpit a k tomu 10,25-palcová obrazovka rozhrania uConnect. Infotainment beží na platforme Android. Tu chválime nielen prehľadnosť a grafiku, ale aj rýchlosť systému, ktorá je takmer „smartfónová“. Pod displejom sa nachádza rad hardvérových ovládačov na nastavenie klimatizácie a pod ním ďalší rad tlačidiel, suplujúcich radiacu páku.

Jeep Avenger (2023)
Jeep Avenger (2023)
+11Jeep Avenger (2023)

V stredovom tuneli sa nachádzajú dva veľké odkladacie priestory. Jedným je veľká schránka, prekrytá skladacou roletkou, do ktorej je však trochu komplikovaný prístup. Za ňou sú stojany na poháre, respektíve plechovky. Len pre zaujímavosť – výrobca udáva, že len v oblasti predných sedadiel je až 34 litrov úložných priestorov. Ďalších 355 litrov je pod zadným vekom, čo je na takto malé auto veľmi slušná hodnota.

© Autorské práva vyhradené

11 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #test auta #autotest #Jeep Avenger
Články podľa značiek