Nedávno sme testovali dva dvojlitrové Karoqy, oba slušne vybavené, oba s pohonom 4 × 4, jeden bol naftový a jeden benzínový. Pocity sme z nich mali dobré a jazdili veľmi slušne – až na jednu drobnosť. Cena oboch testovaných exemplárov sa prehupla cez hranicu 40-tisíc eur. A to na menšie SUV predsa len nie je práve málo.
Tak trochu iný Karoq
Teraz sa nám dostal do rúk Karoq z celkom iného cesta – so slabším benzínovým motorom 1,5 TSI, bez pohonu 4 × 4 a v základnej výbave Ambiton. Ale s jedným dôležitým prívlastkom – 30 edition. A prečo je taký dôležitý? Práve vďaka nemu sa z Karoqu stáva auto s naozaj zaujímavým pomerom cena/hodnota.
Autá s označením 30 edition, konkrétne sú to okrem testovaného Karoqu ešte modely Fabia, Scala a Kamiq, sa predávajú výlučne na Slovensku a má to prozaický dôvod. Importér značky Škoda totiž oslavuje 30 rokov pôsobenia na slovenskom trhu, počas ktorých na ňom táto značka dokázala umiestniť vyše 620-tisíc automobilov.
Modely v rámci limitovanej série 30 edition majú mierne odlišné benefity zahrnuté v cene. V prípade Karoqu sú to napríklad už v základe aj 17-palcové disky Scutus, infotainment Bolero, alarm, bezkľúčové štartovanie, dažďový a svetelný senzor, bezdrôtové prepojenie smartfónu s infotainmentom, zadná parkovacia kamera, predné aj zadné parkovacie senzory a ambientné osvetlenie interiéru. Auto má navyše vpredu aj vzadu LED svetlá, hmlovky, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, tempomat, digitálny kokpit s uhlopriečkou osem palcov a k tomu silnú bezpečnostnú výbavu.
Za zmienku určite stojí aj servisný balík Basic na päť rokov, resp. 75 000 kilometrov, ktorý je v rámci 30 edition tiež v cene. S ním majitelia budú mať na uvedenú dobu pokryté náklady spojené so základnou údržbou vozidla. Týka sa to nielen práce, ale aj použitého materiálu.
V roku 2022 prešiel Karoq faceliftom. Pokiaľ sa pozrieme na testované auto zvonku, tak diplomaticky by sme zmeny označili za „decentné“. Ale netreba sa dať oklamať, tých „neviditeľných“ je viac a sú dôležité. Spredu spoznáte vynovený Karoq podľa prepracovaného nárazníka, širšej šesťhrannej masky chladiča a ostrejšie rezaných LED svetlometov s novou grafikou denného svietenia. Tá patrí k najvýraznejším vonkajším zmenám.
Vzadu tiež nájdete ľahko prepracované užšie svetlá s pozmenenou grafikou, uvítacou funkciou a dynamickými smerovkami, redizajnovaný nárazník a predĺžený strešný spojler. Ten navyše s aerodynamickými krytmi kolies, lamelami v prednom nárazníku a novým krytom podvozku výrazne zlepšil celkovú aerodynamiku vozidla, ktorá sa podpísala pod zníženú spotrebu auta. O tom však neskôr.
V kabíne najviac zaujme modernizovaný infotainment tretej generácie. Karoq totiž prišiel o analógové „budíky“. Prístrojový panel disponuje už v základe digitálnym kokpitom. K tomu pridáva 8– alebo 9,2-palcovú obrazovku multimediálneho rozhrania.
Aj keď je Karoq po facelifte v oveľa väčšej miere digitalizovaný, nás potešila prítomnosť hardvérových ovládačov, ktoré zostali zachované napríklad pri klimatizácii, séria tlačidiel pod ovládacím panelom klimatizácie obsahuje aj vypínanie systému štart-stop, čo je fajn, a pár systémových tlačidiel zostalo aj v okolí radiacej páky. Vôbec po prvý raz môže byť Karoq vybavený elektricky ovládaným sedadlom spolujazdca s pamäťou.