Fiat Dobló Combi sme získali na test v zaujímavej kombinácii s naftovým motorom s objemom 1,5 litra v jeho silnejšom prevedení, v ktorom ponúka maximálny výkon 96 kW, respektíve 130 koní a maximálny krútiaci moment 300 Nm, dostupný už od 1 750 otáčok. Kombinovaný bol so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pri tejto verzii je dostupnou alternatívou ešte 8-stupňový automat. Tento agregát je v ponuke aj so zníženým výkonom 75 kW (102 koní), alternatívou k naftovému motoru je klasická benzínová 1,2-ka PureTech s výkonom 81 kW, čo je 110 koní. V „dodávkovej“ verzii je na výber aj s čisto elektrickým pohonom ako e-Dobló.
Povedomé auto
Zvonku a ešte viac zvnútra vám toto auto možno bude pripadať povedomé. A zdanie v tomto prípade neklame. Odkedy totiž Fiat prešiel pod krídla koncernu Stellantis, začal zdieľať aj koncernovú techniku. Veľmi podobné autá s rovnakou technikou preto ponúka aj Peugeot, Citroën a Opel. Líšia sa de facto len drobnými dizajnovými úpravami prednej masky a prevedením interiéru.
V osobnej verzii si nové Dobló Combi môžete kúpiť len v kratšom prevedení s dĺžkou 4,4 metra, v dodávkovom prevedení je na výber aj Dobló s dĺžkou 4,75 metra. Ak píšeme, že sme jazdili v „osobnej verzii", máme na mysli 5 miestne usporiadanie so základným batožinovým priestorom s veľkosťou 775 litrov po plató. Predáva sa však ako úžitková verzia N1, čo v praxi znamená, že sa musíte zmieriť s mrežou oddeľujúcou priestor pre posádku od priestoru pre náklad. Teda – teoreticky ju môžete odstrániť, dokonca aj v aute bol návod ako na to, ale nemali by ste tak robiť, pretože z hľadiska legislatívy je táto mreža povinná.
Auto je vybavené bočnými posuvnými dverami na oboch stranách a nahor sa otvárajúcimi piatymi dverami v ktorých sa nachádza (príplatkové) samostatné výklopné okno. Ak vám viac vzadu vyhovujú asymetrické dvojkrídlové dvere, k dispozícii sú za rozumných 250 eur navyše. A keď sme už pri sklápaní a vyklápaní, v zadnom rade sú tri samostatné sklopné sedlá a na sedadle vpredu možno operadlo jednoducho preklopiť dopredu, čo zvyšuje praktickosť auta pri preprave dlhších predmetov.
Interiér je veľmi príbuzný koncernovým súrodencom od Peugeotu, Citroënu a Oplu. Dominujú v ňom samozrejme tvrdšie plasty, ale je jednoduchý a ergonomicky dobre zvládnutý. Celkovo je v ňom dosť odkladacích priestorov, len na prístrojovke sú tri zatváracie priehradky a niekoľko ďalších poličiek, takže vám absencia stredového tunelu z tohto pohľadu nevadí.
V kabíne je dosť miesta pre cestujúcich vpredu aj vzadu, vyzdvihujeme najmä to „vzadu“, kde sa ani s nadštandardnou výškou nebudete cítiť nijako stiesnene. Privítali by sme tam však výduchy klimatizácie, ktoré absentujú. Dominantným prvkom prístrojovky bol samostatne stojaci (príplatkový) 8-palcový displej, dáte zaň 600 eur, vrátane podpory Apple Car Play a Android Auto. V základe je rádio s 5-palcovým displejom. V spodnej časti priestoru pre spolujazdca je aj zásuvka na 220 V.
My ale jednoznačne odporúčame priplatiť si 1 100 eur za Paket Tech, ktorý okrem vyššie spomínaného displeja zahŕňa aj navigáciu, predné, zadné a bočné parkovacie senzory aj s kamerou vzadu, stmievacie vnútorné zrkadlo a vylepšenú detekciu mŕtveho uhla. Priestor pre náklad má po plató objem 775 litrov a po strop 1 355 litrov. V tomto aute to možno využiť celkom jednoducho práve vďaka prítomnosti vyššie spomínanej deliacej mreže.