Nové SUV BMW XM je skutočným extrémom – a to dokonca niekoľkonásobným. Je nielen prvým BMW M s elektromotorom, ale aj prvým exkluzívnym modelom tejto divízie od roku 1972. Zatiaľ čo vtedy to bol superšport, teraz je to veľké a pomerne agresívne pôsobiace SUV – aspoň navonok.
Pritom aj pri hmotnosti takmer 2,8 dokáže na stovku zrýchliť za 4,4 sekundy. Vďačí za to kombinácii spaľovacieho motoru s elektromotorom, ktorá prináša maximálny systémový výkon 480 kW, resp. 653 koní a ohromný krútiaci moment až 800 Nm. K technike sa však dostaneme neskôr, pozrime sa najprv na dizajn.
Extrémne najmä spredu
Charakteristickou črtou prednej časti sa stávajú extrémne úzke delené svetlá, ostré hypertrofované a podsvietené ľadvinky so zlatým rámikom či nárazník, vďaka výrazný zlomom trochu pôsobiaci ako origami. Zlatý motív nájdeme aj na lemoch okien alebo bočnom prelise.
Už v základe sú 21-palcové kolesá, na aute môžete mať aj 23-palcové. Zvonku vyzerá BMW XM nielen pomerne agresívne, ale pôsobí mohutným dojmom, najmä však vďaka svojej šírke a vysokému posedu, keď si občas pripadáte, že sa ani poriadne nevojdete do jazdného pruhu.
Pritom však je toto BMW s celkovou dĺžkou 5 110 mm len nepatrne dlhšie, než BMW X5. O tom, že nie je až tak obrovské, ako sa zdá na prvý pohľad svedčí aj fakt, že batožinový priestor má objem len 527 litrov a k tomu aj pomerne vysoko položenú nakladaciu hranu. Pokiaľ ide o ďalšie rozmery, tak jeho šírka je 2 005 a výška 1 755 mm. Za zmienku stojí veľký rázvor 3 105 mm, ktorému vďačí za naozaj priestrannú a luxusnú kabínu.
Tá pôsobí v porovnaní s vonkajším športovým vzhľadom trochu kontrastne, pretože je ladená s jednoznačným dôrazom na luxus a aristokratickosť. Od 20-reproduktorového audia cez špeciálnu stovkou LED diód podsvietenú strechu z alcantary až po vankúšiky, spríjemňujúce sedenie na vyhrievaných sedadlách vzadu s možnosťou regulovať sklon ich chrbtovej časti. Predné sedadlá sú aj ventilované a vybavené masážnou funkciou.
V sériovej výbave nechýba 4-zónová klimatizácia, audio Harman Kardon a Travel & Comfort system. Ak vám to nestačí, BMW M vám dodá príplatkovú aparatúru Bowers & Wilkins s 20 reproduktormi a výkonom 1 500 wattov. Na výber sú tiež štyri druhy čalúnenia, ako aj nová koža Vintage, napríklad pre čalúnenie palubnej dosky.
Štandardom je infotainment BMW Live Cockpit Professional, ktorý obsahuje 12,3-palcový prístrojový panel, 14,8-palcovú obrazovku multimediálneho systému integrované do jedného veľkého zakriveného panelu a k tomu ponúka aj veľký head-up displej. Celé to funguje na báze operačného systému ôsmej generácie. Systém je zameraný na ovládanie funkcií dotykom, gestami a hlasom. Cloudová navigácia poskytuje aktuálne dopravné informácie. Korunou konektivity je digitálny kľúč Digital Key Plus, ktorý umožňuje otvoriť či zamknúť vozidlo pomocou smartfónu.