Test Ford Puma: Dobre vyzerá, výborne jazdí, málo stojí

Ford výrazne okresal cenu Pumy a razom sa z nej stal jeden z najzaujímavejších crossoverov na trhu. Príjemne prekvapil aj litrový EcoBoost s výkonom 155 koní.

15.10.2023 07:00
debata (12)
Ford Puma vyzerá dynamicky a zároveň hravo, bez... Foto: Pravda, Martin Domček
Ford Puma (2023) Ford Puma vyzerá dynamicky a zároveň hravo, bez akejkoľvek potreby zdôrazňovania agresivity,

Ford Puma je zaujímavý crossover, v rámci osobných áut je na Slovensku za prvých 9 mesiacov tohto roku druhým najpredávanejším modelom Fordu po Kuge. Za prvé tri kvartály sa z neho predalo 128 kusov. To oproti iným modelom v tejto kategórii naozaj nie je veľa, no mohlo – a malo by sa to zmeniť – tento originálny crossover totiž naozaj výrazne zlacnel a v pomere cena /hodnota sa z neho stalo jedno z najzaujímavejších áut v tejto nabitej kategórii.

Cenou naozaj zaujal

Navyše cena nie je jeho jedinou silnou stránkou, výborne jazdí a zaujal aj nízkou spotrebou. Koniec-koncov – aj keď na Slovensku k top bestsellerom nepatrí, v rámci Európy je to inak. Aktuálne sa pohybuje na hranici prvej pätnástky najpredávanejších áut bez rozdielu triedy, pričom za sebou zanechal napríklad aj Renault Captur, VW T-Cross, Škodu Kamiq alebo Opel Mokka.

Potešilo nás, že centrálny displej možno úplne... Foto: Pravda, Martin Domček
Ford Puma (2023) Potešilo nás, že centrálny displej možno úplne vypnúť a skoro všetko sa dá ovládať aj hardvérovo,

Začnime dizajnom. Puma vyzerá dynamicky a pritom masívne bez toho, aby akokoľvek potrebovala zdôrazňovať svoju agresivitu. Zaujme veľkými prednými svetlami, mohutným pontónom, veľkými kolesami a masívnou zadnou časťou. My sme navyše mali na test špeciálnu „over the top“ edíciu Vivid Ruby, ktorá má kontrastnú čiernu strechu, čierne spätné zrkadlá, zatmavené zadné okná a veľký zadný spojler. Štandardom sú 18-palcové zliatinové disky kolies v čiernej farbe.

Zaujme však aj vnútornou a technologickou výbavou, kam patria LED svetlomety, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, predné a zadné parkovacie senzory a zadná parkovacia kamera, automatická klimatizácia, bezkľúčové ovládanie, infotainment SYNC 3 s navigáciou, Apple CarPlay a Android Auto, audio Bang & Olufsen s 10 reproduktormi, vrátane subwooferu a mnoho ďalších dizajnových aj technologických doplnkov.

Ford Puma 1,0 EcoBoost (2023)
Ford Puma 1,0 EcoBoost (2023)
+9Ford Puma 1,0 EcoBoost (2023)

V rámci už spomínanej „over the top“ edície Vivid Ruby je k dispozícii jediná motorizácia – litrový výborne jazdiaci mildhybridný EcoBoost s výkonom 114 kW, respektíve 155 koní, doplnený 7-stupňovým automatom. So všetkou vyššie spomínanou výbavou a s vyše 5-tisícovým bonusom dostanete teraz Pumu v edícii Vivid Ruby za 31 790 eur.

Pavlína Baráni, PR špecialistka spoločnosti Summit Motors hovorí o prítomnosti a budúcnosti Fordu na Slovensku
Video

Výborné je, že Ford neposkytuje výrazný niekoľkotisícový bonus len na najlepšie vybavené auto, ale prakticky na všetky modely a doplnil k nim dokonca edíciu Trendy, v rámci ktorej môžete mať tento zaujímavý crossover s motorom EcoBoost 92 kW (125k) a 6-stupňovým manuálom už za cenu výraznejšie pod hranicou 20-tisíc eur. A ak by ste chceli 7-stupňový automat, tak s týmto motorom bude cena 21 690 eur. A to máte v cene na hranici 20-tisíc eur stretávacie, denné a zadné svetlá s technológiou LED, automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel, hmlovky, inteligentný tempomat, manuálnu klimatizáciu, palubný počítač so 4,2 " farebným displejom, MegaBox (čo je super vec, o ktorej píšeme v ďalšom odstavci), ambientné osvetlenie interiéru, 17-palcové disky z ľahkých zliatin, zadné parkovacie senzory, navigačný systém a silnú bezpečnostnú výbavu.

Čarovanie s kufrom

Z praktického hľadiska patrí k silným stránkam Pumy kufor. A to nielen pre jeho mimoriadne slušný základný objem 456 litrov. Jeho súčasťou je totiž „vychytávka“ , ktorú by v Škode určite nazvali simply clever. Ide o takzvaný MegaBox, respektíve špeciálnu vyberateľnú 80-litrová vaničku (pri hybride má niečo cez 60 litrov) pod odnímateľnou podlahou. Je dokonca vodotesná a má výpustný otvor, takže ju veľmi ľahko viete vybrať a umyť a vložiť do nej môžete takmer čokoľvek. Výhodná je aj pri preprave dlhých predmetov.

Ford Puma 1,0 EcoBoost (2023)
Ford Puma 1,0 EcoBoost (2023)
+12Ford Puma 1,0 EcoBoost (2023)

Ako odložíte vyberateľnú podlahu, môžete v kufri bez problému na výšku prepravovať dva veľké kufre, golfové bagy alebo iné predmety s výškou až 1 115 mm, napríklad izbové rastliny. Nakladanie uľahčuje elektricky ovládané veko s nožným senzorom aj inovatívna mäkká roletka, ktorej kazeta je umiestnená na výklopnom veku, teda nie pri operadlách. Toto riešenie znamená, že po otvorení veka nezavadzia.

Takto vyzerá vyberateľný a umývateľný MegaBox... Foto: Pravda, Martin Domček
Ford Puma Takto vyzerá vyberateľný a umývateľný MegaBox pod odnímateľnou podlahou batožinového priestoru.

V interiéri síce máte digitálny prístrojový štít a 8-palcový displej infotainmentu, avšak auto vám takmer všetko umožní ovládať aj klasickými hardvérovými ovládačmi, čo je super. A pri displeji by sme pochválili ešte jednu vec – možno ho tlačidlom priamo v prvom kroku pri dlhších nočných jazdách úplne vypnúť, takže vás nijako nebude rušiť.

12 debata chyba
Viac na túto tému: #crossover #Ford Puma #test auta #auotest
Články podľa značiek