Test: Nová Toyota Corolla. Vyskúšali sme svetový bestseller č. 1 v kombi verzii

Corolla nás príjemne prekvapila nízkou spotrebou - a to najmä v meste. Popritom ponúka dobrý komfort a veľký kufor. Ak hľadáte rodinný kombík, tak nad verziou Touring Sports sa určite oplatí popremýšľať.

22.10.2023 07:00
debata (4)
Súčasťou výbavy GR Sport je aj čierna strecha a... Foto: Pravda, Martin Domček
Toyota Corolla TS GR Sport 2.0 Hybrid (2023) Súčasťou výbavy GR Sport je aj čierna strecha a špecifická maska chladiča.

Corolla je už roky najpredávanejším autom sveta. Toyota ju predstavila v roku 1966 a odvtedy uviedla na trh celkovo 12 generácií. Z tých sa za viac ako polstoročie vyrobilo vyše 50 miliónov kusov. Svetovým bestsellerom č.1 sa stala aj v roku 2022, keď sa z tohto modelu globálne predalo 1,12 milióna kusov.

Len pre zaujímavosť – aj druhým najpredávanejším autom sveta bola minulý rok Toyota. Konkrétne RAV4 s predajom 870 000 kusov. Tá sa logicky stala aj najpredávanejším SUV sveta. A to v prvej desiatke svetových bestsellerov mala táto japonská značka ešte ďalšie dve autá – Camry, ktoré skončilo na 5. mieste a pikap Hilux, ktorý obsadil 9. priečku. Asi toľko k tomu, prečo je Toyota najsilnejšou automobilkou sveta.

Toyota Corolla TS GR Sport 2.0 Hybrid (2023)
Toyota Corolla TS GR Sport 2.0 Hybrid (2023)
+6Toyota Corolla TS GR Sport 2.0 Hybrid (2023)

Aj v našich končinách v uplynulom roku boli Corolla a RAV4 najpredávanejšími Toyotami, ale v obrátenom garde. Z RAV4 sa na Slovensku predalo 1 958 kusov a z Corolly 1 613 kusov. V tomto roku po prvých troch kvartáloch, teda za obdobie január až september, sa predalo z Corolly 1 239 kusov a z RAV4 1 310 kusov. Tam, kde sa dvaja bijú, zvykne vyhrať tretí a v tomto roku to zatiaľ pri Toyote platí, pretože oba bestsellery sa museli skloniť pred tretím – zatiaľ je v roku 2023 najpredá­vanejšou Toyotou kompaktný crossover Yaris Cross (1 361 kusov).

To dôležité sa zmenilo pod kapotou

Ale späť ku Corolle. Ta prišla tento rok s faceliftom, ktorý možno na prvý pohľad nie je extra výrazný, no v skutočnosti sa toho zmenilo naozaj dosť, hoci najmä z hľadiska dizajnu si niektoré zmeny všimnú len skutoční znalci. Corolla dostala vo všetkých verziách, vrátane testovanej Touring Sports (TS), čo je označenie pre kombi, novú masku s modernizovaným výpletom, nové vložky hmlových svetiel a nový dizajn diskov kolies. Taktiež pribudli výkonnejšie bi-LED reflektory s adaptívnymi diaľkovými svetlami. V rámci testovanej výbavy GR Sport je auto v dvojfarebnom povedení s čiernou strechou a aj mriežka chladiča má špecifický vzor. V rámci príplatkovej výbavy (paket JBL) sme ocenili veľmi slušný head-up displej.

Pravda o klíme: Spaľovacie motory kontra elektromobily
Video
Odpovedá Milan Kočka, riaditeľ spoločnosti Toyota Central Europe - Slovakia. Premiéra 19. 10. 2023.

Z Corolly Cross zavítal do Corolly aj nový infotainment s veľkou, 10,5-palcovou dotykovou obrazovkou s vysokým rozlíšením, základom je však 8-palcový infotainment. Virtuálny kokpit nahradil klasické budíky, má teraz až 12,3 palca a umožňuje štyri druhy zobrazenia. Jeho prostredníctvom sa deaktivujú napríklad aj asistenčné systémy, čo niekedy nie je najjednoduchšie.

My sme v testovanej výbave GR Sport mali 10-palcový voľne stojaci centrálny dotykový displej, ktorý sa ovláda výhradne dotykom, výnimkou sú hardvérové tlačidlá pre ovládanie hlasitosti v jeho spodnej časti. Poteší možnosť bezdrôtového pripojenia iPhonov (Apple Car Play), avšak majitelia smartfónov s Androidom zostávajú naďalej odkázaní na káblové pripojenie svojich zariadení. Hardvérový panel je naďalej vyhradený pre ovládanie a nastavovanie klimatizácie, čo chválime a v spodnej časti stredovej konzoly zostali zachované aj manuálne ovládače vyhrievania sedadiel.

Prístrojovej doske dominuje veľký voľne stojaci... Foto: Pravda, Martin Domček
Toyota Corolla TS GR Sport 2.0 Hybrid (2023) Prístrojovej doske dominuje veľký voľne stojaci 10,5-palcový centrálny displej.

Corolla v prevedení kombi je určite auto, ktoré osloví najmä rodiny, preto treba pochváliť veľký kufor so základným objemom 581 litrov. Po sklopení zadných sedadiel dostanete úplne rovnú podlahu a objem kufra sa zväčší na úctyhodných 1 591 litrov. A keď sme už pri zadných sedadlách – z hľadiska priestoru vzadu predstavuje Corolla TS v rámci svojej veľmi slušný priemer, vpredu možno sedenie bez rozpakov nazvať veľkorysým.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota Corolla #Toyota Corolla Touring Sports Hybrid #test auta #autotest
Články podľa značiek