Mercedes-Benz triedy B prešiel približne pred rokom miernym faceliftom. Nám sa teraz dostala do rúk zaujímavá verzia s plug-in hybridným pohonom. Nie vždy nás tento typ auta dokázal presvedčiť o svojej efektívnosti – a to najmä s ohľadom na vyššiu cenu takýchto modelov, pomalé nabíjanie a problematický dojazd. Mercedes-Benz v najnovšej generácii svojich zo zásuvky dobíjateľných hybridov však výrazne zapracoval na rýchlosti nabíjania a aj dojazde. A zrazu sa jeho plug-in hybridy dostali do úplne inej ligy. Výnimkou nie je ani testovaný Mercedes-Benz B 250 e.
Kým sa však dostaneme k detailom, pozrime sa na to, ako sa tento model predáva na Slovensku. V minulom roku sa predalo 63 kusov, čo ho v portfóliu stuttgartskej značky zaradilo skôr k slabšie predávaným modelom. Ale niet sa čo diviť, klienti prémiových značiek sa pozerajú zväčša po inom type áut, než je relatívne nenápadný rodinný hatchback, alebo skôr menšie MPV, čo je označenie viac zodpovedajúce charakteru tohto auta. V aktuálnom roku sa z triedy za prvých deväť mesiacov zatiaľ predalo 41 kusov, takže facelift oň príliš záujem nezdvihol. A to je škoda, pretože z nášho pohľadu určite stojí za pozornosť.
Decentný facelift
Zvonku sa zmeny dotkli najmä prednej časti „béčka“, kde môžu byť dominantným prvkom prepracované LED svetlá, ktoré sú v základe súčasťou príplatkovej výbavy, inak sú v cene. Prepracovaný je aj predný nárazník a predná maska, ktoré pôsobia dynamickejšie. Vzadu sa zmenil tvar delených horizontálne orientovaných LED svetiel a dynamický postoj auta zvýrazňuje aj zadný spojler.
Dominantným prvkom interiéru je pre Mercedes-Benz typický „skejtbordový“ dvojdielny displej, tvorený 7 palcovým prístrojovým panelom a 10,25 palcovým displejom infotainmentu. Na prvý pohľad zaujmú aj podsvietené kruhové chrómové klimatizačné výduchy, trochu evokujúce interiér lietadiel. Prepracovaná je aj stredová konzola s integrovaným bezdrôtovým nabíjaním smartfónov, ktorá plynulo prechádza do lakťovej opierky, ovládací touchpad v nej už nehľadajte.
V aute je samozrejme aj systém MBUX s tromi štýlmi zobrazenia – klasickým, športovým a decentným. Ten podporuje aj bezdrôtové pripojenie prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto, súčasťou výbavy bola aj navigácia s rozšírenou realitou. V Mercedese-Benz na nej popracovali, ale spôsob prepojenia živého obrazu z kamery s navigačnými pokynmi, ktoré sa do neho premietajú nám stále pripadá o niečo prehľadnejší v konkurenčnom BMW. V testovanom aute sme skôr využívali klasickú navigáciu.
Priestorovo je interiér poňatý naozaj veľkoryso – a to nielen vpredu, ale aj vzadu, najmä v oblasti kolien nás auto v tomto smere veľmi príjemne prekvapilo. Kufor s objemom niečo cez štyristo litrov je celkom slušný, oproti jeho spaľovacím súrodencom mu však pár desiatok litrov ubrala 15,6 kWh batéria, umiestnená vzadu. A tým sa dostávame k tomu, čo sa nám na testovanom aute páčilo najviac. To bol veľmi dobre fungujúci hybridný pohon, ktorý autu umožňoval podľa výrobcu prejsť na elektrinu niečo vyše 70 kilometrov. A v meste to skutočne nebol problém.