Pokračovanie článku: Test: Nový Ford Ranger. Naftový 6-valec mu sedí, prekvapil aj komfortom

Na Slovensku je aktuálne Ranger dostupný len s naftovými motormi. Dvojliter má výkon 125 alebo 151 kW, respektíve 170 alebo 205 koní. „Náš“ testovaný trojliter ponúka 177 kW (240 koní) a k tomu veľmi slušný krútiaci moment 600 Nm. Tak, ako pri offroadoch, je stavaný skôr na silu, než na dynamiku, čo je úplne v poriadku. Na druhú stranu – zrýchlenie na stovku za 8,7 sekundy je na pikap výborná hodnota, maximálka je 180 km/h.

Z hľadiska jazdného komfortu sa nám zdal Jeep Gladiator o niečo lepší, respektíve nenaložený si dokázal lepšie poradiť s priečnymi nerovnosťami. Na kvalitnejších cestách však Ranger skutočne poskytuje komfort osobného auta – a čo je rovnako dôležité, kabína nás príjemne prekvapila kvalitným odhlučnením.

Prispôsobí sa takmer akýmkoľvek nárokom

Ranger má navyše pomerne sofistikovaný pohon 4×4. Môžete jazdiť s pripojiteľným pohonom 4×4 a poháňanou zadnou nápravou, respektíve s permanentným pohonom 4×4, keď je hnacia sila rovným dielom rozdeľovaná medzi prednú a zadnú (tuhú) nápravu, alebo so stálym pohonom 4×4, keď je hnacia sila rozdeľovaná flexibilne podľa potreby, alebo je poháňaná len zadná náprava. Stačí si vybrať. A, samozrejme, nechýba ani redukcia. K tomu treba prirátať veľmi dobré nájazdové, výjazdové a prejazdové uhly a brodivosť až do 800 mm. V teréne sa Ranger cíti ako ryba vo vode.

Na osvetlenej korbe máte 230 V zásuvku, 12 V... Foto: Pravda, Martin Domček
Ford Ranger 3.0 EcoBlue V6 (2023) Na osvetlenej korbe máte 230 V zásuvku, 12 V zásuvku a to tretie je tlačidlo na ovládanie elektrického rolovacieho plató.

Desaťstupňový automat radí temer neznateľne, pri bežnej jazde to ani nepostrehnete. Riadenie nie je zbytočne preposilované a brzdy sú dostatočne účinné. Samozrejme, vzhľadom na značnú hmotnosť auta treba rátať s jeho hybnosťou a myslieť na to napríklad pri dobrzďovaní.

Spotreba sa pri pokojnejšej jazde pohybuje okolo 11 litrov na sto kilometrov, čo je o niečo viac než pri Gladiatore. Priznávame, že sme priemernú spotrebu tentokrát odhadovali z dojazdu a konzultovali s technikmi Fordu a aj s kolegami, ktorí toto auto jazdili už skôr, pretože nám „blbol“ ukazovateľ priemernej spotreby s nezmyselnými údajmi, ktoré navyše vôbec nesedeli s ukazovateľom dojazdu. Na jazdu to nemalo žiadny vplyv, išlo o ľahko odstrániteľnú softvérovú respektíve senzorovú vec. Jednoducho, raz za čas sa stane aj takáto nepríjemnosť, ktorú rozhodne nijako nespájame s kvalitou auta ako takého.

Tento systém posuvných priečok (a ôk) sa nám... Foto: Pravda, Martin Domček
Ford Ranger 3.0 EcoBlue V6 (2023) Tento systém posuvných priečok (a ôk) sa nám veľmi páčil.

Ranger je aktuálne ponúkaný v 7 (!) výbavových stupňoch. To sa pri súčasnej redukcii ponúk a tlaku na optimalizáciu až tak často nevidí. V základe stojí Ranger s dvojlitrovým dieslom s výkonom 125 kW, pohonom 4×4 a 6-stupňovým manuálom 42 828 eur, čo je veľmi sympatická cena. Testované auto v „cukríkovej“ výbave Platinum je od neho drahšie o vyše 25-tisíc eur. V tejto výbave už máte 20-palcové kolesá, automatický parkovací asistent s plnou asistenciou, kožené perforované a ventilované sedadlá, dynamické Matrix LED predné svetlomety, 360-stupňovú kameru, reproduktory Bang & Olufsen, už spomínané 230 V zásuvky vzadu a na korbe, 12-palcový displej infotainmentu, ambientné osvetlenie, dvojzónovú klimatizáciu, bezkľúčový prístup a množstvo ďalších vymožeností.

My sme mali ešte množstvo príplatkovej výbavy. Patril k nej aj už spomenutý uzamykateľný elektrický rolovací kryt korby, ktorý stojí takmer 2 500 eur, posuvné oká na korbe, rozkladacie lyžiny a pár ďalších drobností, s ktorými sa cena testovaného auta vyšplhala až na takmer 78-tisíc eur.

Vzadu nechýbajú výrazne vertikálne orientované... Foto: Pravda, Martin Domček
Ford Ranger 3.0 EcoBlue V6 (2023) Vzadu nechýbajú výrazne vertikálne orientované svetlá.

To sa nám zdá už veľa, Ranger sa dá vyskladať aj za podstatne nižšiu sumu. Keď sme sa hrali s konfiguráciou, tak naozaj slušne vybavený Ranger s dvojlitrom a 10-stupňovým automatom vyskladáte už približne za 50-tisíc eur. Testovaný trojliter je dostupný až od vyššej výbavy WildTrak a začína na sume 64 188 eur.

Z nášho pohľadu je Ranger výborný pikap, nastavený „tak akurát“ na to, že z neho máte dobré rodinné voľnočasové auto, ak potrebujete voziť rozmernejšiu výbavu, napríklad skútre alebo motorky. Zároveň je v teréne výborným pracovným nástrojom. V neposlednom rade so svojimi rozmermi vyzerá impozantne, zaujme dizajnom a aj na dlhých cestách z vás rozhodne „nevytrasie dušu“. Teda, samozrejme, ak sa s prázdnym autom nevyberiete po 200-kilometrov dlhej „panelke“. To by už bol celkom športový výkon.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #pick-up #pikap #Ford Ranger #test auta #autotest
Články podľa značiek