Pokračovanie článku: Test: Dacia Sandero Stepway. Slušné auto (ešte stále) za veľmi slušné peniaze

Prekvapivo živé

Sandero je z nášho pohľadu vo verzii Stepway dizajnovo vydarený crossover a kvalita spracovania je tiež na úrovni. Nás však zaujal predovšetkým tým, ako jazdil so 110-koňovým turbom preplňovaným trojvalcom a manuálom. Tento motor je podľa aktuálneho cenníku dostupný len s výbavou Extreme, čo značí cenu začínajúcu na 17 100 eurách. Ak uvažujete o Sandere vo vyššej výbave, tak tento agregát určite stojí za pozornosť. Je až prekvapivo živý, koniec-koncov, zrýchlenie na stovku za 10 sekúnd vôbec nie je zlé. Treba však trochu viac „stúpnuť na plyn“, pretože ožíva tak niekde okolo hranice 2 500 otáčok, maximálny krútiaci moment je dostupný v spektre od 2 900 do 3 500 otáčok.

Objem kufra je 410 litrov, čo je na túto triedu... Foto: Pravda, Martin Domček
sandero kufor Objem kufra je 410 litrov, čo je na túto triedu dobrá hodnota.

Stavaný úplne na športovú jazdu nie je, na to mu samozrejme chýba výkon a pri snahe o rýchlejšie preraďovanie je prevodovka trochu nepresná, pri bežnej jazde je to však úplne nepostrehnuteľné. Agilita však tomuto agregátu rozhodne nechýba. Motor má navyše pomerne slušný zvuk, pri vyšších rýchlostiach však už bolo pomerne dosť cítiť aerodynamický hluk a hluk odvaľujúcich sa kolies.

A pritom vôbec nie je „žravý“. My sme sa s autom snažili, až na nejaké dva ostrejšie serpentínovité úseky, jazdiť predpisovým spôsobom a s ľahšou nohou na plyne. Výsledkom bola po odjazdení vyše 600 kilometrov s miernou prevahou ciest v meste a okresiek nad diaľnicami priemerná spotreba 5,7 litra na sto kilometrov, čo je podľa nás v súčasnom chladnejšom počasí výborné. K tomu treba prirátať podvozok, stavaný aj na horšie cesty, ktorý si veľmi dobre dokázal poradiť aj s väčšími nerovnosťami. Navyše, aj pri ostrejšej jazde zákrutami bolo auto nad očakávanie stabilné a nakláňalo sa len minimálne.

Dobrá voľba

Vo výbave Extreme je v medenom prevedení aj... Foto: Pravda, Martin Domček
Dacia Sandero Stepway Extreme (2023) Vo výbave Extreme je v medenom prevedení aj nápis Dacia v strede zadných dverí.

Aj pri cene začínajúcej na hranici 17 100 eur pokladáme Sandero Stepway s testovaným najvýkonnejším derivátom trojvalca za dobrú alternatívu pre tých, ktorí hľadajú menšie zaujímavo vyzerajúce auto, ktoré je navyše aj pomerne živé a vzhľadom na svoje celkové rozmery ponúka slušný vnútorný priestor. Za nás môžeme konštatovať, že testovaný motor je ideálnou voľbou, ak si chcete jazdu aj trochu užiť a pritom sa stále budete pohybovať so spotrebou v naozaj nízkom intervale. Ak hľadáte ekonomickú voľbu, tak Sandero sa dá v súčasnosti kúpiť už za 13 850 eur, čo ho radí k vôbec najdostupnejším autám na našom trhu.

Rozmery, objemy, hmotnosti Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 110
Dĺžka (mm) 4 099
Šírka (mm) 1 848 (bez zrkadiel)
Výška (mm) 1 535
Rázvor (mm) 2 604
Objem batožinového priestoru(l) 410
Objem palivovej nádrže (l) 50
Prevádzková hmotnosť (kg) 1 173 – 1 081
Technické údaje Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 110
Typ motora zážihový
Zdvihový objem motora (cm3) 999
Počet valcov 3
Výkon (kW/k pri ot. za min.) 81/110 pri 5 000 – 5 250
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 200 pri 2 900 – 3 500
Prevodovka manuál 6st.
Poháňaná náprava predná
Max. rýchlosť (km/h) 183
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,0
Spotreba (kombinovaná, WLTP) (l/100km) 5,5
Spotreba (test) (l/100km) 5,7
Ceny (vrátane DPH)  
Základná cena Dacia Sandero (TCe 90) 13 850 eur
Základná cena Dacia Sandero (TCe 110, man. 6st.) od 17 100 eur

© Autorské práva vyhradené

11 debata chyba
Viac na túto tému: #Sandero Stepway #Dacia Sandero #test auta #autotest
Články podľa značiek