Prekvapivo živé
Sandero je z nášho pohľadu vo verzii Stepway dizajnovo vydarený crossover a kvalita spracovania je tiež na úrovni. Nás však zaujal predovšetkým tým, ako jazdil so 110-koňovým turbom preplňovaným trojvalcom a manuálom. Tento motor je podľa aktuálneho cenníku dostupný len s výbavou Extreme, čo značí cenu začínajúcu na 17 100 eurách. Ak uvažujete o Sandere vo vyššej výbave, tak tento agregát určite stojí za pozornosť. Je až prekvapivo živý, koniec-koncov, zrýchlenie na stovku za 10 sekúnd vôbec nie je zlé. Treba však trochu viac „stúpnuť na plyn“, pretože ožíva tak niekde okolo hranice 2 500 otáčok, maximálny krútiaci moment je dostupný v spektre od 2 900 do 3 500 otáčok.
Stavaný úplne na športovú jazdu nie je, na to mu samozrejme chýba výkon a pri snahe o rýchlejšie preraďovanie je prevodovka trochu nepresná, pri bežnej jazde je to však úplne nepostrehnuteľné. Agilita však tomuto agregátu rozhodne nechýba. Motor má navyše pomerne slušný zvuk, pri vyšších rýchlostiach však už bolo pomerne dosť cítiť aerodynamický hluk a hluk odvaľujúcich sa kolies.
A pritom vôbec nie je „žravý“. My sme sa s autom snažili, až na nejaké dva ostrejšie serpentínovité úseky, jazdiť predpisovým spôsobom a s ľahšou nohou na plyne. Výsledkom bola po odjazdení vyše 600 kilometrov s miernou prevahou ciest v meste a okresiek nad diaľnicami priemerná spotreba 5,7 litra na sto kilometrov, čo je podľa nás v súčasnom chladnejšom počasí výborné. K tomu treba prirátať podvozok, stavaný aj na horšie cesty, ktorý si veľmi dobre dokázal poradiť aj s väčšími nerovnosťami. Navyše, aj pri ostrejšej jazde zákrutami bolo auto nad očakávanie stabilné a nakláňalo sa len minimálne.
Dobrá voľba
Aj pri cene začínajúcej na hranici 17 100 eur pokladáme Sandero Stepway s testovaným najvýkonnejším derivátom trojvalca za dobrú alternatívu pre tých, ktorí hľadajú menšie zaujímavo vyzerajúce auto, ktoré je navyše aj pomerne živé a vzhľadom na svoje celkové rozmery ponúka slušný vnútorný priestor. Za nás môžeme konštatovať, že testovaný motor je ideálnou voľbou, ak si chcete jazdu aj trochu užiť a pritom sa stále budete pohybovať so spotrebou v naozaj nízkom intervale. Ak hľadáte ekonomickú voľbu, tak Sandero sa dá v súčasnosti kúpiť už za 13 850 eur, čo ho radí k vôbec najdostupnejším autám na našom trhu.
Rozmery, objemy, hmotnosti | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 110 |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4 099 |
Šírka (mm) | 1 848 (bez zrkadiel) |
Výška (mm) | 1 535 |
Rázvor (mm) | 2 604 |
Objem batožinového priestoru(l) | 410 |
Objem palivovej nádrže (l) | 50 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 173 – 1 081 |
Technické údaje | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 110 |
---|---|
Typ motora | zážihový |
Zdvihový objem motora (cm3) | 999 |
Počet valcov | 3 |
Výkon (kW/k pri ot. za min.) | 81/110 pri 5 000 – 5 250 |
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 200 pri 2 900 – 3 500 |
Prevodovka | manuál 6st. |
Poháňaná náprava | predná |
Max. rýchlosť (km/h) | 183 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,0 |
Spotreba (kombinovaná, WLTP) (l/100km) | 5,5 |
Spotreba (test) (l/100km) | 5,7 |
Ceny (vrátane DPH) | |
Základná cena Dacia Sandero (TCe 90) | 13 850 eur |
Základná cena Dacia Sandero (TCe 110, man. 6st.) | od 17 100 eur |