Test: Honda CR-V prvýkrát s plug-in hybridom. Oplatí sa?

Honda CR-V zaujala netradičným, avšak efektívnym riešením pohonu, priestorom v kabíne a dôrazom na kvalitu. Nie je však lacná.

03.12.2023 07:00
debata (3)
Honda pri novej CR-V upustila od extravagancie... Foto: Pravda, Martin Domček
Honda CR-V Plug-in hybrid (2023) Honda pri novej CR-V upustila od extravagancie a vrátila sa ku konzervatívnejšiemu imidžu. Podľa nás je to krok správnym smerom.

Vyzerá to tak, akoby Honda bola značkou dvoch tvárí. Len nedávno vydala prestížna analytická spoločnosť Interbrand rebríček 100 najhodnot­nejších značiek sveta a medzi automobilkami v ňom skončila Honda na piatom mieste, ocenená bola na 24,4 miliardy dolárov. Z tohto pohľadu má značka Honda väčšiu hodnotu ako napríklad Porsche, Volkswagen alebo Ford. Model CR-V, ktorého test práve čítate, pritom patrí k najpredávanejším autám na svete. V roku 2022 sa z neho globálne predalo vyše 600-tisíc kusov a stal sa šiestym najpredávanejším autom svete, pričom len s relatívne malou stranou na piate miesto, patriace dlhoročnému globálnemu bestselleru Toyote Camry.

Honda si pri novom CR-V naozaj dala záležať na... Foto: Pravda, Martin Domček
Honda CR-V Plug-in hybrid (2023) Honda si pri novom CR-V naozaj dala záležať na ergonómii a vnímanej kvalite.

Ak sa však pozrieme na európske predaje Hondy v tomto roku, tak táto japonská značka za 10 mesiacov (január až október) dokázala predať v Európe len necelých 27-tisíc áut. To značí takmer 23-percentný medziročný pokles v období, keď celý automobilový trh v EÚ rástol o vyše 16 percent.

A veľa vody Honda nenamútila zatiaľ ani na Slovensku. Za prvých desať mesiacov bolo na Slovensku zaregistrovaných len 355 nových automobilov Honda. Viac má na svojom konte napríklad Suzuki, Nissan, Mazda a až trojnásobne viac kórejský SsangYong. Najpredávanejším modelom značky Honda na Slovensku je automobil, ktorého test práve čítate – CR-V. Predalo sa z neho za 10 mesiacov 130 kusov.

Viac verzií, jeden motor

A to je vo svojom najnovšom vydaní na trhu fakticky iba s jediným motorom – benzínovým dvojlitrom i-MMD s výkonom 109 kW, resp. 148 koní s elektrickou výpomocou v dvoch variantoch, ktorá maximálny výkon dokáže zdvihnúť na 135 kW (184 koní). Honda CR-V s ním môže jazdiť ako full-hybridná predokolka, štvorkolka a s pridanou 17,7 kWh batériou aj ako plug-in hybrid, avšak iba s pohonom prednej nápravy, zatiaľ čo klasický hybrid je dostupný aj ako štvorkolka.

Test: Honda Civic Type R
Video

Po konštrukčnej stránke však k elektrifikácii modelu CR-V pristúpila Honda úplne inak ako ostatné značky. Zvolila unikátne riešenie, ktoré spolu s Nissanom používajú na európskom trhu ako jediní. Kým sa však dostaneme k technológiám, zastavme sa najprv pri dizajne.

Na rozdiel od niektorých iných japonských značiek sa nová Honda CR-V vyznačuje dynamickým vzhľadom s jednoduchými líniami bez množstva rôznych prelisov. Zaujme pomerne dlhou prednou kapotou a najmä výraznou prednou maskou s čiernym výpletom (je odlišná pri hybride a plug-in hybride) a športovým nárazníkom. Pokiaľ ide o konkrétne rozmery, auto má dĺžku až 4 706 mm, čo je o vyše 80 mm viac než ponúkal predchodca, je tiež širšia ( 1 942 mm), výšku má 1 673 mm a rázvor má 2 700 mm. Väčšie rozmery novej CR-V, hlavne rázvoru, sa premietli aj do priestoru v kabíne.

Honda CR-V Plug-in hybrid (2023)
Honda CR-V Plug-in hybrid (2023)
+16Honda CR-V Plug-in hybrid (2023)

Dôraz na priestor a kvalitu

Len pre zaujímavosť – v prípade cestujúcich v druhom rade má CR-V najlepší priestor na nohy vo svojej triede, ale tiež väčší batožinový priestor. A keď sme už pri ňom, testovaná plug-in hybridná verzia má väčší kufor než hybrid, čo je absolútny unikát. Jeho základný objem je v prípade plug-in hybridu 617 litrov, čo je o 38 litrov viac, než ponúka „obyčajný“ hybrid. Táto malá ale zaujímavá anomália súvisí s odlišným uložením batérie pri oboch verziách.

Honda CR-V Plug-in hybrid (2023)
Honda CR-V Plug-in hybrid (2023)
+10Honda CR-V Plug-in hybrid (2023)

Interiér patrí jednoznačne k silným stránkam auta. A to nielen z hľadiska priestoru a vnímanej kvality, na ktorej si Honda pri tomto modeli dala naozaj záležať, ale aj vďaka výbornej ergonómii a rozumnému rozdeleniu ovládačov na dotykové a hardvérové. Infotainment je tiež jednoduchý a prehľadný. Veľmi sa nám v tomto smere páčil digitálny prístrojový štít, ktorý zbytočne nehýril farbami, údaje v ňom sa dali ľahko a prehľadne meniť a bol veľmi dobre čitateľný. Potešila aj taká maličkosť, ako tlačidlo pre vyhrievanie volantu, umiestnené samostatne v spodnom z jeho troch ramien. Vo výbave auta nechýbal ani head-up displej. Úplne nás nenadchlo tlačidlové ovládanie prevodovky, dizajnovo je vec, ktorá sa hodí skôr do lacnejších áut.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #SUV #plug-in hybrid #Honda CR-V #test auta #autotest
Články podľa značiek