
Vyzerá to tak, akoby Honda bola značkou dvoch tvárí. Len nedávno vydala prestížna analytická spoločnosť Interbrand rebríček 100 najhodnotnejších značiek sveta a medzi automobilkami v ňom skončila Honda na piatom mieste, ocenená bola na 24,4 miliardy dolárov. Z tohto pohľadu má značka Honda väčšiu hodnotu ako napríklad Porsche, Volkswagen alebo Ford. Model CR-V, ktorého test práve čítate, pritom patrí k najpredávanejším autám na svete. V roku 2022 sa z neho globálne predalo vyše 600-tisíc kusov a stal sa šiestym najpredávanejším autom svete, pričom len s relatívne malou stranou na piate miesto, patriace dlhoročnému globálnemu bestselleru Toyote Camry.

Ak sa však pozrieme na európske predaje Hondy v tomto roku, tak táto japonská značka za 10 mesiacov (január až október) dokázala predať v Európe len necelých 27-tisíc áut. To značí takmer 23-percentný medziročný pokles v období, keď celý automobilový trh v EÚ rástol o vyše 16 percent.
A veľa vody Honda nenamútila zatiaľ ani na Slovensku. Za prvých desať mesiacov bolo na Slovensku zaregistrovaných len 355 nových automobilov Honda. Viac má na svojom konte napríklad Suzuki, Nissan, Mazda a až trojnásobne viac kórejský SsangYong. Najpredávanejším modelom značky Honda na Slovensku je automobil, ktorého test práve čítate – CR-V. Predalo sa z neho za 10 mesiacov 130 kusov.
Viac verzií, jeden motor
A to je vo svojom najnovšom vydaní na trhu fakticky iba s jediným motorom – benzínovým dvojlitrom i-MMD s výkonom 109 kW, resp. 148 koní s elektrickou výpomocou v dvoch variantoch, ktorá maximálny výkon dokáže zdvihnúť na 135 kW (184 koní). Honda CR-V s ním môže jazdiť ako full-hybridná predokolka, štvorkolka a s pridanou 17,7 kWh batériou aj ako plug-in hybrid, avšak iba s pohonom prednej nápravy, zatiaľ čo klasický hybrid je dostupný aj ako štvorkolka.
Po konštrukčnej stránke však k elektrifikácii modelu CR-V pristúpila Honda úplne inak ako ostatné značky. Zvolila unikátne riešenie, ktoré spolu s Nissanom používajú na európskom trhu ako jediní. Kým sa však dostaneme k technológiám, zastavme sa najprv pri dizajne.
Na rozdiel od niektorých iných japonských značiek sa nová Honda CR-V vyznačuje dynamickým vzhľadom s jednoduchými líniami bez množstva rôznych prelisov. Zaujme pomerne dlhou prednou kapotou a najmä výraznou prednou maskou s čiernym výpletom (je odlišná pri hybride a plug-in hybride) a športovým nárazníkom. Pokiaľ ide o konkrétne rozmery, auto má dĺžku až 4 706 mm, čo je o vyše 80 mm viac než ponúkal predchodca, je tiež širšia ( 1 942 mm), výšku má 1 673 mm a rázvor má 2 700 mm. Väčšie rozmery novej CR-V, hlavne rázvoru, sa premietli aj do priestoru v kabíne.
Dôraz na priestor a kvalitu
Len pre zaujímavosť – v prípade cestujúcich v druhom rade má CR-V najlepší priestor na nohy vo svojej triede, ale tiež väčší batožinový priestor. A keď sme už pri ňom, testovaná plug-in hybridná verzia má väčší kufor než hybrid, čo je absolútny unikát. Jeho základný objem je v prípade plug-in hybridu 617 litrov, čo je o 38 litrov viac, než ponúka „obyčajný“ hybrid. Táto malá ale zaujímavá anomália súvisí s odlišným uložením batérie pri oboch verziách.
Interiér patrí jednoznačne k silným stránkam auta. A to nielen z hľadiska priestoru a vnímanej kvality, na ktorej si Honda pri tomto modeli dala naozaj záležať, ale aj vďaka výbornej ergonómii a rozumnému rozdeleniu ovládačov na dotykové a hardvérové. Infotainment je tiež jednoduchý a prehľadný. Veľmi sa nám v tomto smere páčil digitálny prístrojový štít, ktorý zbytočne nehýril farbami, údaje v ňom sa dali ľahko a prehľadne meniť a bol veľmi dobre čitateľný. Potešila aj taká maličkosť, ako tlačidlo pre vyhrievanie volantu, umiestnené samostatne v spodnom z jeho troch ramien. Vo výbave auta nechýbal ani head-up displej. Úplne nás nenadchlo tlačidlové ovládanie prevodovky, dizajnovo je vec, ktorá sa hodí skôr do lacnejších áut.