Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic sme testovali skoro presne pred tromi rokmi. Teraz sa k nemu vraciame. Obvyklý cyklus generačnej výmeny je pri autách okolo 7 rokov, no približne v polovici tohto cyklu zvykne výrobca model „oživiť“ väčším či menším faceliftom. A Mercedes-Benz nie je výnimkou, verzia, ktorej test práve čítate prešla nedávno tiež takouto modernizáciou.
GLE – bestseller prešiel faceliftom
Kým sa však dostaneme k tomu, čoho sa facelift týkal, treba zdôrazniť jednu vec – skratka „de“ v modelovom názve znamená, že ide o plug-in hybrid, ktorý však nekombinuje s elektromotorom benzínový motor, ale naftový. Takýchto modelov je na trhu ako šafránu a Mercedes-Benz je zrejme jedinou značkou, ktorej sa s nimi podarilo presadiť sa. Stačí sa pozrieť do štatistík. Za prvých 10 mesiacov tohto roku sa na Slovensku predalo 1 408 benzínových plug-in hybridov, no len 109 naftových. A z tých 109 bolo 106 Mercedesov.
Trieda GLE je jednoznačne v našich končinách „najväčšou hviezdou“ Mercedesu, za 10 mesiacov sa z tohto modelu v oboch karosárskych verziách (SUV a kupé) predalo spolu 428 kusov. To značí, že približne každý siedmy Mercedes-Benz, ktorý sa za prvých 10 mesiacov tohto roku na Slovensku predal, bol práve GLE. A to je pri širokom modelovom portfóliu stuttgartskej značky obdivuhodné číslo.
Pozrime sa teraz na základné zmeny, ktoré priniesol nedávny decentný facelift GLE. Pokiaľ ide o vonkajší vzhľad, nové je denné LED svietenie a predný nárazník. Prednou časťou prechádzajú dve horizontálne lamely a mriežka vonkajších otvorov na prívod vzduchu dostala horizontálnu pochrómovanú lištu. V sériovo dodávaných LED svetlách je výrazný svetelný znak denného osvetlenia doplnený dvoma svetelnými bodmi, v prípade svetiel Multibeam LED (malo ich aj testované auto) sú to štyri svetelné body.
Súčasťou interiéru všetkých verzií je najnovší volant so „zdvojenými“ ramenami a dotykovými plochami v úlohe ovládačov prístrojového štítu a infotainmentu so zhodnou uhlopriečkou 12,3 palca. Informačno-zábavný systém MBUX druhej generácie prináša rozšírené funkcie a možnosť bezdrôtového spárovania smartfónov cez Apple CarPlay alebo Android Auto. Za zmienku určite stojí aj high-endový ozvučovací systém Burmester s technológiou Dolby Atmos, 13 reproduktormi, 13 samostatnými kanálmi zosilňovača a systémovým výkonom 590 W. Na výber sú aj nové farby, nové poťahy sedadiel a obloženia palubnej dosky. Punc luxusu dodajú chrómované mriežky výduchov klimatizácie.
Mercedes-Benz dokazuje, že je prémiovou značkou nielen cenou, ale aj kvalitou a spracovaním. Z priestorového hľadiska autu niet čo vyčítať, sedenie vpredu a aj v druhom rade je maximálne pohodlné a stiesnene sa nebudú cítiť ani vyšší pasažieri. Vpredu máte navyše sedadlá nielen vyhrievané, ale aj odvetrávané a za príplatok s masážnou funkciu. Na výber je niekoľko typov masáže, efekt pri nich nie je „symbolický“, ako pri iných autách, ale sila masáže je dostatočná na to, aby ste ju aj pri dlhých cestách dokázali využiť a chrbtu sa citeľne uľaví. Jej účinnosť prirodzene závisí aj od nastavenia sedadiel a toho, ako v nich sedíte.