Škoda Kodiaq 2,0 TSI 4x4: Posledný test pred príchodom novej generácie

Kodiaq nás oslovil komfortom a vnútorným priestorom, no dvojliter s výkonom 140 kW celkom prekvapil svojím apetítom.

14.01.2024 07:00
debata (18)
Kodiaq má rázvor 2 780 mm, vpredu aj vzadu... Foto: Martin Domček, Pravda
Škoda Kodiaq 2,0 TSI 140 kW 4x4 (2023) Kodiaq má rázvor 2 780 mm, vpredu aj vzadu ponúka skutočne nadštandardný priestor.

Testom, ktorý práve teraz čítate, sa lúčime s prvou generáciou Škody Kodiaq. Jej nástupca už bol oficiálne predstavený a len týždne nás delia od toho, keď sa reálne dostane do slovenských showroomov. Jeho nástupca bude mať nastavenú latku veľmi vysoko. Kodiaq sa totiž hneď po predstavení v roku 2016 stal mimoriadne žiadaným a do súčasnosti sa z tohto modelu predalo približne 850-tisíc kusov.

Zásah do čierneho

O jeho veľkej obľube svedčia aj predaje na Slovensku, ktoré boli v uplynulom roku naozaj vysoké aj napriek tomu, že mnohí záujemci o tento model už čakajú na novú generáciu. Keďže už máme k dispozícii čísla za celý minulý rok, pozrime sa na ne. Za rok 2023 sa na Slovensku predalo 1 564 Kodiaqov, čím sa zaradil medzi top bestsellery a v nabitej kategórii SUV a crossoverov skončil na ôsmom mieste. Jeho celkové predaje boli temer na rovnakej úrovni ako predaje tak silného modelu, akým je Octavia liftback a približne dvojnásobné v porovnaní s priamym konkurentom, ktorým je Toyota Corolla Cross.

Prístrojová doska pôsobí jednoducho, no z... Foto: Martin Domček, Pravda
Škoda Kodiaq 2,0 TSI 140 kW 4x4 (2023) Prístrojová doska pôsobí jednoducho, no z hľadiska ergonómie je spracovaná veľmi dobre.

Kodiaq je najväčším, najluxusnejším a aj najdrahším mladoboleslavským SUV so spaľovacím motorom pod kapotou. A aj napriek postupnému zdražovaniu áut si so základnou cenou tesne nad hranicou 30-tisíc eur drží stále veľmi dobrý pomer medzi cenou a hodnotou. Koniec-koncov, svedčia o tom aj vyššie zmienené predaje.

Kodiaq začiatkom roku 2022 prešiel decentným dizajnovým aj technologickým faceliftom. Auto má prepracovanú šesťhrannú masku chladiča, užšie predné svetlomety, mierne sú pozmenené oba nárazníky, zadný spojler a prepracovaná je aj kapota. Vidno to zboku, kde je zvýšená nad podbehmi kolies. Zadný nárazník s difúzorom je lakovaný vo farbe karosérie a obsahuje čiernu lištu. Aj zadné svetlá dostali ostrejšiu grafiku. Dlhší strešný spojler s brzdovým svetlom v čiernej farbe zlepšuje aerodynamiku. Menil sa dokonca sklon zadného okna.

Nová Škoda Kodiaq - naše prvé dojmy
Video

V interiéri je tiež pomerne málo zmien, týkajú sa napríklad prepracovaného ambientného osvetlenia a ozvučenia. S audiosystémom Canton máte centrálny reproduktor zabudovaný priamo v prístrojovke. Najväčšou zmenou je však dvojramenný volant z novej Octavie či Enyaqu iV. Na jeho ramenách sa nachádzajú valčekové ovládače aj ďalšie fyzické tlačidlá. Pracovať s nimi sa naučíte veľmi rýchlo. Oceňujeme, že tempomat má stále samostatnú páčku, čo znamená rýchle a intuitívne ovládanie.

Škoda Kodiaq 2,0 TSI 140 kW 4x4 (2023)
Škoda Kodiaq 2,0 TSI 140 kW 4x4 (2023)
+9Škoda Kodiaq 2,0 TSI 140 kW 4x4 (2023)

Vnútorný priestor, nielen vpredu, ale aj vzadu, je naozaj veľkorysý a vodič má pred sebou nepríliš nápadnú prístrojovku, ktorá má však veľmi dobrú ergonómiu a rozvrhnutie prístrojov. A nesmieme zabúdať na batožinový priestor, ktorý je taktiež obrovský, ponúka v 5-miestnom prevedení objem až 835 litrov. Čo by sme však určite chceli vyzdvihnúť, je väčší dôraz na vnímanú kvalitu, kabína už naozaj pôsobí prémiovo.

Za zmienku určite stojí aj výbava. Testované auto s motorom 2,0 TSI a pohonom 4×4 je od základného modelu 1,5 TSI drahšie len o 13-tisíc eur, dá sa kúpiť už za 43 850 eur. To „len“ nemyslíme vôbec ironicky. Za uvedený cenový rozdiel totiž dostanete auto s motorom, ktorý má o 30 kW vyšší výkon, automatickú prevodovku, pohon 4×4, full LED svetlá vpredu aj vzadu (vpredu s technológiou Matrix), bezkľúčový prístup, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, navigáciu, poťahy v kombinácii koža/látka/umelá koža, 10-palcový virtuálny kokpit a množstvo ďalších vymožeností.

Škoda Kodiaq 2,0 TSI 140 kW 4x4 (2023)
Škoda Kodiaq 2,0 TSI 140 kW 4x4 (2023)
+13Škoda Kodiaq 2,0 TSI 140 kW 4x4 (2023)

Najdrahšími prvkami príplatkovej výbavy boli panoramatické strešné okno (1 378 eur) a oranžová farba Tangerine (1 137 eur). Tá autu podľa nás mimoriadne svedčí, no príliš veľa vozidiel s ňou neuvidíte. Ide totiž o jednu z tzv. „fleetových“ farieb, ktorá je nielen drahšia, ale aplikuje sa až po nazbieraní dostatočného počtu objednávok, takže treba na ňu čakať o niečo dlhšie.

© Autorské práva vyhradené

18 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda Kodiaq #test auta #autotest #rodinné SUV
Články podľa značiek