Test: Vyskúšali sme Mitsubishi ASX. Je lepšie s benzínom alebo sa oplatí hybrid?

Silnou stránkou Mitsubishi ASX je slušná ponuka motorov. Slabou, že je to úplný klon Renaultu Captur.

21.01.2024 07:00
mitusbishi Foto: ,
Mitsubishi ASX sme vyskúšali v dvoch verziách s rôznou úrovňou elektrifikácie.
debata (2)

Mitsubishi bolo vždy tak trochu klubovou značkou, vyrábajúcou autá s vlastnou charizmou pre klientov, ktorí jej zväčša zostávali dlhodobo verní. To je už dávno minulosťou, rovnako ako niektoré ikonické modely tejto japonskej značky.

Situácia na trhu

Minulosti patrí legendárny Lancer aj s extra výkonnou verziou Evo, terénne Pajero a aktuálne v cenníku už nenájdete ani populárny pikap L200 a dokonca ani Outlander, aj keď ten by sa mal do neho už onedlho vrátiť. Opäť je v ňom však Colt, avšak len ako klon Renaultu Clio, sekunduje mu lacný SpaceStar, SUV Eclipse Cross a aj ASX. To však tiež nemá nič spoločné s pôvodným modelom ASX, je to pre zmenu klon ďalšieho Renaultu – Capturu. Smutné je, že sa to nesnaží ani trochu maskovať.

Interiér je, rovnako ako exteriér, prakticky na... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T (2024) Interiér je, rovnako ako exteriér, prakticky na nerozoznanie od Capturu.

Na druhú stranu – môžeme byť radi, že tu Mitsubishi vôbec je, pretože ešte pred necelými tromi rokmi to vyzeralo tak, že sa tri diamanty zo starého kontinentu celkom stiahnu. V lete 2020 predstavitelia tejto japonskej značky tvrdili, že v Európe už nepredstaví žiaden nový model. Nakoniec ale vyhral záchranný plán, ktorého súčasťou je aj nové ASX, z ktorého však už nie je SUV, ale crossover, navyše bez možnosti pohonu 4×4. Verme, že značka napokon v Európe opäť ožije, aj keď trochu kacírsky musíme dodať, že v aliancii s Renaultom by to bol malý zázrak.

Skromnej ponuke na našom trhu zodpovedajú aj skromné predaje. Mitsubishi na Slovensku v uplynulom roku umiestnilo len 172 áut, z toho bolo 118 lacných Spacestarov. Z testovaného ASX sa predalo len 25 kusov. Len pre zaujímavosť – z Renaultu Captur, ktorého je ASX klonom, sa v uplynulom roku predalo na Slovensku 473 kusov. Niet sa čo diviť, pretože aj keď ide o prakticky identické autá, Renault v prípade Capturu ponúka o dosť nižšie ceny než Mitsubishi pri ASX, je to jednoducho politika aliancie.

Test: jazdený Renault Captur
Video

Napríklad základný 103 kW mild hybrid začína v prípade ASX s automatom na sume 27 150 eur. Captur stojí s rovnakým motorom 24 100 eur. Podobné je to aj pri hybride s 1,6-kovým motorom. Ak to povieme natvrdo, kto by si kupoval drahšiu napodobeninu, keď môže mať lacnejší originál? Je to od Renaultu trochu nefér, pretože v Európe svojou cenovou politikou do veľkej miery potápa aliančného partnera, ktorý mu bol pár rokov dozadu pri vývoji menších SUV s pohonom 4×4 so svojím know-how veľmi dobrý.

Absolútny klon

Vráťme sa ale k testovanému ASX. Od Capturu ho rozoznáte azda iba podľa loga a modelového označenia na kapote. Identické sú aj nárazníky a dokonca aj svetlá. Jedinou zmenou je maska s logom troch diamantov a chrómovými lamelami. Od francúzskeho originálu ho vzadu spoznáte iba vďaka nápisu Mitsubishi, namiesto nápisu Captur.

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T (2024)
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T (2024)
+16Mitsubishi ASX 1.3 DI-T (2024)

To isté platí pre interiér, kde logo v tvare kosoštvorca nahradili tri diamanty. Digitálny prístrojový panel má uhlopriečku 10 palcov a infotainment systému SDA (Smartphone-link Display Audio) buď sedem alebo 9,3 palca. Cez toto rozhranie sa nastavujú aj jazdné módy Multi-Sense. O bezpečnosť sa stará množstvo asistenčných systémov. Najvyššia úroveň, ktorú Mitsubishi nazvalo Mi-Pilot kombinuje adaptívny tempomat s udržiavaním v jazdnom pruhu. Vhod príde aj bezkľúčové odomykanie a štartovanie s hands-free kartou. Priplatiť si môžete za kožené čalúnenie alebo vyhrievaný volant.

Testovali sme dva motory. Prvým bol 4-valcový agregát s objemom 1,33 litra s výkonom 115 kW, respektíve 158 koní, ktorý bol spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Druhým agregátom bol hybrid kombinujúci 1,6-kový atmosférický motor s elektromotorom a malou batériou, umožňujúcou mu prejsť čisto na elektrinu cca dva kilometre. Jeho systémový výkon bol 105 kW, respektíve 143 koní.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #crossover #Mitsubishi ASX #test auta #autotest
Články podľa značiek