Test: Mercedes GLS 450d: tak komfortnú jazdu sme už dávno nezažili

Mercedes GLS je maximálne komfortný, no nestratí sa ani v teréne a v zákrutách úplne exceluje. Navyše má 7 miest už v základe.

28.01.2024 07:00
debata (1)
Model GLS sme otestovali s aktuálne... Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes-Benz GLS 450 d 4Matic (2024) Model GLS sme otestovali s aktuálne najsilnejším dieslom v ponuke Mercedesu-Benz.

GLS je naozaj neprehliadnuteľné SUV, najväčšie v ponuke Mercedesu-Benz. Na dĺžku má vyše 5,2 metra a k tomu ponúka impozantný rázvor 3,14 metra. Obrovský vnútorný priestor dizajnéri využili na to, aby do neho zakomponovali 7 miest (už v základe), pričom aj pri plnom obsadení v aute zostáva ešte vyše 300 litrov priestoru na batožinu.

Extra veľké SUV z nášho pohľadu často pôsobia až príliš opulentne, akoby boli stavané hlavne na to, aby zvýraznili sociálny status ich majiteľa, o praktickosť až tak nejde. Mercedes-Benz GLS je však výnimkou, toto auto nám dáva naozaj zmysel, nehovoriac už o tom, že ponúka tak dobrý jazdný komfort, s akým sme sa už dávno nestretli. Samozrejme, musíte myslieť aj na to, kde ho budete parkovať, no ak si kupujete auto s cenou výrazne nad hranicou 100-tisíc eur, tento problém už zväčša máte vyriešený. Pozrime sa najprv, ako sa tomuto autu darilo na slovenskom trhu.

Decentná modernizácia

Dominantnými modelmi v aktuálnom portfóliu Mercedesu-Benz boli v uplynulom roku SUV modely GLC a GLE, oba s predajmi nad hranicou 400 kusov. Z testovaného modelu GLS sa v roku 2023 predalo 223 kusov, čo je na auto, ktoré začína na cene cca 105-tisíc eur naozaj výborné. Je to takmer rovnaký počet, ako sa predalo z jeho najväčšieho konkurenta – BMW X7 (220 kusov). Aj keď subjektívne väčšinou v priamom porovnaní modelov medzi BMW a Mercedesom dávame skôr prednosť BMW, ktoré má predsa len svoje autá viac šoférsky orientované, pri vlajkových lodiach v kategórii SUV u nás jednoznačne víťazí Mercedes-Benz GLS. A to pri všetkom rešpekte k BMW X7, ktoré tiež považujeme za výnimočné auto.

Interiéru auta, tak ako vo väčšine nových... Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes-Benz GLS 450 d 4Matic (2024) Interiéru auta, tak ako vo väčšine nových modelov Mercedesu-Benz, dominujú dva spojené "skejtbordové" displeje.

Kým sa však dostaneme k tomu, prečo tento model považujeme za výnimočný v kategórii veľkých luxusných SUV, pozrime sa najprv, čo priniesol jeho decentný facelift, ktorý sa na trh dostal v prvej polovici uplynulého roku. Dizajnové zmeny sa pri ňom obmedzili na retuše. Novinku spoznáte po modernizácii najmä vďaka nápadnejšej maske chladiča. Štyri lamely sú totiž pozinkované v striebornom odtieni Silver Shadow. Nový je aj predný nárazník s čiernym lesklým lemom sacích otvorov a spodný kryt. Vzadu púta pozornosť 3D grafika svetiel s trojicou modulov.

Michal Žitný, Senior PR specialist spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia hovorí o súčasnosti a budúcnosti značky na Slovensku:

Modernizované rozhranie MBUX má vynovenú grafiku. Ponúka tri štýly – klasický, športový a diskrétny. Okrem toho sú tu režimy zobrazenia pre navigáciu, asistenčné systémy a servis. Oba displeje možno navyše zladiť s farbou ambientného osvetlenia. Hlasový asistent infotainmentu je možné aktivovať bez príkazu „Hey Mercedes“. Centrálny displej prináša špecifické off-roadové údaje – zobrazenie bočného a pozdĺžneho náklonu, natočenia kolies alebo kompas. Vďaka štandardnému balíku Parking Package pribudla funkcia priehľadnej (transparentnej) kapoty. Funguje tak, že po zapnutí terénneho jazdného programu sa na centrálnom displeji zobrazí virtuálny pohľad pod prednú časť vozidla. Zobrazenie sa skladá zo snímok 360-stupňovej kamery. Vďaka tomu možno lepšie rozpoznať prekážky, napríklad veľké kamene alebo hlboké výmole, ktoré sa nachádzajú v jazdnej dráhe.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz GLS #test auta #autotest #luxusné SUV
Články podľa značiek