Hyundai uviedol súčasnú generáciu i20 na trh v roku 2020. Preto neprekvapuje malá modernizácia. Hyundai tvrdí, že ho posúva v oblasti konektivity a bezpečnosti na vrchol segmentu. Zmenám sa ale nevyhol ani dizajn. Zásahy nie sú dramatické, pretože tento mestský hatchback pôsobí stále aktuálne.
Koniec-koncov, svedčia o tom aj predaje. Na Slovensku sú absolútnymi bestsellermi kórejskej automobilky modely i30, z ktorého sa minulý rok predalo 2 864 kusov a Tucson s ročným predajom 2 360 kusov. Tretím najpredávanejším bol z celkovo desiatich ponúkaných modelov práve Hyundai i20, z ktorého sa v uplynulom roku predalo 1 294 kusov.
Konkurent Fabie
Tento rok by mu na atraktivite u zákazníkov mal pridať aj decentný facelift, ktorý Hyundai i20 absolvoval minulý rok. Modernizácia sa podpísala na jeho výrazne dynamickejšom vzhľade. Práve ten by mu mohol hrať do karát v porovnaní s jeho najväčším tuzemským konkurentom, ktorým je jednoznačne Škoda Fabia. Koniec-koncov, aj ceny majú nastavené podobne.
Fabia začína s motorom 1.0 MPI s výkonom 59 kW a 5-stupňovým manuálom na sume 15 330 eur, faceliftovaný Hyundai i20 s motorom 1,2i s výkonom 64 kW a 5-stupňovým manuálom na 15 740 eurách. Auto, ktorého test práve čítate, má pod kapotou benzínový trojvalec 1,0 T-GDi s výkonom 74 kW a automatickou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Jeho cena začína na 18 140 eurách. Pri Škode Fabia mu výkonovo zodpovedá 83 kW benzínový trojvalec so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom, ktorý začína na sume 18 350 eur.
Ak ešte chvíľu zostaneme pri porovnaní týchto dvoch áut, tak zistíme, že aj rozmerovo sú si veľmi podobné. Hyundai i20 má na dĺžku 4 065 mm, na šírku 1 775 mm, rázvor má 2 580 mm a základný objem kufra je 352 litrov. Fabia je oproti nemu o 42 mm dlhšia, o 5 mm širšia, no rázvor má o 16 mm kratší. Pokiaľ ide o kufor, Fabia v ňom ponúka na batožinu o 28 litrov väčší priestor.
Vráťme sa však k zmenám, ktoré so sebou priniesol facelift Hyundaiu i20. Prepracovaný nárazník má nové krajné vložky, vďaka čomu pôsobí ostrejšie. Hmlové svetlá sa z nich presťahovali do reflektorov. Oveľa športovejší je aj tvar zadného nárazníka s vložkou evokujúcou difúzor a užšími odrazkami. Svetelný podpis v tvare písmena Z ostal zachovaný.
Krajšie a lepšie vybavené
Sviežejší vzhľad prináša i20 vynovená paleta 16– a 17-palcových diskov kolies ako aj farieb karosérie. Nové sú laky Lucid Lime Metallic (vidíte ho aj na fotografiách testovaného auta, priplatíte si zaň 590 eur), Lumen Grey Pearl a Metal Blue Pearl. Všetky je možné kombinovať s príplatkovou čiernou strechou, ktorá vás vyjde 600 eur. Paket Lucid Lime prerastá dokonca aj do kabíny, kde oživuje atmosféru limetkovým prešívaním sedadiel a limetkovými dekoráciami na ovládacích prvkoch.
Luxus reprezentuje ambientné podsvietenie či audio Bose. Prístrojový panel má odteraz štandardne 4,2-palcový LCD displej. S výnimkou základnej výbavy je v cene už aj digitálny kokpit s uhlopriečkou 10,25-palca. Ten istý rozmer má aj centrálna dotyková obrazovka.
Keď sme už pri výbavách – oceňujeme, že Hyundai má cenu príplatkových prvkov nastavenú pomerne rozumne. Navyše medzi strednou výbavou Family a najvyššou Style je rozdiel dvetisíc eur. Pokiaľ pri tomto modeli nemusíte „obracať“ naozaj každé euro, za výbavu Style sa z nášho pohľadu oplatí priplatiť si. Za tú sumu totiž dostanete navyše full LED svetlá, čiernu masku chladiča, vyhrievané sedadlá nielen vpredu, ale aj vzadu, parkovací asistent na rovnobežné a kolmé parkovanie, upozornenie na prekážky, približujúce sa pri cúvaní zozadu, bezkľúčový prístup a štartovanie, bezdrôtové nabíjane smartfónu, navigáciu aj s tromi rokmi bezplatných aktualizácií a ambientné osvetlenie interiéru.
Už od strednej výbavy pritom máte v cene aj digitálny kokpit (ten ponúka v štandardnom režime skoro tak pekné digitálne „retro-budíky“ ako Alfa Romeo), automatickú klimatizáciu a zadné parkovacie senzory.
V interiéri sme mali problém jedine so zrkadlením smartfónu – bezdrôtovo nám to s iPhonom nešlo a aj keď vpredu pribudol USB-C konektor, tak je len nabíjací, takže to treba skúsiť buď cez klasické USB, alebo sa uspokojiť s tým, že po spárovaní vám bude k dispozícii zo smartfónu hudba a volania, navigáciu sa nám rozchodiť nepodarilo, ale zas tá, ktorá bola súčasťou infotainmentu fungovala dobre a čo je pozitívne, disponovala aj dopravnou vrstvou. Menu infotainmentu nie je vôbec komplikované, odozva by však mohla byť o niečo rýchlejšia.
Celkovo, aj keď sú v interiéri prevažne tvrdšie plasty, pôsobí hodnotne a je prekvapivo priestranný – a to nielen vpredu, ale aj vzadu, samozrejme vzhľadom na svoju triedu. Rovnako kufor ponúka veľmi slušných 350 litrov. V kategórii malých áut patrí Hyundai i20 rozhodne k tým priestrannejším.