Test: Hyundai i20 po facelifte. Ak hľadáte dobré malé auto, zaraďte ho do výberu

Facelift pridal Hyundaiu i20 na atraktivite. Auto nás príjemne prekvapilo aj slušným vnútorným priestorom a 74 kW trojvalec spotrebou.

18.02.2024 07:00
debata (8)
Hyundai i20 patrí podľa nás po facelifte v... Foto: Pravda, Martin Domček
Hyundai i20 1,0 T-GDi 7DCT (2024) Hyundai i20 patrí podľa nás po facelifte v rámci svojej triedy k najkrajším modelom.

Hyundai uviedol súčasnú generáciu i20 na trh v roku 2020. Preto neprekvapuje malá modernizácia. Hyundai tvrdí, že ho posúva v oblasti konektivity a bezpečnosti na vrchol segmentu. Zmenám sa ale nevyhol ani dizajn. Zásahy nie sú dramatické, pretože tento mestský hatchback pôsobí stále aktuálne.

Koniec-koncov, svedčia o tom aj predaje. Na Slovensku sú absolútnymi bestsellermi kórejskej automobilky modely i30, z ktorého sa minulý rok predalo 2 864 kusov a Tucson s ročným predajom 2 360 kusov. Tretím najpredávanejším bol z celkovo desiatich ponúkaných modelov práve Hyundai i20, z ktorého sa v uplynulom roku predalo 1 294 kusov.

Konkurent Fabie

Tento rok by mu na atraktivite u zákazníkov mal pridať aj decentný facelift, ktorý Hyundai i20 absolvoval minulý rok. Modernizácia sa podpísala na jeho výrazne dynamickejšom vzhľade. Práve ten by mu mohol hrať do karát v porovnaní s jeho najväčším tuzemským konkurentom, ktorým je jednoznačne Škoda Fabia. Koniec-koncov, aj ceny majú nastavené podobne.

Digitálny kokpit je od strednej úrovne výbavy... Foto: Martin Domček, Pravda
Hyundai 1,0 T-GDi 7DCT (2024) Digitálny kokpit je od strednej úrovne výbavy už v cene.

Fabia začína s motorom 1.0 MPI s výkonom 59 kW a 5-stupňovým manuálom na sume 15 330 eur, faceliftovaný Hyundai i20 s motorom 1,2i s výkonom 64 kW a 5-stupňovým manuálom na 15 740 eurách. Auto, ktorého test práve čítate, má pod kapotou benzínový trojvalec 1,0 T-GDi s výkonom 74 kW a automatickou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Jeho cena začína na 18 140 eurách. Pri Škode Fabia mu výkonovo zodpovedá 83 kW benzínový trojvalec so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom, ktorý začína na sume 18 350 eur.

Duel Hyundai IONIQ 5 vs i30 N Performance
Video

Ak ešte chvíľu zostaneme pri porovnaní týchto dvoch áut, tak zistíme, že aj rozmerovo sú si veľmi podobné. Hyundai i20 má na dĺžku 4 065 mm, na šírku 1 775 mm, rázvor má 2 580 mm a základný objem kufra je 352 litrov. Fabia je oproti nemu o 42 mm dlhšia, o 5 mm širšia, no rázvor má o 16 mm kratší. Pokiaľ ide o kufor, Fabia v ňom ponúka na batožinu o 28 litrov väčší priestor.

Vráťme sa však k zmenám, ktoré so sebou priniesol facelift Hyundaiu i20. Prepracovaný nárazník má nové krajné vložky, vďaka čomu pôsobí ostrejšie. Hmlové svetlá sa z nich presťahovali do reflektorov. Oveľa športovejší je aj tvar zadného nárazníka s vložkou evokujúcou difúzor a užšími odrazkami. Svetelný podpis v tvare písmena Z ostal zachovaný.

Krajšie a lepšie vybavené

Sviežejší vzhľad prináša i20 vynovená paleta 16– a 17-palcových diskov kolies ako aj farieb karosérie. Nové sú laky Lucid Lime Metallic (vidíte ho aj na fotografiách testovaného auta, priplatíte si zaň 590 eur), Lumen Grey Pearl a Metal Blue Pearl. Všetky je možné kombinovať s príplatkovou čiernou strechou, ktorá vás vyjde 600 eur. Paket Lucid Lime prerastá dokonca aj do kabíny, kde oživuje atmosféru limetkovým prešívaním sedadiel a limetkovými dekoráciami na ovládacích prvkoch.

Hyundai i20 1,0 T-GDi 7DCT (2024)
Hyundai i20 1,0 T-GDi 7DCT (2024)
+11Hyundai i20 1,0 T-GDi 7DCT (2024)

Luxus reprezentuje ambientné podsvietenie či audio Bose. Prístrojový panel má odteraz štandardne 4,2-palcový LCD displej. S výnimkou základnej výbavy je v cene už aj digitálny kokpit s uhlopriečkou 10,25-palca. Ten istý rozmer má aj centrálna dotyková obrazovka.

Keď sme už pri výbavách – oceňujeme, že Hyundai má cenu príplatkových prvkov nastavenú pomerne rozumne. Navyše medzi strednou výbavou Family a najvyššou Style je rozdiel dvetisíc eur. Pokiaľ pri tomto modeli nemusíte „obracať“ naozaj každé euro, za výbavu Style sa z nášho pohľadu oplatí priplatiť si. Za tú sumu totiž dostanete navyše full LED svetlá, čiernu masku chladiča, vyhrievané sedadlá nielen vpredu, ale aj vzadu, parkovací asistent na rovnobežné a kolmé parkovanie, upozornenie na prekážky, približujúce sa pri cúvaní zozadu, bezkľúčový prístup a štartovanie, bezdrôtové nabíjane smartfónu, navigáciu aj s tromi rokmi bezplatných aktualizácií a ambientné osvetlenie interiéru.

Hyundai i20 1,0 T-GDi 7DCT (2024)
Hyundai 1,0 T-GDi 7DCT (2024)
+15Hyundai i20 1,0 T-GDi 7DCT (2024)

Už od strednej výbavy pritom máte v cene aj digitálny kokpit (ten ponúka v štandardnom režime skoro tak pekné digitálne „retro-budíky“ ako Alfa Romeo), automatickú klimatizáciu a zadné parkovacie senzory.

V interiéri sme mali problém jedine so zrkadlením smartfónu – bezdrôtovo nám to s iPhonom nešlo a aj keď vpredu pribudol USB-C konektor, tak je len nabíjací, takže to treba skúsiť buď cez klasické USB, alebo sa uspokojiť s tým, že po spárovaní vám bude k dispozícii zo smartfónu hudba a volania, navigáciu sa nám rozchodiť nepodarilo, ale zas tá, ktorá bola súčasťou infotainmentu fungovala dobre a čo je pozitívne, disponovala aj dopravnou vrstvou. Menu infotainmentu nie je vôbec komplikované, odozva by však mohla byť o niečo rýchlejšia.

Celkovo, aj keď sú v interiéri prevažne tvrdšie plasty, pôsobí hodnotne a je prekvapivo priestranný – a to nielen vpredu, ale aj vzadu, samozrejme vzhľadom na svoju triedu. Rovnako kufor ponúka veľmi slušných 350 litrov. V kategórii malých áut patrí Hyundai i20 rozhodne k tým priestrannejším.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 8 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Hyundai i20 #lacné autá #malé autá #test auta #autotest
Články podľa značiek