Keď sa pozrieme na rebríček najpredávanejších SUV a crossoverov na Slovensku za uplynulý rok, tak v prvej päťke figurujú hneď dva modely mladoboleslavskej automobilky. Na druhom mieste crossover Kamiq a „štvorkou“ je Karoq, teda model, ktorého test práve čítate. Predalo sa z neho takmer 2 200 kusov. Záujem oň pretrváva aj v tomto roku, v januári bol medzi SUV a crossovermi dokonca tretí, začiatkom roku sa lepšie predávali len Kia Sportage, ktorá v uplynulom roku tejto kategórii dominovala a už spomenutý menší súrodenec Karoqu, crossover Kamiq.
Ale späť ku Karoqu, ktorý prišiel na trh v roku 2017 ako nástupca Yetiho. Ten bol prvým pokusom o SUV mladoboleslavskej značky, no z hľadiska vonkajšieho dizajnu nemal ten správny „šmrnc“. V konkurencii vtedy už zavedených japonských kompaktných SUV sa príliš nepresadil, aj keď z hľadiska praktickosti a vnútorného priestoru to bolo mimoriadne vydarené auto. Na trhu bolo od roku 2009 do roku 2017/18 a za ten čas sa z neho predalo vyše 680 000 kusov.
Praktický a priestranný
Len pre zaujímavosť – predaj jeho nástupcu, ktorým sa stal Karoq, už po prvých štyroch rokoch výrazne prekonal polmiliónovú hranicu, za rok 2023 jeho predaj mierne prekročil stotisícovú hranicu. Záujem o Karoq výrazne oživil facelift, ktorým tento model prešiel približne v polovici roku 2022. V rámci neho Karoq dostal po vzore väčšieho Kodiaqu novú širšiu 6-uholníkovú masku a užšie svetlá, ktoré už v základe boli full-LED. Aerodynamiku, ale aj vzhľad zlepšil predĺžený strešný spojler.
V kabíne najviac zaujme modernizovaný infotainment. Karoq totiž prišiel o analógové „budíky“. Prístrojový panel disponuje už v základe 8-palcovým a vo vyšších úrovniach 10,25-palcovým digitálnym kokpitom. K tomu pridáva 8– alebo 9,2-palcovú obrazovku multimediálneho rozhrania. Infotainment sa dá ovládať nielen dotykom, ale aj hlasom, osloviť môžete virtuálnu asistentku Laura. V základe má Karoq 2-ramenný kožený multifunkčný vyhrievaný volant. Za trojramenný si priplatíte stovku.
My sme tentokrát testovali verziu, presnejšie výbavu, ktorá dizajnové zmeny ešte viac umocňuje. Volá sa Sportline a spredu zaujme prepracovanými full LED Matrix svetlami s prispôsobiteľným svetelným kužeľom, čiernou maskou chladiča a tiež aj veľkými čiernymi diskami z ľahkých zliatin. Čierne sú aj ďalšie doplnky – napríklad strešné lyžiny, kryty vonkajších spätných zrkadiel, lišty bočných okien, difúzor a čierne je dokonca aj čalúnenie stropu. Naopak – už spomínaný predĺžený zadný spojler je vo farbe karosérie, rovnako ako ochranné lišty dverí a zadný nárazník.
Už do základnej výbavy tejto špeciálnej verzie patria 18-palcové disky z ľahkých zliatin, už spomínané matrixové svetlá vpredu a full LED zadné svetlá, dvojzónová automatická klimatizácia, adaptívny tempomat, 10-palcový virtuálny kokpit, bezkľúčový prístup a štartovanie, parkovacie senzory vpredu aj vzadu (s kamerou), športové sedadlá a ambientné osvetlenie interiéru.
Len pre zaujímavosť – Karoq s testovaným motorom (2,0 TDI EVO, 110 kW, 7AT DSG a pohon 4×4) možno kúpiť vo výbave Selection za 35 920 eur, nami testovaná verzia Sportline začína v tejto kombinácii na sume 40 400 eur.
Z príplatkovej výbavy, vďaka ktorej presiahla cena testovaného auta 44-tisíc eur, boli najdrahšími položkami balík Sportline Plus, obsahujúci pokročilé jazdné asistenty a prémiové audio Canton (900 eur), 9,2-palcový centrálny displej infotainmentu s navigačným systémom Columbus (747 eur) a nezávislé kúrenie (1 166 eur).
Škoda, že pre túto verziu nie sú k dispozícii sedadlá so systémom Varioflex. V rámci neho totiž máte vzadu tri separátne sedadlá, ktoré sa dajú samostatne posúvať alebo dokonca úplne vybrať, čím pre batožinu vznikne až 1 810 litrov voľného priestoru. Pre bežný Karoq sú k dispozícii za necelých 700 eur. Z nášho pohľadu to rozhodne nie sú vyhodené peniaze. Na druhú stranu – Sportline má aj bez nich 500-litrový kufor, čo je veľmi slušná hodnota. Potešia aj veľké odkladacie priestory – pred spolujazdcom, schránka na palubnej doske a veľké schránky vo dverách, kam sa zmestí dokonca aj „simply clever“ smetný kôš.