Pokračovanie článku: Test - Cupra Ateca. SUV, ktoré naozaj stojí za pozornosť, no nikto mu ju nevenuje

Výkonná, avšak komfortná

Vonkajší dizajn Atecy osviežil zmenený tvar difúzora v zadnom nárazníku, v kabíne športový vzhľad umocňujú škrupinové športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy spolu so športovým volantom, ktorý môže byť na želanie doplnený tlačidlami na štartovanie motora a priamu voľbu športového jazdného režimu. Mierne sa pozmenili aj výplne dverí a v interiéri pribudlo viac prvkov v pre Cupru typickej medenej farbe.

Športové sedadlá vyzerajú výborne a vôbec nie... Foto: Martin Domček
Cupra Ateca 2,0 TSI 190 4Drive (2024) Športové sedadlá vyzerajú výborne a vôbec nie sú nepohodlné.

Ateca vsádza jednoznačne na dotykové ovládanie, klasických hardvérových ovládačov je v kabíne minimum. Prístrojový panel je digitálny, môžete si vybrať z niekoľkých zobrazení. Stredový infotainmentový displej má výbornú grafiku a rýchle reakcie. No aj tak by sme privítali jednoduchší prístup k niektorým funkciám a hlavne aspoň pre základné mohli zostať zachované hardvérové ovládače. Bonusom sú už spomenuté športové sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou, ktoré sú popri výbornom bočnom vedení aj dostatočne pohodlné.

Interiér je jednoduchý, ale ergonomicky... Foto: Martin Domček
Cupra Ateca 2,0 TSI 190 4Drive (2024) Interiér je jednoduchý, ale ergonomicky spracovaný veľmi dobre, navyše s veľkým dôrazom na vnímanú kvalitu.

Ateca dokáže bez problému zastúpiť úlohu rodinného a zároveň na šoféra orientovaného auta. Rodinného nielen preto, že ponúka v kabíne, vzhľadom na svoje vonkajšie rozmery, až prekvapivo veľa miesta a má pomerne veľký 550-litrový kufor, ale aj preto, že podvozok má naladený naozaj vyvážene. V zákrutách dokáže prekvapivo dobre držať stopu aj napriek vyššiemu ťažisku a správa sa predvídateľne, pritom však dokáže prekvapivo efektívne odflitrovávať aj väčšie nerovnosti, rozhodne na nás pôsobí komfortnejším dojmom než Formentor. Zásluhu má na tom aj zadná viacprvková náprava.

Na druhú stranu – pod kapotou máte 190 koní, schopných Atecu vystreliť na stovku za 7,2 sekundy. A ani s pružným zrýchlením to nie je zlé, maximálny krútiaci moment 320 Nm je totiž dostupný v širokom otáčkovom spektre od 1 500 až do 4 100.

Cupra Ateca 2,0 TSI 190 4Drive (2024)
Cupra Ateca 2,0 TSI 190 4Drive (2024)
+16Cupra Ateca 2,0 TSI 190 4Drive (2024)

V niektorých testoch sa kolegovia pozastavovali nad vysokou spotrebou tohto auta, my sme však mali skôr opačný pocit. Relatívne najvyššiu spotrebu sme dosiahli v meste pri krátkych jazdách so studeným motorom, keď celkom výrazne prekročila 9-litrovú hranicu. Cez tú sme sa dostali aj pri dynamickejšej jazde serpentínovitými úsekmi. Akonáhle sme však zišli z kopcov a po okreskách zvoľnili, spotreba dokonca klesla na 7-litrovú hranicu, výnimočne aj mierne pod ňu. A to sa bavíme o 190-koňovej dvojlitrovej benzínovej štvorkolke. Celkovo sme po odjazdení takmer 800 kilometrov v relatívne chladnejšom počasí na zimných „gumách“ dosiahli priemer 8,4 litra, čo hodnotíme veľmi dobre.

Záver

Z nášho pohľadu je dvojliter s výkonom 140 kW rozumným kompromisom. Auto vás s ním nenúti k vyložene športovej jazde, skôr si ju viete pohodovo užívať. Pritom však máte pod kapotou dostatok sily na bezproblémové predbiehacie manévre, ako aj na občasnú dynamickú jazdu serpentínami, kde sa toto auto cíti tiež mimoriadne dobre. V zálohe pre problémové situácie a jazdu s menšou trakciou máte pritom aj pohon 4×4, čo robí z Atecy naozaj univerzálne SUV. Spotreba je pritom veľmi slušná a pokiaľ budete častejšie jazdiť po okreskách a s ľahšou nohou na plyne, tak vás ňou aj takto výkonný motor dokáže príjemne prekvapiť.

Z profilu Ateca pôsobí pomerne nenápadne, má... Foto: Martin Domček
Cupra Ateca 2,0 TSI 190 4Drive (2024) Z profilu Ateca pôsobí pomerne nenápadne, má však dizajn, ktorý sa rýchlo neopozerá a nezostarne. Koniec-koncov - už je nejaký ten rok na trhu a ani v najmenšom to na nej nie je vidno.

Cena tiež nie je prehnaná. Asi by sme asi veľmi váhali medzi testovanou Cuprou a Škodou Karoq vo verzii Sportline, ktorá má pod kapotou v podstate identický motor. Cupra Ateca je z nášho pohľadu určite charizmatickejšia a imidžovejšia, no Karoq v spomenutej verzii zas má o niečo navrch z hľadiska ceny a má aj o niečo lepšie dynamické parametre a výbavu. Racionálne by sme asi dali prednosť mladoboleslavskému modelu, ale keby sme viac dali na pocit z auta a celkový dojem, tak by to vyhrala Cupra.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #SUV #crossover #Cupra Ateca #test auta #autotest
Články podľa značiek