Test: Mercedes-Benz CLE 300 4Matic: kupé, ktoré skvele vyzerá a ešte lepšie jazdí

Mercedes-Benz CLE nás príjemne prekvapil cestovným komfortom a aj vnútorným priestorom. Má však vzadu o niečo menej miesta na hlavu a malý nakladací otvor.

31.03.2024 07:00
debata (1)
Mercedes-Benz CLE je dlhý takmer 4,9 metra,... Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes-Benz CLE 300 4Matic kupé (2024) Mercedes-Benz CLE je dlhý takmer 4,9 metra, svoje rozmery však veľmi dobre maskuje.

Ako sa hovorí, menej je niekedy viac. Nemecká automobilka Mercedes-Benz sa rozhodla v rámci optimalizácie svojho modelového portfólia vyradiť z ponuky kupé triedy C a aj jeho väčšieho súrodenca, kupé triedy E. Nie však úplne. Namiesto nich predstavila nový model, ktorý je de facto ich krížencom a dala mu modelové označenie CLE.

Náhrada lepšia než originály

A čuduj sa svete – tento model s dĺžkou 4 850 milimetrov, šírkou 1 860 milimetrov a výškou 1 428 milimetrov je proporčne tak dokonale vyvážený a pôsobí ladne a zároveň dynamicky, že zatieni svojich oboch predchodcov. Má dlhý rázvor, svedčiaci prémiovým modelom, ďaleko vpredu umiestnený a výrazne sklonený stĺpik A, prednú kapotu s výraznými prelismi dlhú tak, že by mu ju mohol závidieť nejeden roadster a k tomu veľké kolesá.

Interiéru dominuje masívny stredový tunel s... Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes-Benz CLE 300 4Matic kupé (2024) Interiéru dominuje masívny stredový tunel s vertikálne orientovaným displejom infotainmentu.

Jeho minimalistická elegancia však vynikne najmä pri pohľade zboku – auto s výrazne sa dozadu zvažujúcou strechou vyzerá luxusne a zároveň dynamicky a športovo. Máloktorému autu svedčí čierna farba, pretože v nej zanikajú prelisy na karosérii. V prípade modelu CLE to však nevadí, práve naopak – takto môže ešte viac vyniknúť jeho aristokratická čistá silueta. Pri takto luxusnom a dizajnovom aute však považujeme za menšie faux pas falošné koncovky výfukov.

A keď sme už pri rozmeroch, za zmienku stojí v porovnaní s kupé triedy C určite predĺženie rázvoru o 25 milimetrov, čo značí viac miesta pre cestujúcich vzadu. Tí majú majú k dispozícii o 10 milimetrov väčší priestor na hlavu, o 19 milimetrov väčší priestor na plecia a lakte a o 72 milimetrov väčší priestor na kolená.

V interiéri dominujú voľne stojaci 12,3-palcový plne digitálny združený displej, doplnený 11,9-palcovým na výšku orientovaným a k vodičovi nakloneným centrálnym displejom, aktívne náladové osvetlenie so 64 farbami a skvelé anatomicky tvarované sedadlá.

Vyskúšali sme Mercedes triedy E s výborným dieslom pod kapotou
Video

Sedenie vzadu z priestorového hľadiska nie je žiadna katastrofa, je tam prekvapivo veľa miesta, no nesmiete byť príliš vysoký. Nastupovanie a vystupovanie zo zadných sedadiel ide tiež pomerne jednoducho. Predné sedadlá sa vedia výrazne posunúť dopredu, operadlo sa preklopí a dvere sa otvárajú naširoko – až tak, že v užších parkovacích boxoch s tým môžete mať trochu problém. Napriek tomu bude chcieť vystupovanie od dám v minisukniach určitú mieru ekvilibristiky. Len pre zaujímavosť – prvýkrát vo vozidle Mercedes-Benz sa predné sedadlá neodisťujú pomocou páky, ale pútkom z kože napa, ktoré sa nachádza na hornom okraji operadla.

Batožinový priestor sa zväčšil o 60 litrov na aktuálnych 420 litrov, no treba rátať s o niečo vyššou nakladacou hranou a predovšetkým menším nakladacím otvorom, ktorý praktické využitie kufra do určitej miery limituje.

Mercedes-Benz CLE 300 4Matic kupé (2024)
Mercedes-Benz CLE 300 4Matic kupé (2024)
+11Mercedes-Benz CLE 300 4Matic kupé (2024)

Aj napriek tomu, že ide o nádherné auto, minulý rok na Slovensku Mercedes-Benz CLE príliš veľa vody nenamútil. Nie je to však nezáujmom, ale tým, že na trh prišiel až v jeho sklonku, takže sa z neho predalo len 9 kusov. O tom, že tento rok sa jeho predaj výrazne zlepší, niet pochýb. Už za prvé dva mesiace sa z neho predalo šesť kusov.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #kupé #Coupé #4MATIC #test auta #autotest #Mercedes CLE
Články podľa značiek