Test: Hyundai i10 - malé auto so štvorvalcom a za rozumnú cenu

Malý Hyundai nás príjemne prekvapil vnútorným priestorom a potešil aj atmosférický štvorvalec pod kapotou. V základe je pod 12-tisícovou hranicou.

01.04.2024 07:00
debata (3)
Hyundai i10 s dĺžkou iba 3,67 metra a šírkou... Foto: Pravda, Martin Domček
Hyundai i10 1,2i (2024) Hyundai i10 s dĺžkou iba 3,67 metra a šírkou 1,68 metra ponúka prekvapivo veľký vnútorný priestor.

Malých áut je dnes na trhu ako šafranu. Automobilkám sa neoplatia vyrábať kvôli nízkej pridanej hodnote a zákazníkov čiastočne prestali lákať, pretože nové technológie a zároveň znižovanie emisií, ktoré výrobcom áut nakázala EÚ vedú k ich zdražovaniu, takže aj tí, čo hľadajú lacné nové auto, kvôli nízkemu cenovému rozdielu radšej siahnu po o niečo väčších modeloch.

Malé a menšie

Veľmi dobre to dokazujú aj predaje značky Hyundai. Zatiaľ čo sa v uplynulom roku predala z modelu i20 za 12 mesiacov 1 294 kusov, z jeho menšieho súrodenca i10 to bolo len 241 kusov. Tento trend pokračuje aj v aktuálnom roku. Za prvé dva mesiace 2024 sa z modelu i20 predalo 205 kusov, z i10 to bolo 41. Dôvodom rozdielu, aspoň v uplynulom roku, bol malý cenový rozdiel medzi oboma autami.

Interiér je jednoduchý, ale pôsobí príjemne.... Foto: Pravda, Martin Domček
Hyundai i10 1,2i (2024) Interiér je jednoduchý, ale pôsobí príjemne. Vodič má pred sebou digitálny kokpit.

Oba modely prešli nedávno modernizáciou. Hyundai i20 zásadnou, pri i10 to bol o niečo decentnejší facelift. Po modernizácii vzrástol rozdiel v základnej cene oboch modelov, ktorý spraví i10-ku atraktívnejšou pre tých, čo hľadajú cenovo naozaj dostupné auto. Začína totiž vo verzii 1,0i Classic s litrovým 49 kW trojvalcom na sume 13 190 eur (v akcii za naozaj zaujímavých 11 690). Áut so základnou cenou pod 12-tisícovou hranicou je v súčasnosti na Slovensku už len pár. Pre porovnanie – základná cena i20 je 15 940 eur (v akcii 14 440). Rozdiel v najnižšej cene oboch modelov je teda aktuálne 2 750 eur.

Lenže model i20 má v základe zaujímavý (a silnejší) motor, ktorým je atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 1,2 litra a výkonom 62 kW. Tento agregát je aj v ponuke pri jeho menšom súrodencovi i10 a mali sme ho pod kapotou testovaného auta. Ak by ste si ho vybrali, tak Hyundai i10 s ním stojí vo výbave Comfort 15 090 eur, takže vám stačí priplatiť si za väčší model i20 s rovnakým motorom (aj keď so slabšou výbavou) len 850 eur, čo už stojí za zváženie.

Vyskúšali sme vynovený Hyundai i20
Video

Z nášho pohľadu je pri oboch modeloch tento agregát zaujímavou voľbou – už len málo mini áut má dnes pod kapotou štvorvalce. Navyše ide o atmosférický motor (bez turba), čo značí vyrovnanejšiu spotrebu a potenciálne dlhšiu životnosť. Okrem modelov i10 a i20 ho Hyundai využíva aj v kompaktnom crossovere Bayon. Budeme sa mu venovať neskôr, pozrime sa najprv na dizajnové zmeny, ktoré minuloročný facelift, prichádzajúci po štyroch rokoch od uvedenia i10 na trh, priniesol.

Decentný facelift

Auto dostalo prepracovaný predný nárazník s elegantnejšími horizontálnymi lamelami v sacom otvore a nové denné LED svetlá v tvare včelích plástov, nahrádzajúce pôvodné kruhové svetlá. Nové sú integrované priamo do vzoru prednej masky a vyzerajú naozaj zaujímavo. Pozmenila sa aj grafika hlavných reflektorov a zadných svetiel v tvare ležatého písmena Y. Za zmienku stojí aj nová farba Meta Blue. Malo ju aj testované auto a podľa toho, ako na ňu svieti slnko, mení sa od jemne fialovej až po šedomodrú. Malej i10-ke naozaj svedčí.

Hyundai i10 1,2i (2024)
Hyundai i10 1,2i (2024)
+15Hyundai i10 1,2i (2024)

Vnútri nás zaujal nový digitálny prístrojový štít pred vodičom a tiež nové menu infotainmentu na 8-palcovom dotykovom displeji s príplatkovou navigáciou a podporou protokolov Apple CarPlay a Android Auto. Navonok kompaktný Hyundai i10 s dĺžkou iba 3,67 metra a so šírkou 1,68 metra nás príjemne prekvapil svojim vnútorným priestorom – a to nielen vpredu, ale aj vzadu. Dokonca aj kufor so základným objemom 252 litrov nie je zlý. Pravdou však je, že je skôr krátky a vysoký, čo čiastočne obmedzuje jeho využitie. Ale napriek tomu treba povedať, že na to, ako na prvý pohľad vyzerá toto auto „mini“, vnútri dizajnéri s priestorom naozaj čarovali.

ELEKTRICKE AUTO ROKA prispevok na IG Dávame do pozornosti Hlasujte a vyhrajte v čitateľskej ankete ELEKTRICKÉ AUTO ROKA skvelé ceny!

Základnú výbavu Classic vieme odporučiť, iba ak naozaj musíte zvažovať každé euro. Je totiž výrazne redukovaná. Ak si priplatíte 1 300 eur za strednú výbavu Comfort, získate navyše napríklad diaľkové ovládanie centrálneho zamykania s alarmom, manuálnu klimatizáciu, osvetlenie batožinového priestoru, zadné parkovacie senzory, rádio s 8-palcovým farebným LCD displejom a podporou Apple CarPlay a Android Auto, multifunkčný volant, bluetooth, rozpoznávanie rýchlostných značiek, vonkajšie kľučky a zrkadlá vo farbe karosérie a množstvo ďalších dizajnových doplnkov.

My sme mali testované auto v „cukríkovej“ najvyššej výbave Style, kde ste mali okrem všetkých vyššie spomenutých vecí navyše aj 15-palcové disky z ľahkých zliatin, čiernu masku chladiča, hmlovky, LED svetlá vzadu, vyhrievané predné sedadlá a volant, elektricky ovládané zadné okná, ambientné podsvietenie, automatickú klimatizáciu, parkovacie senzory s kamerou a pár ďalších vymožeností. V tejto výbave sa cena auta vyšplhá na 16 590 eur, resp. 15 090 v akcii.

Hyundai i10 1,2i (2024)
Hyundai i10 1,2i (2024)
+11Hyundai i10 1,2i (2024)

My sme navyše mali na aute aj vyššie spomínaný príplatkový lak Meta Blue za 590 eur, balík Style za 700 eur (16-palcové kolesá, zatmavené zadné okná, bezdrôtové nabíjanie smartfónu a štartovanie tlačidlom) za 700 eur a 1 200-eurovú navigáciu. Takže cena testovaného auta mierne presiahla 17-tisíc eur.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #mestské auto #Hyundai i10 #test auta #malé auto #autotest #lacné auto
Články podľa značiek