Test: Hyundai Kona N-Line. Naozaj príjemné auto v extravagantnom balení

Kona nás prekvapila veľkým vnútorným priestorom a slušným jazdným komfortom. Netreba však na ňu hľadieť ako na športové auto.

07.04.2024 07:00
debata
Medzigeneračná zmena je pri Kone naozaj... Foto: Pravda, Martin Domček
Hyundai Kona 1.6 T-GDI N-Line 4x4 (2024) Medzigeneračná zmena je pri Kone naozaj radikálna. Navyše sa auto aj výrazne zväčšilo.

Hyundai patrí na Slovensku k najpopulárnejším a najpredávanejším značkám. V uplynulom roku obsadil s takmer 9 000 predanými osobnými autami (kategória M1) medzi značkami celkovo 4. miesto. Pred ním skončila len suverénna Škoda, japonská Toyota a sesterská Kia. V tomto roku je situácia po prvých dvoch mesiacoch úplne rovnaká. Hyundai si zatiaľ drží 4. priečku s veľmi tesným odstupom za treťou Kiou.

Ak sa pozrieme na to, ktoré modely Hyundaiu boli v uplynulom roku najpredávanejšími, tak absolútne dominovali i30 a Tucson. Model, ktorého test práve čítate, bol v portfóliu kórejskej automobilky štvrtým najpopulárnejším s tesným odstupom za veľkým SUV Santa Fe, ktorému patrilo tretie miesto.

Hyundai Kona 1.6 T-GDI N-Line 4x4 (2024)
Hyundai Kona 1.6 T-GDI N-Line 4x4 (2024)
+11Hyundai Kona 1.6 T-GDI N-Line 4x4 (2024)

Celkom iné auto

Kona nabrala druhý dych spolu s príchodom novej generácie, ktorá bola predstavená približne pred rokom. A dych nabrala poriadne, pretože po radikálnej modernizácii nielenže nezostal „kameň na kameni“ v exteriéri a ani v interiéri, ale zmenili sa aj proporcie auta.

Interiér je prepracovaný naozaj radikálne. Foto: Pravda, Martin Domček
Hyundai Kona 1.6 T-GDI N-Line 4x4 (2024) Interiér je prepracovaný naozaj radikálne.

Na dĺžku má Kona 4 355 mm, na šírku 1 825 a na výšku 1 575. Je teda o 175 mm dlhšia, o 25 mm širšia a o 20 mm vyššia než jej predchodkyňa. Auto má ostré prelisy, ktoré dizajnovo čiastočne odkazujú na elektrický Ioniq 5, čomu sa ani nemožno diviť. Nová Kona už bola do veľkej miery navrhovaná ako elektromobil, čo sa podpísalo nielen na vonkajšom vzhľade, ale aj na rozvrhnutí interiéru.

To, čím nová generácia nesporne zaujme, sú svetlá. Dizajnéri v súčasnosti výrazne preferujú čo najužšie. Kona tento trend s tenkými svetelnými pásmi, tiahnucimi sa vpredu aj vzadu cez celú kapotu doviedla do extrému.

Vyskúšali sme úplne nový Hyundai i20
Video

Až o 60 mm sa natiahol rázvor náprav na finálnych 2 660 mm, čo prináša citeľne priestrannejší interiér. Ten sa zmenil vskutku na nepoznanie, pretože Kona si už mohla dovoliť luxus technológií Ioniqu 5 a 6. Na palubnej doske sa tak objavuje takzvaný C-Pad s dvojicou integrovaných 12,3-palcových displejov. Vďaka premiestneniu ovládača prevodovky zo stredovej konzoly na stĺpik riadenia vznikol priestor pre nové držiaky nápojov a drobné predmety. Kufor má objem 466 litrov, oproti predošlej verzii vzrástol jeho objem až o tretinu.

Hyundai Kona 1.6 T-GDI N-Line 4x4 (2024)
Hyundai Kona 1.6 T-GDI N-Line 4x4 (2024)
+15Hyundai Kona 1.6 T-GDI N-Line 4x4 (2024)

Silnou stránkou kompletne prepracovanej Kony však nie je len dizajn, ale aj veľmi slušná ponuka motorov. Ak si otvoríte aktuálny cenník, tak tam nájdete benzínové motory (1,0 T-GDI 120 k a 1,6 T-GDI 198 k), hybrid (HEV 1.6 GDI 141 k) a aj čistý elektromobil. K tomu navyše treba prirátať (podľa verzií) možnosť voľby medzi 6.stupňovým manuálom a dvojspojkovým automatom a nechýba ani pohon 4×4. Dokonca aj elektrická Kona je k dispozícii v dvoch variantoch – s menšou batériou (48,6 kWh s dojazdom až 380 km) a nižším výkonom (134 k) a s dlhším dojazdom (až 510 km vďaka kapacite 64,8 kWh) a výkonnejším elektromotorom (203 k).

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #4x4 #crossover #Hyundai Kona #test auta #autotest
Články podľa značiek