Hyundai patrí na Slovensku k najpopulárnejším a najpredávanejším značkám. V uplynulom roku obsadil s takmer 9 000 predanými osobnými autami (kategória M1) medzi značkami celkovo 4. miesto. Pred ním skončila len suverénna Škoda, japonská Toyota a sesterská Kia. V tomto roku je situácia po prvých dvoch mesiacoch úplne rovnaká. Hyundai si zatiaľ drží 4. priečku s veľmi tesným odstupom za treťou Kiou.
Ak sa pozrieme na to, ktoré modely Hyundaiu boli v uplynulom roku najpredávanejšími, tak absolútne dominovali i30 a Tucson. Model, ktorého test práve čítate, bol v portfóliu kórejskej automobilky štvrtým najpopulárnejším s tesným odstupom za veľkým SUV Santa Fe, ktorému patrilo tretie miesto.
Celkom iné auto
Kona nabrala druhý dych spolu s príchodom novej generácie, ktorá bola predstavená približne pred rokom. A dych nabrala poriadne, pretože po radikálnej modernizácii nielenže nezostal „kameň na kameni“ v exteriéri a ani v interiéri, ale zmenili sa aj proporcie auta.
Na dĺžku má Kona 4 355 mm, na šírku 1 825 a na výšku 1 575. Je teda o 175 mm dlhšia, o 25 mm širšia a o 20 mm vyššia než jej predchodkyňa. Auto má ostré prelisy, ktoré dizajnovo čiastočne odkazujú na elektrický Ioniq 5, čomu sa ani nemožno diviť. Nová Kona už bola do veľkej miery navrhovaná ako elektromobil, čo sa podpísalo nielen na vonkajšom vzhľade, ale aj na rozvrhnutí interiéru.
To, čím nová generácia nesporne zaujme, sú svetlá. Dizajnéri v súčasnosti výrazne preferujú čo najužšie. Kona tento trend s tenkými svetelnými pásmi, tiahnucimi sa vpredu aj vzadu cez celú kapotu doviedla do extrému.
Až o 60 mm sa natiahol rázvor náprav na finálnych 2 660 mm, čo prináša citeľne priestrannejší interiér. Ten sa zmenil vskutku na nepoznanie, pretože Kona si už mohla dovoliť luxus technológií Ioniqu 5 a 6. Na palubnej doske sa tak objavuje takzvaný C-Pad s dvojicou integrovaných 12,3-palcových displejov. Vďaka premiestneniu ovládača prevodovky zo stredovej konzoly na stĺpik riadenia vznikol priestor pre nové držiaky nápojov a drobné predmety. Kufor má objem 466 litrov, oproti predošlej verzii vzrástol jeho objem až o tretinu.
Silnou stránkou kompletne prepracovanej Kony však nie je len dizajn, ale aj veľmi slušná ponuka motorov. Ak si otvoríte aktuálny cenník, tak tam nájdete benzínové motory (1,0 T-GDI 120 k a 1,6 T-GDI 198 k), hybrid (HEV 1.6 GDI 141 k) a aj čistý elektromobil. K tomu navyše treba prirátať (podľa verzií) možnosť voľby medzi 6.stupňovým manuálom a dvojspojkovým automatom a nechýba ani pohon 4×4. Dokonca aj elektrická Kona je k dispozícii v dvoch variantoch – s menšou batériou (48,6 kWh s dojazdom až 380 km) a nižším výkonom (134 k) a s dlhším dojazdom (až 510 km vďaka kapacite 64,8 kWh) a výkonnejším elektromotorom (203 k).