Lamborghini Urus SE: Talianske ‘super SUV’ vďaka elektrine zosilnelo, ale aj pribralo

Elektrifikácia neobchádza ani najpredávanejší model s býkom v logu. Napriek miernemu zlepšeniu v kľúčových dynamických parametroch je novinka skôr verziou z rozumu, ktorá je ide proti logike športových áut.

29.04.2024 10:00
Lamborghini Urus SE 8 Foto:
Lamborghini Urus SE
debata

Plug-in hybridy, ktoré možno nabíjať zo zásuvky, ale primárne sa spoliehajú na pohon spaľovacích agregátov, sú kompromisom medzi tradičnými automobilmi a elektrickými autami, ktoré majú predstavovať budúcnosť mobility. Niekedy sú prezentované aj ako dočasné premostenie medzi oboma érami. Bohužiaľ, táto predstava je funkčná iba na papieri, lebo oficiálne monitorovanie spotreby plug-in hybridov v reálnej premávke zo strany Európskej únie ukazuje, že vodiči tieto autá dobíjajú zriedka, čím negujú ich účel.

Lamborghini Urus SE
Lamborghini Urus SE
+6Lamborghini Urus SE

Pravidlá však zatiaľ vychádzajú hlavne z laboratórnych metodík, a preto sa výrobcovia áut musia prispôsobovať. Hoci luxusné a rýdzo športové značky odolávali o niečo dlhšie, prichádzajú aj ony s riešeniami, aby ich autá spĺňali požadované kritériá. Lamborghini sa vybralo cestou hybridizácie. SUV Urus tak využije techniku koncernu Volkswagen a bude na výber aj ako plug-in hybrid s označením SE.

Lamborghini Urus SE
Lamborghini Urus SE
+6Lamborghini Urus SE

Základom pohonu ostáva benzínový vidlicový osemvalec s výkonom 456 kW (620 k) a krútiacim momentom 800 Nm. Dopĺňať ho bude elektromotor s výkonom 141 kW (192 k) a krútiacim momentom 483 Nm. Dohromady tak bude Urus SE disponovať systémovým výkonom 588 kW (800 k) a krútiacim momentom 950 Nm. O prenos tohto mohutného výkonu na obe nápravy sa postará osemstupňová automatická prevodovka.

Lamborghini Urus Performante Polizia - 2023 Čítajte aj Aj takto môže vyzerať Lamborghini Urus. Báť sa ho netreba

Elektrickú energiu bude auto čerpať z akumulátora s kapacitou 25,9 kWh, čo má podľa výrobcu stačiť na 60-kilometrovú elektrickú jazdu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 3,4 sekundy, čo je o desatinu sekundy menej ako v prípade benzínovej verzie S. Z 0 na 200 km/h zrýchli Urus SE za 11,2 s (o 1,3 s rýchlejšie ako Urus S) a maximálna rýchlosť je 312 km/h, čím benzínový variant prekonáva o 7 km/h. Veľkou nevýhodou je však hmotnosť batérií, ktorá zvýšila hmotnosť auta na 2 540 kilogramov. To bude mať neblahý dopad na jazdné vlastnosti, i keď sa dynamické parametre zlepšili.

Lamborghini Revuelto - 2023 Čítajte aj Lamborghini Revuelto je obrovský hit. Dôvodom však nie je jeho hybrid

Z hľadiska vonkajšieho a vnútorného dizajnu sa verzia SE od iných Urusov v podstate nelíši. Signifikantné ostré línie dominujú tvarom karosérie aj palubnej dosky. Materiály aj ovládače v interiéri navodzujú pretekársku atmosféru. Záujemcovia si môžu zvoliť kolesá s veľkosťou od 21 do 23 palcov obuté do pneumatík Pirelli P Zero a na výber majú viac ako 100 farieb laku karosérie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #SUV #plug-in hybrid #autosalón #Lamborghini #Lamborghini Urus
Články podľa značiek