Chcete auto s 12-valcom? Tak veľa možností už nemáte. Minulosťou je v produkcii Mercedesu-Benz, BMW, Audi, Jaguaru a z ponuky ho vyradil dokonca aj Bentley. Dvanásťvalcové srdce ostalo už len pod kapotami zopár exotov s logami Ferrari, Pagani, Aston Martin či GMA. No a tých nepreplňovaných je ešte menej. Presne tento priestor sa rozhodlo využiť Lamborghini. Jeho nový hyperšport Revuelto je síce hybridom s trojicou elektromotorov, ale to, čo z neho robí skutočnú šelmu, je vzácny nepreplňovaný agregát 6,5 V12. Má výkon 607 kW, točí neskutočných 9 500 otáčok za minútu a s podporou elektromotorov ponúka až 746 kW, alebo ak chcete, 1 016 koní.
Čítajte viac Lamborghini vyvinulo prvú dvojspojkovú prevodovku. A je revolučnáStávka na 12-valec sa Lamborghini určite vyplatila. Automobilka zo Sant Agaty hlási, že Revuelto je vypredané do konca roka 2026. Dokonca pritiahlo k zúrivému býkovi celkom nových zákazníkov. Francesco Scardaoni, riaditeľ Lamborghini v Ázii a Tichomorí, uviedol, že značka očakáva 60 % nových kupcov. „Máme veľa nových zákazníkov a dôvodom je to, že sme jednou z mála automobiliek, ktoré udržiavajú motor V12 pri živote,“ vysvetlil. "Máme veľa nadšencov superšportových áut a tí chcú motor V12 kvôli zvuku, kvôli výkonovej charakteristike aj kvôli emóciám.“ Cena od 600 000 eur nie je žiadnou prekážkou.
Čítajte viac Lamborghini Revuelto: Hybridný ‘býk‘ má V12, tri elektromotory a výkon cez 1 000 koníPre Lamborghini nebolo však toto rozhodnutie ľahké. „Na celom svete čelíme čoraz prísnejším predpisom, pokiaľ ide o emisie CO2. Nie je preto jednoduché mať motor V12 s prirodzeným nasávaním,“ povedal Scardaoni. A bolo to aj drahé. „Investícia do motora bola obrovská, museli sme ho úplne prepracovať tak, aby vyhovoval predpisom.“ Podarilo sa. Revuelto síce emituje 320 gramov CO2 na kilometer, ale je to o 140 gramov menej v porovnaní s predchádzajúcim 12-valcovým Aventadorom S. A to sa ešte dokáže 20 km „tváriť“ na čistý elektromobil. "Naozaj nás zaplavili objednávky a predobjednávky,“ povedal Scardaoni médiám a dodal, že mnohí kupujúci si kúpili auto bez možnosti vidieť ho naživo.