
Len nedávno sme si predstavili novú vlajkovú loď zo Sant' Agaty Bolognese. Vrcholový superšport Revuelto je prvým sériovým hybridom značky. A tiež najvýkonnejším, pretože v talóne má 746 kW (1 015 k). Napriek tomu, že v ňom nájdeme až tri elektromotory, Revuelto ostalo verné 6,5-litrovému atmosférickému 12-valcu. Ten dáva sám osebe 607 kW a 725 Nm krútiaceho momentu. Je logické, že také ohromné srdce potrebuje aj poriadnu prevodovku. Lamborghini teda neostávalo nič iné, ako skonštruovať úplne novú. Prednosť dostala dvojspojková prevodovka pred doteraz preferovaným robotizovaným „manuálom“. Na bežné prevodovky DSG sa však príliš nepodobá.

Zaujímavá je už jej samotná zástavba. Nachádza sa za motorom, teda na celkom opačnom konci ako v predošlom Aventadore. Navyše obsahuje elektromotor s výkonom 110 kW či presnejšie výkonný štartér-generátor. Napriek tomu má prevodovka hmotnosť len 193 kg a je kompaktnejšia ako pôvodná robotizovaná „skriňa“. Je dlhá 560, šíroká 750 a vysoká 580 mm. No najväčšou novinkou je, že na rozdiel od bežných dvojspojkových prevodoviek, ktoré potrebujú tri hriadele, má DCT od Lamborghini len dva. Na jednom sú párne a na druhom nepárne stupne. Spiatočka tu nie je, pretože o spätný chod sa starajú výlučne predné elektromotory. Automobilka okrem toho sľubuje bleskurýchle radenie.

Aj to sa podieľa na akcelerácii Revuelta, ktoré šprintuje na stovku za 2,5 sekundy a na dvojnásobku je za rovných sedem sekúnd, čo sú parametre snov. Vlastne najlepšie, aké kedy Lamborghini dosiahlo pri sériových modeloch. Aj v budúcnosti sa máme na čo tešiť, pretože Lamborghini chce ostať technicky unikátne. Nedávno to potvrdil sám šéf vývoja Rouven Mohr, ktorý povedal, že aj v elektrickej ére potrebuje značka technické odlíšenie od konkurentov. Preto napríklad neplánuje podľahnúť downsizingu a na rozdiel od Ferrari 296 GTB či McLarenu Artura nepoužije 6-valcový motor. Minimum bude osem či desať valcov. Najbližšie sa o tom máme presvedčiť budúci rok, keď Lamborghini predstaví nástupcu menšieho Huracánu.