Ponuka Subaru za Atlantikom či v Austrálii je bohatšia ako tá na starom kontinente. Samozrejme, môžu za to prísnejšie emisné limity, do ktorých nie je možné vtesnať legendárne ostré modely automobilky. A tak kým v európskych showroomoch nám z Imprezy ostal len hatchback, v USA sa môžu stále tešiť aj zo sedanu a ikonického Subaru WRX, ktoré pred pár dekádami kraľovalo šampionátu WRC. To sa nedávno predstavilo na zraze Subiefest na Floride v novej verzii s prívlastkom TR. Určená je pre tých, ktorým je „bežné“ WRX stále príliš civilné, no STi zasa príliš extrémne. Novinka sa tak môže pochváliť vysokovýkonným brzdovým systémom Brembo s červenými 6-piestovými prednými a 2-piestovými zadnými strmeňmi.
Väčšie sú aj brzdové kotúče ( 334 mm/326 mm) a platničky. Spolu s väčším brzdovým valcom poskytuje WRX kratšiu brzdnú dráhu a lepšiu odolnosť voči „vädnutiu“. Zmeny neobišli ani pružiny, ktoré sú teraz tuhšie, ani riadenie s ostrejším prevodom. Pre TR dodáva Subaru špeciálne pneumatiky Bridgestone Potenza S007 s profilom 245/35 R19, ktoré zlepšujú priľnavosť na suchom aj mokrom asfalte. WRX TR to bude potrebovať, pretože pod kapotou pracuje preplňovaný 4-valcový boxer s výkonom 200 kW a krútiacim momentom 350 Nm, dostupným od 2 000 až do 5 200 otáčok za minútu. Na ten môžeme v Európe zabudnúť. Nehovoriac o poctivej 6-stupňovej manuálnej prevodovke.
Prenos výkonu na cestu zabezpečujú všetky štyri kolesá systému Symmetrical AWD. O to viac, že do štandardnej výbavy TR sa dostalo vektorovanie hnacieho momentu Active Torque Vectoring. Škoda, že Subaru nezverejnilo presné dynamické údaje. Za volantom to ale musí byť skutočný zážitok. Napokon, emócie sú zjavné ešte predtým, než „naskočí“ motor. Široký postoj umocňujú 19-palcové „saténové“ disky a rozšírené svalnaté blatníky s platovou ochranou. Dynamické ambície naznačuje sací otvor na prednej kapote a štyri koncovky výfukov zasadené v masívnom difúzore. Namiesto veľkého krídla sa však musí WRX TR uskromniť len s decentnou lištou kapoty vo farbe karosérie. Zadné svetlá majú lávový efekt pripomínajúci sopečnú magmu.
V kabíne je všetko jasné pri pohľade na sériovo dodávané anatomické sedadlá Recaro s kontrastným prešívaním sivého čalúnenia Ultrasuede. Panoramatické okno padlo za obeť znižovaniu hmotnosti, ale aj snahy vytvoriť dostatok priestoru pre vodiča s prilbou, ak by so svojim WRX náhodou vyrazil na okruh. Inak sa ale TR vybavením netvári na sparťanský hothatch. K dispozícii je dvojzónová klimatizácia, najnovší infotainment Starlink s 11,6-palcovou dotykovou obrazovkou a dokonca kompletný balík asistenčných systémov Subaru EyeSight, ktorý je po prvýkrát „spárovaný“ s manuálnou prevodovkou. Nechýba teda adaptívny tempomat či výstraha pred opustením jazdného pruhu. Cenu novinky automobilka nezverejnila.