Km77: Smart #1 Brabus: Nové elektrické žihadlo z Číny prepadlo v losom teste

Ďalší elektromobil ukázal svoje slabiny pri prudkom vyhýbacom manévri. To by až tak neprekvapilo. Prekvapuje, že ho nedokázala „skrotiť“ ani vychýrená tunerská spoločnosť Brabus.

08.03.2023 16:00
debata
Pri pokusoch o rýchlosť 77 km/h sa testovací... Foto: km77
Smart 1 Brabus - losí test 2023 Pri pokusoch o rýchlosť 77 km/h sa testovací vodič ani len nedokázal trafiť do záverečnej časti trate. Jazdci sa zhodli, že Smart #1 Brabus je síce zábavné auto, ale že to nie je disciplína vhodná do bežnej premávky.

Elektromobily sú rýchle v priamke, ale v zákrutách majú problémy. Fyziku nemožno oklamať. Na vine je vysoká hmotnosť spôsobená ťažkými batériami. Čo na tom, že sú umiestnené nízko a znižujú ťažisko? Kilá navyše utajiť nedokážu. Toto je ďalší exemplárny príklad. Do rúk španielskym expertom na prudký vyhýbací manéver z km77 sa dostal nový elektrický Smart Smart#1. Auto, ktoré sa dnes vyrába v Číne pod krídlami gigantu Geely. Ten vlastní aj Volvo či Lotus. Nešlo však o bežný Smart, ale o jeho najvýkonnejšiu verziu v úprave nemeckej spoločnosti Brabus. Asi by ste očakávali, že ak sa do vylepšenia pustí taký vychýrený „tuner“, nemôže to dopadnúť zle.

Suzuki Vitara - losi test 2023 Čítajte viac Suzuki Vitara prekvapila v losom teste. Je lepšia ako mnohé drahšie autá

Dynamiku Smartu #1 Brabus uprieť nemožno. Veď jeho dva elektromotory poskytujú kompaktnému crossoveru neskutočných 315 kW, čo je o 115 viac, než má bežná verzia. Takže na stovku šprintuje za adrenalínové 3,9 sekundy. Čo sa však s touto elektrickou šelmou stane, ak musí prejsť trať losieho testu? Nuž, prišlo obrie sklamanie. Cieľom je, aby vozidlá prešli manéver rýchlosťou 77 km/h bez dotyku kužeľa. To je hranica, ktorá oddeľuje priemer od dobrých áut. Lenže Smart #1 Brabus sa tejto méte ani len nepriblížil. Jeho najlepším výsledkom bola rýchlosť 65 km/h! Pri pokusoch o vyššiu sa stával temer neovládateľný.

Pozrite si chabý výkon Smartu 1 Brabus na videu

Test odhalil príliš mäkké odpruženie, veľké náklony karosérie, a oneskorené reakcie stabilizačného systému ESP, ktoré nechajú vozidlo zájsť až za hranicu bezpečnosti. Zvlášť v jazdnom móde Brabus. Navyše aj verzia od Brabusu obúva pneumatiky s nízkym valivým odporom Continental EcoContact 6. Dokonca aj profil 235/45 R19 je totožný so štandardným Smartom #1. To je na auto s hmotnosťou 1 900 kg nedostatočné. Brabus síce solídne zvládal slalom, ale pri vyhýbacom manévri si s testovacím vodičom robil, čo chcel. Zjavná bola najmä extrémna pretáčavosť. Postupne jazdci rýchlosť znižovali až na tragických 65 km/h. Predstava, že takéto výkonné auto si dnes môže kúpiť aj neskúsený vodič, je doslova hrozivá.

BMW i4 - losí test 2024 Čítajte viac km77: Ani BMW i4 v losom teste neohúrilo. Môžu za to len 'gumy'?

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Smart #Losí test #Brabus #Smart 1 #Smart 1 Brabus
Články podľa značiek