Nové autá majú stále väčšie a väčšie problémy so stabilitou pri prudkých vyhýbacích manévroch. Dôvod? Kvôli bezpečnosti a elektrifikácii sú ťažšie a ťažšie. A keďže výrobcovia bojujú o každú kvapku ušetreného paliva, a teda aj gramov emisií C02, používajú pneumatiky s nižším valivým odporom. To nie je z hľadiska bezpečnosti práve dobrá kombinácia. Pre elektromobily to platí dvojnásobne. Potvrdil to aj najnovší losí test BMW i4, ktoré prehnali testovacou dráhou experti zo španielskeho kanála km77. Práve číslo v názve udáva rýchlosť, ktorá je podľa nich hranicou, rozdeľujúcou autá na priemerné a tie so špičkovými jazdnými vlastnosťami.
Čítajte viac Km77: Auto staré 22 rokov zvláda losí test lepšie ako mnohé novéAsi by ste očakávali že elektrické BMW i4, ktoré má elegantnú karosériu 4-dverového kupé, túto disciplínu zvládne aj s rezervou. Ale nestalo sa. Maximálna rýchlosť, ktorou dokázali testovací jazdci prejsť dráhou vyhýbacieho manévru bola 73 km/h. O štyri kilometre za hodinu nižšia ako je požadovaná hranica. Pri zvýšení nájazdovej rýchlosti došlo vždy ku kontaktu s kužeľmi. Časť tohto neúspechu pripisujú páni z km77 na konto pneumatík Hankook Ventus S1 Evo3, ktoré i4 obúva v prvovýrobe. Tie síce patria už roky na špicu, no ich najnovšia evolúcia má v porovnaní s tou predošlou znížený valivý odpor.
Nepomohlo ani zmiešané obutie – vpredu s profilom 245/40 R19 a vzadu širším 255/40 R19. Išlo totiž o verziu so zadným náhonom, teda i4 eDrive40 s výkonom 250 kW. Opäť sa prejavila nevýhoda vysokej pohotovostnej hmotnosti (2 125 kg), za ktorou stoja ťažké batérie (83,9 kWh). Nemení na tom nič ani fakt nízkeho ťažiska. Do zmeny smeru sa jednoducho ťažkému autu nikdy príliš nechce. Navyše si testovací jazdci všimli pretáčavý charakter. BMW i4 v tom však nie je samo. Sklamaním boli nedávno aj výsledky testu Fordu Mustang Mach-E, Mercedesu-Benz EQS alebo elektrickej Škody Enyaq iV. Zdá sa, že autá už lepšie jazdiť nebudú.
Čítajte viac Km77: 22 ročné auto má v losom teste stále navrch. Aj bez ESP!