Nový brzdový systém Sensify klasifikuje Brembo ako najväčší pokrok od konca sedemdesiatych rokov, keď prišiel na svet protiblokovací brzdový systém ABS. Klasické brzdy totiž zbavuje priameho prepojenia medzi brzdovým pedálom a samotnými brzdami. Brzdový pedál len zadáva povel riadiacej jednotke. Sú vlastne dve – každá pre jednu z náprav, pričom každá reguluje brzdný tlak individuálne pre pravé a ľavé koleso. Brzdové platničky sú síce ku kotúčom pritláčané silou hydrauliky, no tú už negeneruje klasický brzdový valec, ale elektronický aktuátor. Takto riešené brzdy môžu brať do úvahy omnoho viac parametrov, ktoré ovplyvňujú činnosť a účinok bŕzd na základe okamžitých podmienok.
Čítajte viac Brembo má osvetlené brzdové strmene. Zatiaľ len pre motorky Čítajte viac Brembo: Brzdové kotúče budúcnosti budú ako zrkadloRiadiaca jednotka Sensify zohľadňuje napríklad typ povrchu vozovky, hmotnosť vozidla, okamžité zaťaženie náprav, rýchlosť či natočenie volantu. O to presnejšie vedia brzdy dávkovať brzdný moment, a to úplne nezávisle pre každé z kolies. Do systému Sensify je zároveň možné ľahko integrovať aj ďalšie funkcie bŕzd ako stabilizáciu, protiblokovací a protipreklzový systém či systémy na zlepšenie trakcie. Elektronické brzdy si budú tiež lepšie rozumieť s asistenčnými systémami. Výsledkom má byť kratšia brzdná dráha, rýchlejšie reakcie, rovnaký brzdný účinok pri neobsadenom či plne obsadenom a naloženom vozidle. Navyše si môže vodič nastaviť spätnú väzbu brzdového pedála v niekoľkých úrovniach. Dokonca pomocou aplikácie.
Brzdy Sensify ocenia aj konštruktéri áut, keďže sú kompaktnejšie a ľahšie. Použiť sa pritom dajú aj na prívesy alebo návesy. A zvlášť výhodné majú byť pre motocykle, ktoré sú oveľa viac citlivé na zmenu hmotnosti a zaťaženia kolies. „Brembo posúva hranice toho, čo je možné s brzdovým systémom, a otvára vodičom úplne nové príležitosti na zlepšenie ich skúseností na ceste a prispôsobenie reakcie bŕzd ich štýlu jazdy. Sensify dáva vodičom pokoj, ktorý hľadajú,“ povedal generálny riaditeľ Brembo Daniele Schillaci. Tak skoro si ich ale nevyskúšame. Do prvých sériových áut sa má revolučný brzdový systém dostať až v roku 2024. Brembo už vraj rokuje s prvou veľkou automobilkou, ktorá to však bude, zatiaľ Taliani neprezradili. Dozvedieť sa to máme v nasledujúcich šiestich mesiacoch.