Nemecké automobilky, najmä Volkswagen, masívne investujú do elektromobility. Vývoj novej generácie spaľovacích motorov, plniacich normu Euro 7, už nepovažujú za rentabilný. Preto nemeckým automobilkám v podstate vyhovujú plány Európskej únie zakázať od roku 2035 predaj áut s vnútorným spaľovaním. Tento návrh pred pár dňami hlasovaním dokonca podporili poslanci európskeho parlamentu. Zdalo by sa teda, že práve Nemecko, automobilová bašta Európy, nebude plánom únie robiť problémy. Teraz tu ale máme vyjadrenie nemeckého ministra financií Christiana Lindnera, ktorý na stretnutí so zástupcami asociácie nemeckého priemyslu povedal, že Nemecko nepodporí zákaz spaľovacích motorov.
Čítajte viac Brusel potvrdil, že elektromobily nie sú až také čisté. Čo s tým?„Odhliadnuc od toho, aké ušľachtilé sú motívy EÚ, neexistuje možnosť, ako by sme už dnes mohli vedieť, že v budúcnosti nebude priestor pre technológie, ako napríklad pre syntetické palivá. Dnes s nimi nik nepočíta, ale v budúcnosti sa môžu stať bodom zvratu,“ vyjadril sa Lindner. V podstate zopakoval to, čo mnohí odborníci pred ním, že problémom nie je samotný spaľovací motor, ale fosílne palivo, ktoré sa v ňom spaľuje. Odpísať teda spaľovací motor by znamenalo odpísať aj potenciálne sľubné uhlíkovo neutrálne palivá. Jeho názor podporil minister dopravy Volker Wising. „Do budúcna sa nemôžeme spoliehať len na elektrickú alebo vodíkovú mobilitu. Aj preto, že v roku 2035 nebudeme mať dostatok elektromobilov. Musíme zostať technologicky neutrálni,“ vysvetlil svoj postoj Wising.
Čítajte viac Únia sa mýli: Spaľovacie motory nie sú problém, je ním palivoAk Nemecko nezahlasuje za zákaz spaľovacích motorov, zmení to pravidlá hry, otvoria sa totiž dvere aj pre iné ekologické technológie. To ale neznamená, že by Nemecko nebolo zástancom elektromobility. Lindner totiž dodal, že táto krajina chce byť na čele elektrifikácie. Uvedomuje si však, že stále existujú oblasti dopravy, kde bude mať spaľovací motor svoje opodstatnenie a nebude ho možné nahradiť čisto batériovým. Jednoducho, zakazovať nejakú technológiu 13 rokov vopred, ak netušíme, čo elektromobilita spôsobí, je nezmysel. Už teraz niektoré štúdie, dokonca aj bruselskej organizácie GreenNCAP, ukazujú, že prínos elektromobilov so súčasnou „chémiou“ batérií nie je pre životné prostredie taký významný, ako sa predpokladalo.
Čítajte viac T & E: Syntetické palivá sú špinavé. Prehrali už dávno