Približne pred rokom sme písali, že obklad Šale sa odkladá „na dlho“, pretože naň jednoducho nie sú peniaze. Odvolávali sme sa na informácie Slovenskej správy ciest (SSC), ktorá to uviedla potom, ako už pripravovaná výstavba bola vyradená zo zoznamu národných projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII).
To vyvolalo búrku nevôle a do situácie sa vložil minister dopravy Andrej Doležal. Ten v apríli tohto roku podpísal pre Slovenskú správu ciest (SSC) prísľub finančného krytia na plánovú výstavbu obchvatu Šale a cestárom tak nič nebránilo v tom, aby vyhlásili nové verejné obstarávanie na uvedenú stavbu. A to aj pred niekoľkými dňami spravili.
Stavebné práce budú podľa hovorcu Slovenskej správy ciest Martina Guziho pozostávať z vybudovania preložky cesty I/75 v dĺžke takmer 12 kilometrov. Súčasťou stavby bude 13 mostných objektov a 705 metrov dlhý most cez rieku Váh. V rámci prác dôjde aj k úprave ciest II. a III. triedy, k vybudovaniu protihlukových opatrení a vegetačných úprav. Medzi vyvolanými investíciami sú zaradené aj preložky a úpravy vodných tokov, vodovodov a plynovodov, zavlažovacích a odvodňovacích systémov.
Čítajte viac Štátnym analytikom sa zdá obchvat Šale drahý. Chcú, aby bol prepracovanýZačiatok preložky cesty I/75 je približne 120 metrov za existujúcim premostením odvodňovacieho kanála z vodného diela Kráľová, západne od obce Kráľová nad Váhom. Severozápadne obchádza obec Kráľová nad Váhom s premostením ponad rieku Váh a následne severne obchádza obec Dlhá nad Váhom, mesto Šaľa a obec Trnovec nad Váhom. Nad obcou Trnovec nad Váhom križuje trasa mimoúrovňovo železničnú vlečku do podniku Duslo. Koniec trasy sa nachádza pri obci Horný Jatov za križovatkou s cestou III. triedy.
Výstavba obchavtu by mala trvať 36 mesiacov. Celkové investičné náklady sa odhadujú na 106 miliónov eur s DPH, z toho stavebné náklady tvoria 95 miliónov a už vynaložené náklady na prípravu projektu tvoria 9 miliónov.