Hornonitrianske samosprávy sa búria. Kvôli rekonštrukcii ciest I/9 a I/64

Hornonitrianske samosprávy požadujú od štátu minimálne to, aby zabezpečil komplexnú rekonštrukciu ciest I/9 a I/64 tak, aby spĺňali parametre ciest prvej triedy.

13.03.2023 20:00
SR panelka rekonštrukcia Trenčín TNX Foto:
Hornonitrianske samosprávy požadujú, aby cesta I/9 spĺňala na všetkých úsekoch parametre cesty I. triedy.
debata (2)

Približne pred mesiacom sme písali, že na hornej Nitre môžu zatiaľ na nové rýchlostné cesty zabudnúť, pretože výstavba nových úsekov rýchlostných ciest R2 a R8 na hornej Nitre je plánovaná až po roku 2030. Podľa štátneho tajomníka Ministerstva dopravy SR Jaroslava Kmeťa (nom. Sme rodina) sú totiž priority inde – tento región potrebuje kvalitnú cestnú infraštruktúru už teraz, preto prioritou budú kvalitné cesty prvej triedy. Ani s ich budovaním to však nevyzerá príliš optimisticky a predstaviteľov regiónu to už začína znervózňovať.

Preto hornonitrianske samosprávy požadujú od štátu minimálne to, aby zabezpečil komplexnú rekonštrukciu ciest I/9 a I/64 tak, aby spĺňali parametre ciest prvej triedy. Apelom reagujú práve na posun výstavby pokračovania rýchlostnej cesty R2.

Apelom na rekonštrukciu spojníc okresu Prievidza so susednými krajmi Združenie miest a obcí hornej Nitry (ZMO HN) reaguje na rokovania s kompetentnými predstaviteľmi štátu, ktoré sa skončili doposiaľ bez konkrétneho výsledku. „Mali sme rôzne rokovania, či už s ministerstvom dopravy, alebo jeho štátnym tajomníkom, a ten dlhodobý problém týkajúci sa cestnej komunikácie R2, cesty I/9 alebo obchvatu mesta Prievidza je stále v nedohľadne. R2 je pritom posúvaná do roku 2030, možno i neskôr,“ podotkol predseda ZMO HN Vojtech Čičmanec.

Obchvat Prievidze Čítajte viac S obchvatom Prievidze to nevyzerá dobre, mesto je nespokojné

Obce a mestá budú požadovať, aby štát zabezpečil rekonštrukciu ciest prvej triedy I/9 a I/64 tak, aby boli bezpečné pre vodičov a spĺňali parametre svojej triedy. „Minimálne je tam potrebné mať spevnenú krajnicu a so šírkovým pruhom. Toto nemáme. Či ideme smer Martin, Žilina, Trenčín, Nitra, nikde cesta prvej triedy nespĺňa parametre bezpečnej cesty,“ doplnil predseda združenia.

Potrebu kvalitnej cestnej infraštruktúry na hornej Nitre potvrdil i štátny tajomník MD SR Jaroslav Kmeť na rokovaní so zástupcami samospráv regiónu začiatkom februára. „Prioritou budú kvalitné a bezpečné komunikácie – cesty prvej triedy tak, aby spĺňali požiadavky súčasnej normy,“ uviedol pred časom Kmeť na svojom profile na sociálnej sieti.

Národná diaľničná spoločnosť podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy Jaroslava Kmeťa pripraví štúdiu realizovateľnosti pre cestné úseky I/9 a I/64, v rámci nej sa zistí možnosť rozšírenia cestnej komunikácie a rekonštrukcia týchto úsekov. Podľa neho by sa tento rok mala začať i výstavba obchvatu Prievidze.

2 debata chyba
Viac na túto tému: #rýchlostná cesta R2 #obchvat Prievidze #cesta I/9 #cesta I/64 #ZMO HN
Články podľa značiek