Dostavbe „kysuckej diaľnice“ D3 sme sa naposledy venovali približne pred dvomi týždňami. Vtedy sa totiž k tejto téme vyjadril aj dočasne poverený minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Podľa neho dobudovanie diaľnice D3 na Kysuciach môže byť podľa optimistického scenára reálne v roku 2029, respektíve 2030. Dodal, že to však nevie garantovať.
Teraz jeden z úsekov odobril aj Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP). Ten odporúča pokračovať v príprave výstavby úseku diaľnice D3 zo Žiliny po Kysucký Lieskovec, avšak treba podľa neho hľadať možnosti minimalizovania nákladov. Súčasný návrh projektu je podľa ÚHP na hranici ekonomickej návratnosti. Preto je potrebné zvážiť opodstatnenosť a adekvátnosť vyvolaných investícií.
Štúdiu uskutočniteľnosti pre 11 kilometrov dlhý úsek D3 zo Žiliny po Kysucký Lieskovec vypracovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS). „Projekt je medzi top dopravnými prioritami na Slovensku a je v pokročilom štádiu prípravy. Diaľnica zlepší dostupnosť regiónu, zvýši bezpečnosť a skráti čas cestovania o približne polovicu,“ doplnil ÚHP.
Čítajte viac Privádzač k D3 na Kysuciach je stále drahší. Cena je už takmer 15 miliónovInvestičné náklady predstavujú takmer 600 miliónov eur. „So sumou 47,6 milióna eur na kilometer by tento úsek patril medzi najdrahšie diaľnice na Slovensku bez tunela. Dôvodom sú najmä vysoké vyvolané investície. Súčasťou projektu je aj výstavba obchvatu Brodna a spevňovanie brehov rieky Kysuce,“ uviedol ÚHP s tým, že prínosy projektu sa dajú zvýšiť zatraktívnením diaľnice pre lokálnu dopravu, ak sa prehodnotia parametre plánovanej súbežnej cesty.
Od roku 2022 sa ako súčasť diaľnice stavia privádzač do Kysuckého Nového Mesta. „Po plánovanom sprevádzkovaní tento rok výrazne zlepší dopravnú situáciu na vstupe do mesta. Z pohľadu vynaložených nákladov prináša v doprave mimoriadnu hodnotu za peniaze,“ skonštatoval ÚHP.