Po dlhých rokoch ťahaníc talianska vláda výrazne pokročila s plánom výstavby mosta cez Messinský prieliv, ktorý oddeľuje Sicíliu od pevninského Talianska. Vládny kabinet premiérky Giorgie Meloniovej v polovici marca schválil dekrét o „naliehavých opatreniach pre vybudovanie stabilného spojenia medzi Sicíliou a Kalábriou“. Parlament má dva mesiace na to, aby dekrét zmenil na zákon.

Podpredseda vlády Matteo Salvini začiatkom apríla vyhlásil, že projekt bude stáť približne 10 miliárd eur. To však bol skôr skromný odhad. Výstavba mosta, ktorý by mal spájať taliansku pevninu so Sicíliou, bude v skutočnosti stáť približne 13,5 miliardy eur. Odhad spresnil štátny tajomník ministerstva dopravy a infraštruktúry Edoardo Rixi na spojenom zasadnutí parlamentných výborov pre dopravu a životné prostredie.
V súčasnosti sa možno na Sicíliu dostať z pevniny iba letecky alebo trajektom. O projekte v minulosti rokovalo viacero talianskych vlád. Naposledy ho presadzoval bývalý predseda vlády Silvio Berlusconi v roku 2000. Kritici v tom čase projekt odmietali ako zbytočný a nebezpečný vzhľadom na riziko zemetrasení v regióne. Podľa ekológov je projekt okrem vysokých finančných nákladov spojený aj s veľkými záťažami pre životné prostredie.
Most s jedným oblúkom merajúci približne 3,2 kilometra by sa stal jedným z najdlhších lanových mostov na svete. Minister infraštruktúry Matteo Salvini povedal, že je to historický deň nielen pre Kalábriu a Sicíliu, ale pre celé Taliansko.

Expremiér a šéf konzervatívnej strany Forza Italia Berlusconi uviedol, že most podporí ekonomiku talianskeho juhu a vyjadril presvedčenie, že projekt tentoraz už nikto nezastaví. Minister zahraničných vecí Antonio Tajani k tomu dodal, že so stavebnými prácami by sa malo začať už v roku 2024.