
O nabíjateľných diaľniciach sa hovorí už roky. Kratučké testovacie úseky síce existujú napríklad v Nemecku alebo vo Francúzsku, no slúžia len na overenie novej technológie. Čoskoro sa to však zmení, pretože Švédsko vybuduje prvý komerčný úsek elektrodiaľnice s dĺžkou 21 kilometrov. Situovaný bude medzi mestami Hallsbergom a Örebro na európskom ťahu E20. Tieto mestá sa nachádzajú v trojuholníku najväčších švédskych miest Štokholm, Göteborg a Malmö.

Rozhodnutie o výstavbe indukčnej diaľnice prichádza po tom, čo Európska únia schválila zákaz predaja áut so spaľovacími motormi od roku 2035. Očakáva sa, že do prevádzky uvedú nabíjateľný úsek diaľnice v roku 2025. Dovtedy bude treba doriešiť napríklad aj spoplatňovanie takéhoto spôsobu nabíjania elektromobilov. Systém využíva zariadenie vo vozovke, ktoré posiela elektrickú energiu do cievky v elektromobiloch, podobne, ako je to pri indukčnom nabíjaní smartfónov.

Švédsko má približne 500 000 kilometrov ciest, no elektrifikovať mu stačí iba diaľnice, pretože zo žiadneho miesta vo Švédsku nie je k diaľnici ďalej ako 45 kilometrov. Do roku 2045 by chcelo Švédsko elektrifikovať ďalších 3 000 kilometrov diaľnic. Uzavrelo tiež partnerstvo s Nemeckom a Francúzskom o výmene skúseností prostredníctvom výskumných projektov. Švédsko už testuje indukčné nabíjanie elektromobilov na 1,5-kilometrovom úseku od roku 2018. Okrem toho testuje aj nabíjanie kamiónov pomocou trolejového vedenia.