O problémoch s mostom nad železničnou traťou v Seredi, ktorý bol náhle uzavretý, sme písali už v druhej polovici mája. Slovenská správa ciest aktuálne organizuje jeho úplnú obnovu. Starý most, postavený ešte v roku 1950, sa zbúra a na jeho mieste sa postaví nový. Viac sa dozviete v tomto článku, kde sú aj mapy obchádzok:
Čítajte viac Náhle uzavretý most v Seredi musia napokon zbúrať. Bude sa stavať novýUzavretie mosta pre všetku dopravu a aj peších vyvolalo negatívnu reakcie najmú preto, že k nemu prišlo náhle a prakticky bez varovania, hoci bol už dlhodobo kvôli svojmu havarijnému stavu monitorovaný. Členovia Asociácie železničných dopravcov Slovenska (AROS) tvrdia, že k tejto situácii prišlo vinou spoločnosti ŽSR, ktorá o situácii vedela už niekoľko rokov, no nijako nekonala. Podľa AROS bol totiž havarijný stav mosta zistený ešte v roku 2019. Od tej doby podľa asociácie nedošlo v tejto veci k takmer žiadnemu posunu.
Čítajte viac AROS: Za havarijný stav mosta v Seredi môžu ŽSR. Vedeli o ňom a nekonaliKeďže obchádzanie uvedeného úseku nie je jednoduché, chce ministerstvo dopravy vyňať zo spoplatnenia úsek R1, konkrétne časť od prípojky Sládkovičovo po prípojku Dolná Streda. Motoristi prechádzajúci týmto úsekom tak nebudú musieť mať platnú diaľničnú známku. Zmenu však ešte musí odsúhlasiť polícia.
„Chceme vyjsť v ústrety občanom, ktorým uzavretý most výrazne skomplikoval život. Verím, že táto dočasná výnimka by prispela k zlepšeniu dopravnej situácie počas úplnej uzávery mosta nielen v Seredi, ale aj v okolí,“ vyhlásil minister dopravy Pavol Lančarič.
Aby to bolo možné, musí Národná diaľničná spoločnosť o stanovisko požiadať Prezídium Policajného zboru. „Zo zákona má polícia na vyjadrenie 30 dní, urobíme však všetko pre to, aby poslali stanovisko čo najskôr. Samozrejme, veríme, že bude súhlasné,“ doplnil štátny tajomník ministerstva Jaroslav Kmeť.