Práce na výstavbe "zabudnutej" križovatky diaľnic D1 a D4 sa rozbiehajú

Aktuálne prebieha archeologický prieskum, prekládky sietí, projektovanie a niektoré demolačné práce.

19.07.2023 18:00
Triblavina Foto:
Okrem archeologického výskumu pokračujú aj prekládky sietí a projektové práce.
debata (5)

Výstavba, súvisiaca s rozšírením diaľnice D1 Bratislava – Triblavina a budovaním križovatky diaľnic D1 a D4 pokračuje. Aktuálne prebieha okrem projektovania, prípravy staveniska, prípravy na odhumusovanie a prekládky sietí aj archeologický prieskum. Odborníci preskúmajú niekoľko lokalít na tejto trase. Archeológovia sa domnievajú, že v týchto miestach sa mohlo nachádzať praveké keltské sídlisko. Informuje o tom Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na svojom webe.

Stavba D1 Bratislava – Triblavina, rozšírenie má pre NDS vysokú prioritu a je vo verejnom záujme prepojiť diaľnice D1 a D4 čo najskôr. Zhotoviteľ stavby je povinný zabezpečiť archeologický výskum pod dohľadom archeologického dozoru v určených lokalitách, a to tak, aby čo najmenej ovplyvnil postup vykonávania prác na stavbe. Určilo sa sedem potenciálne zaujímavých lokalít z pohľadu nálezov, aktuálne sa výskum vykonáva už len na šiestich.

krizovatka D1/D4 Čítajte viac Konečne! Práce na križovatke D1/D4 môžu začať, postavia ju Poliaci

To však nie je jediná aktivita súvisiaca s rozširovaní diaľnice. Príprava staveniska si vyžiadala aj demolačné práce. V priebehu tohto týždňa začala demolácia starej, nevyužívanej budovy dopravnej polície z minulého storočia. Pokračujú aj prekládky sietí a, samozrejme, projektové práce.

Zhotoviteľ dokončí väčšinu projektovej činnosti počas prvého roka. Proces projektovania však bude pokračovať počas celej doby výstavby. Výhodou využitia žltého FIDICU, podľa ktorého sa obstarával zhotoviteľ tejto stavby, je práve to, že činnosti na príprave a výstavbe môžu prebiehať paralelne.

Doležal o diaľniciach: Ušetríme milióny a prídeme o stámilióny
Video

Popri projektovaní a prípravných prácach sa teda črtá už aj plán organizácie výstavby. Projektové práce úzko súvisia práve s organizáciou výstavby, s ktorou sú spojené míľniky pre postupné odovzdanie jednotlivých etáp motoristom. Máme dva veľké míľniky – vybudovanie dopravných vetiev, ktoré odklonia dopravu z diaľnice D1, kým sa bude dvíhať a napojenie diaľnic v smere Trnava – Jarovce.

D1 Bratislava – Triblavina, rozšírenie v číslach:

  • Líniová dĺžka: 3,6 km
  • 18 mostov
  • Celková dĺžka mostov: 1,35 km
  • 2 križovatky
  • 2,51 km protihlukových stien
5 debata chyba
Viac na túto tému: #NDS #diaľnica D1 #Národná diaľničná spoločnosť #Triblavina #diaľnica D4 #križovatka D1/D4
Články podľa značiek