Vďaka tomu vieme, že Tesla Y bude vznikať v materskom výrobnom závode v kalifornskom Fremonte. Pritom ešte nedávno sa hovorilo o možnosti vyrábať tretí sériový model v novej Gigafactory v Nevade. Rozhodli však náklady. „Z dôvodu výrazného prekrývania komponentov medzi modelom 3 a modelom Y sme schopní využiť existujúce výrobné procesy aj pri vývoji výrobných zariadení modelu Y“, píše sa vo vyhlásení Tesly. Zároveň potvrdila, že produkcia odštartuje na jeseň budúceho roka.
Podstatné je, že Tesla Y bude napriek rozsiahlej unifikácii s Teslou 3 drahšia, čo by mohlo automobilke konečne umožniť generovať zisk. Tesla to ani netají. „Náklady na výrobu modelu Y sa nám darí udržiavať na hranici, ktorá je na minimálnej úrovni očakávaného nárastu oproti Tesle 3. Vzhľadom na veľkosť trhu kategórie SUV veríme, že model Y bude výnosnejším produktom ako model 3." Tesla má vraj navyše pripravených niekoľko inovatívnych výrobných postupov, ktoré by produkciu zlacnili a urýchlili.
Okrem novej architektúry rozmiestnenia káblov, ktorá umožní efektívnejšie využívanie robotov, pracuje aj na technológii odlievania skeletu karosérie vcelku. To by znamenalo doslova revolúciu. K prvým zákazníkom by sa malo menšie a lacnejšie SUV, ako je súčasná Tesla Y, dostať k prvým zákazníkom koncom roka 2020. Uvidíme, či Tesla slovo dodrží. V minulosti termíny posúvala. Týkalo sa to aj Tesly 3 a teraz očakávaného elektrického ťahača Semi. Navyše oznámila, že zásadnejšia modernizácia modelov S a X sa v najbližšom čase neplánuje.