Aurus Senat Larte Design: Chystá sa vrchol ruského nevkusu

20.05.2020 10:00

Tuning áut by mal mať vždy nejakú funkciu. V Rusku to ale platiť nemusí. Urobiť totiž zo štátnickej limuzíny off-road a vyšperkovať ho karbónovou „aerodynamikou“, jednoducho nedáva zmysel. O zákazníkov však Larte Design asi núdzu mať nebude. Čím viac extrému, tým lepšie.

Konzervatívnu ruskú limuzínu čaká zmena DNA....
Konzervatívnu ruskú limuzínu čaká zmena DNA. Spoločnosť Large Design jej chce naordinovať takýto off-roadový tuning. Autor: Larte Design

Je to ako so slávnou rozprávkou Josefa Čapka “O psíčkovi a mačičke“. Torta, do ktorej sa dá všetko čo máme radi, ešte nemusí byť pochúťkou. Lenže ruská divízia spoločnosti Larte Design sa rozhodla, že čosi také „upečie“. A myslí to smrteľne vážne. Základom jej kreácie nemá byť nič menšie a lacnejšie ako nová ruská limuzína Aurus Senat, ktorú požíva sám prezident Vladimír Putin. Senat sa má podľa predstáv Larte Design zmeniť na mix ultraluxusného sedanu, SUV a superšportu. Prvé skice sú už hotové. Možno si poviete, no a čo, limuzínu s nádychom SUV už vo forme konceptu Vision Luxury Ultimate predstavil aj Maybach, ale priznajme, v o čosi distingvovanejšej forme, navyše „elektrickej“.

Ruský tuning má však obohatiť tento sedan o zvýšený podvozok, hoci už dnes má nadštandardných 200 mm, svetelnú rampu na streche a k tomu ťažko vysvetliteľné karbónové aerodynamické prvky, ako kompozitné zadné krídlo, mohutný difúzor či predný spojler. A aby nebolo uhlíkových vlákien málo, nájdeme ich aj na nadstavbe prednej kapoty a rozšírených blatníkoch, ukrývajúcich monumentálne, minimálne 22-palcové kolesá. Spod podbehov trčia robustné koncovky výfukov, podobne ako na Mercedesoch triedy G z dielne AMG a ich limitovaných derivátoch 6×6. Načo sú ale potom ďalšie štyri výfuky v zadnom nárazníku nevedno.

Okrem zvýšeného podvozku majú prísť k slovu aj...
Okrem zvýšeného podvozku majú prísť k slovu aj aerodynamické doplnky zo sveta superšportov. Autor: Larte Design

Úpravy vraj majú zasiahnuť aj priestor pod kapotou, teda presnejšie preplňovaný 4,4-litrový 8-valec, ktorý využíva pomoc elektromotora. Samozrejme, kvôli výkonu. Ten možno vyhnať z dnešných 441 kW k podstatne vyšším hodnotám vďaka dvojici turbodúchadiel. Pohon oboch náprav má Aurus už dnes, takže oň nepríde ani v bláznivej ruskej úprave Larte Design. Tá sa ale k zákazníkom tak skoro nedostane. Aurus už síce má otvorené svoje dílerstvá, ale civilné vozidlá dorazia k prvým zákazníkom až v priebehu nasledujúceho roka, keď sa naplno rozbehnú linky závodu Sollers, ktorý leží v ekonomickej zóne Alabuga v Tatárskej republike.

Niet pochýb, že o túto nevkusnú a iracionálnu úpravu Aurusu bude v Rusku záujem. Dokáže totiž ohúriť, a to nielen zjavom, ale nepochybne aj astronomickou cenou, o čo často ide až v prvom rade. A ak by aj náhodou nie, stále je tu Čína či arabskí ropní magnáti, ktorí extrémom jednoducho holdujú.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#tuning #Rusko #Larte Design #Aurus Senat #Aurus
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek