Bohatých ‘korona‘ netrápi. Bugatti, Lambo aj Rolls lámu rekordy

, 30.04.2021 12:00

Kým absolútna väčšina automobiliek bojuje s klesajúcimi predajmi a čipovou krízou, najluxusnejšie značky doslova excelujú.

Luxusné značky pandémia netrápi. Ich zákazníci...
Luxusné značky pandémia netrápi. Ich zákazníci investujú do nákupu drahých áut ako ešte nikdy predtým. Autor: Bugatti

Prvé tri mesiace tohto roka nenaznačujú, že by sa automobilový trh mal tak rýchlo skonsolidovať. Absolútna väčšina automobiliek hlási predajné straty. To ale hovoríme o tých bežných. Tie aristokratické totiž zažívajú doslova „zlaté pandemické časy“. Tak napríklad Rolls-Royce predal za prvý kvartál 1 380 áut, o 61 % viac v medziročnom porovnaní. Vlaňajší marec bol už síce zasiahnutý nákazou COVID-19, lenže toto číslo je vôbec najvyššie v 116-ročnej histórii automobilky.

Jednoducho, ekonomická neistota, pre ktorú sa zákazníci rozhodli odložiť kúpu nového auta na neskôr, sa bohatej klientely netýka. Dokazuje to aj Lamborghini. Za prvé tri mesiace thlási tiež historický rekord, keď dodalo zákazníkom 2 422 áut, čo je o 25 % viac ako v prvom štvrťroku 2020 a o 22 viac, ak porovnáme tento výsledok s rokom 2019, v ktorom o koronakríze ešte nik netušil. Najväčšiu zásluhu na tom má SUV Urus.

Bugatti rozhodne nezaostáva. Aj táto automobilka, predávajúca najdrahšie autá planéty, má takpovediac „vypredané“. Objednávky na Chiron vraj prekonali všetky očakávania. Tristo vozidiel už Bugatti dodalo a na ďalších 150 má zákazníkov. Vrátane extrémne drahých verzií Super Sport 300+ a Chironu Centodieci, ktoré vznikne len v desiatich exemplároch. Bugatti tak ostáva dopredať posledných 50 Chironov z plánovanej 500-kusovej série.

Aurus Senat - 2019 Čítajte viac Aurus Senat: ‘Ruský rolls‘ už mieri na export. No nie na Západ

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #Rolls-Royoce #Lamborghini #Bugatti
Články podľa značiek