Ani Citroën už dieslom neverí. Potvrdil to sám šéf automobilky

Je to nepredstaviteľné, ale aj Citroën dáva pomaly ruky preč od nafty. Prvou lastovičkou je crossover C5 X, ktorý s dieselovým motorom už vôbec neráta.

06.05.2021 12:00
debata (3)
Slávne motory HDi odídu postupne do minulosti.... Foto: Peugeot
Peugeot 508 - 2015 Slávne motory HDi odídu postupne do minulosti. Nahradia ich hybridy a plug-in hybridy. Prejsť normou Euro 7 pravdepodobne nemajú šancu.

Len nedávno oznámil šéf Renaultu Luca de Meo, že táto francúzska značka zastavuje akékoľvek investície do vývoja novej generácie naftových motorov. A teraz zaznievajú podobné hlasy z Citroënu. Ani ten totiž nevidí budúcnosť dieslov ružovo. Ešte pred pár rokmi, keď práve Citroën s Peugeotom patrili s motormi HDi na absolútnu špičku, sa zdalo čosi také úplne nepredstaviteľné. Lenže po kauze Dieselgate, politickom brojení proti nafte a s blížiacou sa emisnou normou Euro 7, nemajú šancu na úspech ani v niekdajších naftových baštách, akou Francúzsko nepochybne bolo.

Potvrdzujú to aj slová šéfa Citroënu Vincenta Cobéeho. „Naftové motory ma nechávajú úplne chladným. Ešte pred piatimi rokmi bol ich podiel v niektorých segmentoch 80 %, vlani to však bolo už len 50 a v priebehu nasledujúcich troch alebo štyroch rokov môže klesnúť na 15 percent,“ povedal pre britský Autocar. To znamená, že ani Citroën nebude investovať do ich vývoja a postupne diesle vyradí z ponuky. Napokon jasným dôkazom je nový Citroën C5 X, ktorý s naftovým motorom vôbec neráta. Nahradí ho plug-in hybridná verzia. Cobée však pripúšťa, že pád naftových motorov sa kdesi zastaví a že v niektorých segmentoch ešte zopár rokov vydržia.

Renault - motor 1,5 dCi Čítajte viac Smutné. S naftou končia už aj Francúzi. Prvý to ohlásil Renault

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Citroen #naftové motory #dieselové motory #HDi
Články podľa značiek